اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمبولانس های ترکیه مهمات به سوریه می برند ، زخمی می آورند



آمبولانس های ترکیه مهمات به سوریه می برند ، زخمی می آورند

رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند اخیرا 600 شبه نظامی از منطقه قفقاز برای جنگ با ارتش سوریه از طریق ترکیه وارد این کشور شده اند.یک نماینده مجلس ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که آمبولانس های ترکیه در مناطق مرزی با سوریه ، به این کشور مهمات می برند و زخمی بر می گردانند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران " مولود دودو " نماینده " هاتای " از حزب مخالف جمهوریخواه خلق (CHP) در مجلس ترکیه به نقل از مردم منطقه هاتای و مرز نشینان این استان هم مرز با سوریه گفت که آمبولانس های ترکیه که برای انتقال مجروحان و زخمی های درگیری های داخلی سوریه به مناطق مرزی با سوریه اعزام می شوند به هنگام عزیمت به منطقه مهمات بار می کنند تا به دست مخالفان مسلح حکومت سوریه برسانند و به هنگام بازگشت مجروحان جنگ داخلی سوریه را به ترکیه منتقل می کنند.

این نماینده مجلس ترکیه که روز سه شنبه برای بازدید از مناطق مرزی با سوریه به حوزه انتخابیه خود رفته بود ، اعلام کرد که از دیدن صحنه های حمایت نظامی ترکیه از مخالفان مسلح حکومت سوریه در این منطقه در حیرت است.

وی گفت: " مردم آنجا می گفتند که آمبولانس های ترکیه به سوریه مهمات می برند و در بازگشت زخمی می آورند. اگر این ادعا درست باشد واقعا دولت ترکیه عملی غیر قابل قبول انجام می دهد. "

این نماینده مخالف در مجلس ترکیه گفت : مسئولیت این اقدامات غیر قابل قبول در مناطق مرزی مان با سوریه کاملا متوجه رجب طیب اردوغان است."

این نماینده مجلس ترکیه با اشاره به اینکه کامیون های پر از مهمات با هماهنگی از بالا بدون بازدید از ایست بازرسی های مرزی ترکیه به سمت سوریه اعزام می شوند گفت که از بعضی خانه های روستایی در مرز با سوریه به عنوان قرار گاه نظامی برای پشتیبانی عملیات های نظامی مخالفان حکومت سوریه علیه ارتش این کشور ، استفاده می شود.

بسیاری از رسانه های غربی و رسانه های داخلی ترکیه در ماه های گذشته گزارش هایی مبنی بر حمایت نظامی ترکیه از مخالفان مسلح حکومت سوریه منتشر کرده اند اما دولت ترکیه تا کنون این گزارش ها را تکذیب کرده است.

همچنین روز گذشته برای نخستین بار برخی رسانه های ترکیه تصاویری از 10 نظامی ترک را که در منطقه لاذقیه سوریه در صف مخالفان مسلح حکومت سوریه علیه ارتش این کشور می جنگند را منتشر کردند.

رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند اخیرا 600 شبه نظامی از منطقه قفقاز برای جنگ با ارتش سوریه از طریق ترکیه وارد این کشور شده اند. دولت سوریه مدعی است بسیاری از افراد مسلح که در صف مخالفان حکومت در مقابل ارتش این کشور صف آرایی کرده اند از مزدوران کشورهای خارجی هستند که با هماهنگی کشورهایی چون عربستان ، قطر و ترکیه و با چراغ سبز همپیمانان غربی آنها از جمله آمریکا و انگلیس و نیز اسراییل از طریق مرزهای سوریه وارد این کشور می شوند و مورد حمایت مالی و تسلیحاتی این کشورها قرار می گیرند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
مهمات ارسالی دولت ترکیه به تروریست های سوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شلیک خمپاره از خاک سوریه به شهر "کلس" ترکیه / چندین نفر کشته و زخمی شدند



اخباربین الملل,اخبار بین الملل,سوریه

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری از اصابت چند فروند خمپاره به شهر مرزی کلس در ترکیه گزارش دادند.

به گزارش میزان؛ شبکه اسکای نیوز در خبری فوری گزارش داد که بر اثر اصابت خمپاره به شهر "کلس" ترکیه چندین نفر کشته و زخمی شدند.

 

 اخبار بین الملل - میزان