اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار نگران‌ کننده از شیوع مواد مخدر در کشور


رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار نگران‌کننده‌ای از شیوع این مواد مخدر و روانگردان در بین جوانان زیر 18 سال و زنان وجود دارد، گفت: «نمی‌توان با ارائه این آمار فضای جامعه را ملتهب کرد.

خبرگزاری مهر: حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش 16 دستگاه اجرایی درباره اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی در جهت مبارزه با موادمخدر و روانگردان‌ها گفت: «مقرر شده است از این پس دستگاه‌های اجرایی گزارش برنامه‌های خود را برای مبارزه با مواد روانگردان هر 6 ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.»

او با بیان اینکه آمار نگران‌کننده‌ای از شیوع این مواد مخدر و روانگردان در بین جوانان زیر 18 سال و زنان وجود دارد، گفت: «نمی‌توان با ارائه این آمار فضای جامعه را ملتهب کرد، اما دانشگاه‌ها و مدارس باید به‌شدت نسبت به افزایش این آمار نگران‌کننده هشیار باشند. الان میزان مصرف سیگار و قلیان در بین جوانان بسیار شیوع پیدا کرده است.»


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگ ترین محموله مواد مخدر کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار نگران کننده مواد مخدر صنعتی


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی آمار مواد مخدر صنعتی در استان را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید به طرق مختلف وارد میدان شوند تا بتوانیم با این پدیده شوم اجتماعی مقابله کنیم.

 خبرگزاری ایسنا: محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از مواد مخدر صنعتی شیشه به عنوان دغدغه اصلی در بحث اعتیاد یاد کرد و افزود: تاثیرگذاری این ماده نسبت به تریاک هزار به سه است و در سال گذشته بیش از 15 کارگاه شیشه‌سازی در استان کشف شده که در مقایسه با سال 91 بیش از هفت برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر کار یک گروه و یا نهاد نیست، بلکه همه باید دست به دست هم در این مسیر وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: همانند دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که با اتحاد توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، در این مسیر نیز با اتحاد و همدلی می‌توانیم اعتیاد را ریشه‌کن کنیم.

نصرتی با تاکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بحث اعتیاد، اظهار کرد: باید نسبت به این قضیه حساس باشیم چرا که ما در جامعه سکولار زندگی نمی‌کنیم.

وی گفت: محل ساخت مرکز درمان و کاهش آسیب‌های مواد مخدر در استان در زمینی به مساحت 20 هکتار در نزدیکی محل جدید زندان تبریز و در جاده اسپیران شناسایی شده و هم‌اکنون در مراحل پایانی انتقال سند این قطعه زمین هستیم.

در این جلسه سه تفاهم‌نامه همکاری بین شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر آذربایجان شرقی و ادارات کل ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به امضا رسید.