اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار متقاضیان وام های جدید مسکن


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۶۰۰ حساب بانکی برای دریافت تسهیلات مسکن ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی از زمان آغاز فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم در سه روز کاری اخیر خبر داد.

روزنامه دنیای اقتصاد: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۶۰۰ حساب بانکی برای دریافت تسهیلات مسکن ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی از زمان آغاز فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم در سه روز کاری اخیر خبر داد.

حامد مظاهریان درباره میزان استقبال از دریافت تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن خانه اولی‌ها گفت: در پنج روز نخست آغاز فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن که سه روز آن کاری بوده 1600 حساب با میانگین سپرده‌گذاری ۱۷ میلیون تومان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت در مجموع ۲۸ میلیارد تومان در بانک مسکن برای دریافت تسهیلات خرید خانه سپرده‌گذاری شده است، افزود: این میزان سپرده‌گذاری در مدت سه روز نشان‌دهنده استقبال مردم از صندوق پس‌انداز یکم است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌و‌شهرسازی درباره پرداخت تسهیلات ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیونی خرید و ساخت مسکن بدون سپرده‌گذاری به ترتیب برای کلان‌شهر تهران، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر مناطق گفت: پیش از این پرداخت این تسهیلات فقط توسط بانک مسکن مجاز بود؛ اما بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، انحصار بانک مسکن در این زمینه شکسته شد و سایر بانک‌های تجاری کشور نیز می‌توانند نسبت به پرداخت تسهیلات خرید و ساخت با ارقام مذکور، البته با نرخ بازپرداخت متعارف که در حال حاضر ۲۱ درصد است، اقدام کنند.


ویدیو مرتبط :
شرایط متقاضیان دریافت وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار متقاضیان وام 80 میلیون تومانی مسکن


مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن آخرین آمار حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان: مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن آخرین آمار حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم را اعلام کرد.

محمدحسن مرادی درباره آخرین آمار افتتاح حساب پس‌انداز مسکن یکم در شعب بانک مسکن در سراسر کشور و میزان انباشت پس‌اندازهای مردمی در این حساب اظهار کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا مقطع ۱۰ شهریور ١٣٩٤ توانسته در مجموع ۲۵۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان در سراسر کشور منابع مالی و آورده‌های مردمی جذب کند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تا به حال سه هزار و ۳۲۹ فقره حساب پس‌انداز افتتاح شده که میزان جذب منابع مالی این صندوق در این شهرها ۴۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان است. با این حساب به طور متوسط در هر روز ۳۵ فقره حساب افتتاح شده و ۵۲۰ میلیون تومان به حساب صندوق مسکن یکم واریز شده است.

وی سپس به آمار حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن در کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر (غیر از پایتخت) اشاره و خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۹۰ فقره حساب پس‌انداز مسکن یکم در این شهرها افتتاح شده که مجموع آورده‌های مالی در این حساب‌ها به رقم ۱۲۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است. مردم این شهرها به طور متوسط روزانه ۶۴ فقره حساب در مجموع به مبلغ میانگین یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان حساب باز کرده‌اند.

این مدیر بانک مسکن درباره تعداد و مبلغ حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم در تهران اظهار کرد: تا به حال ۳ هزار و ۳۰۲ فقره حساب به مبلغ مجموعا ۸۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در تهران باز شده است. بنابراین به طور متوسط روزانه ۳۳ فقره حساب در شعب تهران بانک مسکن افتتاح و ۵۸۰ میلیون تومان به این صندوق واریز شده است.