اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریكا دنبال دمكراسی نیست دنبال دیكتاتورهای گوش به فرمان است



 

 

آمریكا دنبال دمكراسی نیست دنبال دیكتاتورهای گوش به فرمان است

 

نیویورك - جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در گفت و گویی با شبكه تلویزیونی سی ان ان می گوید كه آمریكایی ها به دنبال دمكراسی نیستند بلكه خواهان كشورهایی هستند كه در آن لیبرالیسم حاكم باشد اما قدرت نیز از آن دیكتاتور گوش به فرمان آنان باشد.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه در نیویورك به فرید زكریا مجری برنامه پربیننده جی .پی .اس سی ان ان گفت غربی ها نگران الگو قرار گرفتن مدل دمكراسی مبتنی بر عقلانیت اسلامی ایران در سایر كشورهای منطقه هستند.

وی ادعای غرب در ارتباط با بحرانی بودن وضعیت حقوق بشر در ایران را بی اساس خواند و ریشه این ادعا را در ناتوانی كشورهای غربی در پذیرش یك ایران قوی دانست.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در پاسخ به یكی از سوالات مجری سی ان ان درارتباط با مجازات خانم سكینه آشتیانی گفت: ' در آمریكا مورد مشابهی مانند خانم آشتیانی وجود داشت و به رغم اینكه این خانم آمریكایی از بهره هوشی پایینی برخوردار بود حكم اعدام درباره او به اجرا در آمد اما در رابطه با همین مورد مشابه در ایران غربی ها موجی از حملات علیه جمهوری اسلامی را پدید آورده اند.'

لاریجانی در ادامه با تشریح سیستم قضایی ایران اظهارداشت كه احكام صادر شده در دادگاه های ایران خصوصا احكامی كه مجازات اشد را شامل می شوند در مهلت های قانونی و در چند مرحله مورد بازبینی و بازنگری واقع می شوند و از این منظر سیستم قضایی جمهوری اسلامی یكی از پیچیده ترین و دقیق ترین سیستم های قضایی است.

مشاور امور بین المللی رییس قوه قضاییه با رد این تصور كه تعریف واحدی از خشونت در جهان وجود دارد , گفت: غربی ها گاهی برای زیر گرفته شدن یك حیوان خانگی در خیابان شیون و ماتم راه می اندازند اما چشم بر كشتار مردم بیگناه توسط دولت هایشان یا همپیمانانشان می بندند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه ایا با مجازات سنگسار موافق است گفت : ' هیچكس از مرگ كسی خوشحال نمی شود. با این همه هركشوری مكانیزم هایی برای اجرای مجازات دارد كه هیچكس نمی تواند ادعا كند آنها غلط هستند و باید تغییر كنند. این تفكر غربی ها كه گمان می كنند همه باید از فرهنگ و روش آنها استفاده كنند نیز به همین اندازه اشتباه است.

لاریجانی در ادامه، ادعای مجری شبكه سی ان ان مبنی بر اینكه مخالفان جمهوری اسلامی می گویند مجازات سنگسار در ایران رایج است را رد كرد و اظهارداشت: سنگسار در ایران مجازات نادری است كه صرفا در شرایط بسیار خاص كه شخص مرتكب حادترین شكل جرم شده باشد صادر می شود و صدور چنین حكمی به هیچ وجه رایج نیست.

مشاورامور بین الملل رییس قوه قضائیه در پاسخ به این سوال كه چرا آمار اعدام ها در ایران بالا است , گفت : ' بالابودن آمار اعدام ها در ایران صرفا به این دلیل است كه جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، چرا كه بیش از 70 درصد از اعدامی های كشور ما را قاچاقچیان مواد مخدری تشكیل می دهند كه اساسا مقصد اصلی محموله های آنها كشورهای غربی است.

وی افزود : این هم یكی دیگر از بی انصافی ها و تحریف هایی است كه رسانه های غربی در حق ایران انجام می دهند و تلاش های جمهوری اسلامی برای ایستادگی دربرابر سوداگران بین المللی را نادیده می انگارند. ما به راحتی می توانیم قوانین كشورمان را به گونه ای تغییر دهیم كه قاچاقچیان بدون درگیر شدن با نیروهای امنیتی ما محموله های خود را به كشورهای غربی برسانند كه در این صورت هم هزینه های جانی و مالی كشور ما كم خواهد شد و هم امار اعدامی های ما به شدت كاهش خواهد یافت.

مجری سی ان ان با اشاره به مسائل داخلی ایران، موضوع بحث را به مسائل اغتشاشات بعد از انتخابات كشاند.

