اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار مبتلایان به صرع در ایران


عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران با بیان اینکه ۷۵۰ هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند، گفت: ۷۰ درصد بیماران با روش دارو درمانی و جراحی بهبود می یابند.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران با بیان اینکه ۷۵۰ هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند، گفت: ۷۰ درصد بیماران با روش دارو درمانی و جراحی بهبود می یابند.

دکتر پرویز بهرامی با بیان اینکه دومین دوشنبه ماه فوریه به عنوان روز جهانی صرع شناخته شده است، گفت: بر اساس آمار حدود یک درصد افراد جامعه یعنی حدود ۷۵۰ هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند.

وی افزود: علت اصلی ابتلا به این بیماری ناشناخته است اما علل مختلفی مانند عفونت های زایمان، دوران نوزادی و شیرخوارگی، ضربه به سر، تومورهای مغزی، تشنج، تب و ... منجر به بروز این بیماری در سنین پائین می شود اما در سنین بالا ابتلا به بیماری های تحلیل برنده ی مغز موجب ابتلای فرد به صرع می شود.

معاون روابط بین الملل انجمن صرع در خصوص روش های درمان صرع، گفت: اگر بیماران به مدت ۳ تا ۵ سال به صورت منظم داروهای خود را مصرف کنند در ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد بهبودی حاصل می شود.

وی افزود: افرادی که با دارو درمانی بهبود نمی یابند نیاز به جراحی دارند که در این روش نیز ۶۰ درصد بیماران بهبود می یابند.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران با تاکید براینکه تشخیص کانون و نوع تشنج بسیار مهم است، اظهار کرد: متاسفانه بیماری صرع در برخی موارد به علت تشابه علائم با برخی از بیماری ها مانند سنگ کوب، اختلال خواب و ... اشتباه تشخیص داده می شود که این امر پروسه ی درمان بیماران را افزایش می دهد.

بهرامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیماران مبتلا به صرع نیازمند به توجه بیشتر وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر هستند، افزود: هزینه ی جراحی صرع بسیار بالاست که از عهده ی برخی بیماران خارج است که متاسفانه هیچ یک از سازمان های بیمه گر هزینه های این جراحی را پوشش نمی دهند.

وی با توجه به برنامه‌های انجمن صرع ایران در روز جهانی صرع، گفت: انجمن صرع ایران در روز جهانی صرع، با رویکرد معرفی و شناخت بیماری صرع برای عموم مردم با حضور مردان بنفش از صبح روز دوشنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹:۳۰ به ترتیب در میادین تجریش، ونک، فاطمی، ولیعصر (عج) و انقلاب حضور خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
آمار مبتلایان به کرونا در ایران از مرز 12700 نفر عبور کرد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مبتلایان به ایدز در ایران چند برابر شده است؟



اخبار ,اخبار اجتماعی ,ایدز در ایران

 

اخبار اجتماعی - رییس انجمن مددکاران اجتماعی اعلام کرد:
رشد 13 برابری آمار مبتلایان به ایدز در ایران

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از افزایش 13 برابری آمار مبتلایان به ایدز از سال 80 تا کنون خبر داد و گفت: در سال 80، 403 نفر به ایدز مبتلا بودند این درحالی است که در سال جاری تعداد افرادی که وارد مرحله بیماری شده اند به 5 هزار و 411 نفر رسیده است.

سید حسن موسوی چلک به مناسبت روز جهانی ایدز گفت: از سال 1988 اول دسامبر مصادف با دهم آذر ماه به عنوان روزجهانی ایدز نامگذاری شده است و هر سال شعاری برای آن تعیین می شود که در سال 2012 میلادی شعار آن بر محور «پیشگیری وکنترل ایدز در نوجوانان و جوانان» در دنیا اعلام شد.

وی در باره آمار ایدز گفت: طبق آمار اعلام شده در دنیا حدود 75 میلیون نفر افراد مبتلا به اچ.آی.وی و ایدز شناسایی شدند. در حالیکه این آمار در سال 2000 میلادی (سال1380 ه.ش) حدود 40 میلیون نفر بود. در حال حاضر در ایران تعداد این افراد به 27041 نفر می رسد. آماری که اگر حداقل با  ضریب 4 محاسبه شود به بیش از 100 هزارنفر می رسد در حالیکه آمار  این افراد در سال 1380 تعداد3688 نفر بود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید کرد: فعال ترشدن مراکزی که این افراد مراجعه می کنند از قبیل مراکز ارائه کننده خدمات به معتادین را می توان یکی ازدلایل این افزایش دانست. این افرایش آمار افراد شناسایی شده در ایران  طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت، «حدود 9 برابر میانگین در دنیا از سال 2000 تا 2012 است» که باید پذیرفت بسیار نگران کننده است.

به گفته وی، طبق همین آمار در ایران در سال 1380 حدود 403 نفر وارد مرحله بیماری شده بودند. این رقم اکنون 5411 نفر است. همچنین در سال 80، 364 مورد فوتی به دلیل این بیماری داشتیم که این رقم اکنون به 5000 نفر رسیده است.

درحالی آمار ایدز در ایران افزایش داشته که براساس آمارهای جهانی از سال 2005 تا حالا تعداد مبتلایان به این بیماری 30 درصد کم شده است و پیش بینی می شود جمعیت 35 میلیونی مبتلایان به ایدز تا سال 2015 به 15 میلیون نفر کاهش پیدا کند.

موسوی چلک گفت: بررسی راههای انتقال نشان می دهد که از سال 1365 تاکنون حدود 69 درصد ازطریق استفاده از سرنگ آلوده بصورت مشترک و 12.5 درصد نیز از طریق روابط جنسی محافظت نشده مبتلا شدند. در حالیکه این راههای انتقال درمیان کسانی که فقط درسال 1390مبتلا شدند زنگ خطر را نشان می دهد. یعنی اگر از میان کل افراد شناسایی شده تاکنون،حدود 69 درصد از طریق سرنگ آلوده بوده، درسال 91 این آمار به 52 درصد کاهش پیدا کرده است و روابط جنسی محافظت نشده از 12.5به حدود 37 درصد افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان باید روی پیشگیری از ایدز ازطریق استفاده ازسرنگ آلوده بصورت مشترک در کنار پیشگیری ازطریق روابط جنسی محافظت نشده کارکرد، افزود: با توجه به نگرانی که از گرایش مجدد به هروئین در کشور وجود دارد اگر اقدام موثری انجام ندهیم در آینده این آمار افزایش خواهدیافت. بنابراین برنامه های پیشگیری لازم است در هر دو زمینه باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: با توجه به کاهش سن افراد مبتلا به ایدز در دنیا، شعار جهانی امسال هم ما متمرکز برپیشگیری در نوجوانان و جوانان تعیین شده است. در کشور ما هم باید در این زمینه فعال تر از قبل کار شود آموزش پیشگیری از روابط جنسی محافظت شده (ایمن) و عوارض استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق مواد مخدر برای این گروه از تابو بودن خارج شود و از تمام ظرفیتهای موجود در بخش های دولتی و غیر دولتی برای آموزش صحیح و مستمر استفاده شود.

 

گرچه اقدامات خوبی هم انجام شده اما باید پذیرفت که برای پیشگیری از ایدز لازم است که جدی تر کار کنیم و منابع لازم  را هم تامین کنیم.

اخبار اجتماعی - مهر