اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریكا امروز بانك مركزی ایران را در "لیست نگرانی" قرار می دهد



 

 

آمریكا امروز بانك مركزی ایران را در لیست نگرانی  قرار می دهد

 

روزنامه آمریكایی وال استریت ژورنال نوشت در راستای سیاست دولت ایالات متحده آمریكا برای افزایش فشار بر ایران ، دولت اوباما روز دوشنبه نام بانك مركزی ایران را به دلیل آنچه كه نگرانی از عملكرد این بانك در حمایت از تروریسم ، گسترش سلاح های كشتار جمعی و پولشویی خوانده است ، در لیست نگرانی قرار می دهد .

وزارت خزانه داری آمریكا بانك مركزی ایران را تحریم نخواهد كرد بلكه به كشورهای دیگر آسیایی ، اروپایی و آمریكای لاتین هشدار خواهد داد كه از مرادوات اقتصادی با این بانك خودداری كنند.

این اقدام دولت اوباما در پی افزایش فشارهای نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه و دموكرات كنگره برای تحریم بانك مركزی ایران صورت می گیرد .

همچنین دو مقام ارشد آمریكایی كه نخواسته اند نامشان فاش شود به تلویزیون ای بی سی گفتند كه روز دوشنبه تحریم های جدید از سوی ایالت متحده علیه صنایع نفت و نیز سیستم مالی ایران اعلام خواهد شد .

بر اساس این گزارش روز دوشنبه آمریكا ، كانادا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ تحریم هایی مشابه را علیه صنعت نفت و گاز ایران ، برخی شركت های ایرانی و نیز سیستم مالی و بانكی ایران اعلام خواهند كرد.

پیشتر برخی رسانه های آمریكایی اعلام كرده بودند كه دولت اوباما روز دوشنبه تحریم های جدید ایران از جمله تحریم صنعت پتروشیمی را اعلام خواهد كرد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر معاون وزارت خزانه داری آمریكا به امارات و اسراییل برای بررسی تحریم بانك مركزی ایران



 

 

سفر معاون وزارت خزانه داری آمریكا به امارات و اسراییل برای بررسی تحریم بانك مركزی ایران

 

دولت آمریكا برای رایزنی درمورد تحریم بانك مركزی ایران معاون وزارت خزانه داری خود را به امارات متحده عربی و اسرائیل می فرستد.

وزارت خزانه داری آمریكا با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع افزوده است كه سفر دیوید كوهن معاون وزارت خزانه داری آمریكا در امور تروریسم و اطلاعات مالی از روز شنبه آغاز و روز سه شنبه به پایان خواهد رسید.

بر اساس این بیانیه  کوهن در دیدار با مقامات اماراتی و اسراییلی درباره اقدامات جامعه بین المللی برای انزوای هر چه بیشتر  ایران گفتگو خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریكا در بیانیه خود افزوده است : " دیوید كوهن گزینه هایی را مورد بررسی قرار خواهد داد که ایالات متحده برای افزایش فشار بر دولت ایران در دست بررسی دارد، از جمله تدابیر مالی احتمالی برای هدف قرار دادن بانک مرکزی ایران."

این سومین سفر كوهن در 7 ماه گذشته دوران مسئولیتش به امارات  است و هدف هر سه سفر رایزنی درباره تشدید تحریم های ایران با مقامات اماراتی بوده است.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری  آمریكا كوهن قرار است علاوه بر ایران درباره راه های تحریم سوریه نیز با مقامات امارات و اسراییل رایزنی كند.اتحادیه عرب دولت سوریه را تهدید به اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی كرده است.

گفتنی است مقامات اسراییلی پیشتر خواهان تحریم بانك مركزی و تحریم نفتی ایران شده بودند اما واشنگتن با نگرانی از تاثیر این تحریم ها بر اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریكا تا كنون از اعمال این تحریم ها علیه ایران اجتناب كرده است.

آمریكا هفته گذشته بانك مركزی ایران را در لیست بانك هایی  قرار داد كه از نظر واشنگتن در كار پولشویی بین المللی هستند اما دولت اوباما علی رغم فشارهای جمهوریخواهان بانك مركزی ایران را تحت تحریم قرار نداده است.

همچنین چند روز پس از سفر " وندی شرمن " یكی از معاونان وزارت امور خارجه آمریكا به سئول ، یک مقام دولت کره جنوبی که نخواسته است نامش فاش شود، به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفته است كه این كشور در حال بررسی این موضوع است كه برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران به آمریکا و جامعه بین المللی بپیوندد.

با وجودی كه این مقام كره ای فاش نساخته كه منظورش از تحریم های بیشتر چیست ، اما خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت كه ظاهرا مقامات سئول در دور جدید تحریم ها منع خرید محصولات پتروشیمی از ایران را در نظر دارند . این ادعا هنوز به تایید مقامات كره جنوبی نرسیده است .

بنا به گزارش رویترز‌، ایران در سال میلادی گذشته حدود ۳۵۰ میلیون دلار فراورده های پتروشیمی به کره جنوبی صادر کرده  و در مقابل حدود 450 میلیون دلار از این كشور فراورده های پتروشیمی وارد كرده است . اقدام احتمالی سئول برای تحریم محصولات پتروشیمی ایران چند روز پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران در دور جدید تحریم های آمریكا علیه ایران صورت می گیرد .