لاریجانی در پاسخ به سوالات مجری ، با تاكید براینكه غربی ها نگران الگو قرار گرفتن مدل دموكراسی مبتنی بر عقلانیت اسلامی ایران در سایر كشورهای منطقه هستند، تصریح كرد: آمریكایی ها به دنبال دمكراسی نیستند آنان خواهان كشورهایی هستند كه در آن لیبرالیسم حاكم باشد اما قدرت در اختیار یك دیكتاتور گوش به فرمان آنان باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به اینكه در ایران این مردم هستند كه تعیین می كنند چه كسی در مصدر امر باشد گفت : در زمان انتخابات دوم خرداد بسیاری از سیاستمداران ایرانی تلاش می كردند كه اقای ناطق نوری پیروز انتخابات شود اما مردم به آقای خاتمی رای دادند. در دوره هایی از انتخابات مجلس ایران من با رای مردم وارد پارلمان شدم و در یك دوره ای مردم به من رای ندادند و من از راهیابی به مجلس بازماندم . این كاملا نشان می دهد كه در ایران مسئولین با اراده مردم از نردبان قدرت بالا می روند و با اراده مردم نیز از نردبان قدرت پایین می آیند.

مجری سی ان ان در ادامه به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره و این سوال را مطرح نمود كه آیا راهپیمایی ها و اعتراضات زیاد در خیابان ها نشانه ای بر مخدوش بودن آن محسوب نمی شود و چرا برخی از این اعتراضات به خشونت كشید؟

لاریجانی اظهار داشت اختلاف نظر در مسائل سیاسی و اعتراض به نتیجه انتخابات نمی تواند معیاری برای تصمیم گیری و قضاوت باشد انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را كاملا سالم می دانم ، متاسفانه كشورهای غربی و خصوصا آقای اوباما در باره این اعتراضات كه در فرایندهای سیاسی بسیار طبیعی و مرسوم است و اساسا نشانه ای بر وجود دمكراسی است، موضع گیری بسیار اشتباهی كردند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر مجری سی ان ان كه خواسته بود به صراحت درباره موضوع هسته ای ایران سخن بگوید و اینكه آیا ایران در پی دستیابی به سلاح اتمی است یا نه؟ اظهارداشت: ' سلاح اتمی چیزی به توانمندی های ایران نمی افزاید و ما به دنبال دستیابی به انرژی پاك هستیم و این انرژی را یا باید از كشورهای بزرگ بخریم، یا گزینه سوآپ را انتخاب كنیم و یا خودمان آن را از طریق غنی سازی به دست آوریم. '

مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینكه ایران همكاری بسیار خوبی با آژانس داشته است در پاسخ به این سوال كه چرا گزینه سوم بیش از دو گزینه مورد نظر كشور ما است گفت : كشورهای غربی سال ها ما را معطل كردند و حتی هم اكنون نیز در مسیر خرید یا انجام سوآپ سنگ اندازی می كنند والا برای ما دو گزینه اول و دوم كم هزینه تر است.

لاریجانی در خصوص رابطه ایران و آمریكا تصریح كرد هیچ منعی از طرف كشورمان برای ایجاد ارتباط با آمریكا وجود ندارد و این آمریكا است كه با رفتار خصمانه خود همیشه راه را بسته نگاه داشته است.

وی اظهارداشت: تا زمانی كه آمریكا از موضع سلطه به ایران نگاه می كند، برقراری رابطه معنا پیدا نمی كند. آمریكا باید بپذیرد كه با یك ایران قدرتمند و صاحب نفوذ و برخوردار از توانایی های بالای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی روبرو است، در این صورت همیشه درهای گفتگو و باب همكاری و برقراری ارتباط برای آنها باز است...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
گوش به فرمان رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افراد؛گوش به فرمان موشهای مین یاب+عکس



یکی از مهمترین فعالیت‌های یک مرکز تحقیقات دانشگاهی در تانزانیا آموزش موش‌هایی است که مین پیدا می‌کنند.

در این مرکز که از سال ۲ هزار تاسیس شده تاکنون صدها موش تحت آموزش قرار گرفته‌اند. این موش‌ها با طی کردن دوره‌های آموزشی مختلف در محوطه‌های عملیاتی به وسعت ۲۴ هکتار با هزار و پانصد مین مدفون شده زیر زمین برای شرکت در عملیات‌های ارتش آماده می‌شوند. این مین‌یاب‌های جدید که "موش‌های قهرمان" نام گرفته‌اند، پس از طی دوره آموزشی می‌توانند وارد میدان‌های مین شوند تا تیم‌های خنثی‌سازی کار خود را با دقت بسیار بیشتر انجام دهند.

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

مین یاب , حیوانات تانزانیا

منبع:mehrnews.com