اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار فروش کنسول ها در «جمعه سیاه»


در بلک فرایدی، خرده فروشی ها با اِعمال تحفیف های بی نظیر روی محصولاتشان، فرصتی تکرارنشدنی برای خریداران مهیا می کنند و مخاطبان نیز برای دست یافتن به آن محصولات، سر و دست می شکنند.

وب‌سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: بلک فرایدی یا همان «جمعه سیاه»، روز مهمی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شمار می رود. خرده فروشی ها با اِعمال تحفیف های بی نظیر روی محصولاتشان، فرصتی تکرارنشدنی برای خریداران مهیا می کنند و مخاطبان نیز برای دست یافتن به آن محصولات، سر و دست می شکنند. در همین حال، گزارش ها نشان می دهد که کنسول ها و بازی های ویدیویی نیز فروشی فوق العاده را تجربه کرده اند.

آمار و ارقام از فروش فوق العاده کنسول های بازی در روز «جمعه سیاه» خبر می دهند

همان طور که انتظار می رفت، فروش سخت افزار و نرم افزار تا در روز جمعه سیاه، حد چشمگیری نسبت به هفته های پیشین افزایش یافت. فروش کلی بازی ها تا 60 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و با وجود تمام تخفیف های اعمال شده، خرده فروشان به 32 درصد درآمد بیش تر دست پیدا کردند. البته در قیاس با جمعه سیاه سال پیش، بازی های ویدیویی فروشی نسبتا کم تر را تجربه کردند.

در کنار این، کنسول های بازی رشد کم تری نسبت به جمعه سیاه سال 2014 میلادی داشتند و با فروش 8 درصد بیش تر، نشان دادند که خیل عظیمی از مردم برای خرید کنسول های جدیدشان تا تعطیلات بلک فرایدی صبر کرده بوده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.


کمپانی Chart-Track، که آمار و ارقام بازی های ویدیویی در انگلیس را منتشر می کند، از تعداد مشخص کنسول های فروخته شده پرده برداری نکرده اما اعلام داشته که 86 درصد از تمام کنسول های فروخته شده در روز جمعه سیاه، یا پلی استیشن 4 بوده اند و یا اکس باکس وان. سال گذشته، دو کنسول محبوب سونی و مایکروسافت، 75 درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده بودند.

این آمار و ارقام، ممکن است حامل خبرهای بدی برای نینتندو و کنسول های 3DS و Wii U باشد؛ اما در هر صورت این دو کنسول هم چنان عملکردی بهتر نسبت به کنسول های نسل هفتمی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 دارند.

در زیر می توانید جدول 10 بازی پر فروش این هفته انگلیس را مشاهده کنید؛ باید توجه داشت که این جدول، تنها فروش بازی های فیزیکی را شامل می شود و بخش عمده ای از فروش بازی های انحصاری هر دو کنسول، مدیون فروش باندل های آن ها است:

FIFA 16
Call Of Duty: Black Ops 3
Star Wars: Battlefront
Fallout 4
Uncharted: Nathan Drake Collection
Grand Theft Auto 5
Minecraft: Story Mode
Halo 5: Guardians
Rise of the Tomb Raider
Forza Motorsport 6

هفته پیش، بازی جدیدی در انگلستان عرضه نشد اما جدول فروش سخت افزار و نرم افزار این کشور، تغییرات زیادی به خود دید. برای مثال فروش باندل پلی استیشن The Nathan Drake Collection تا 999 درصد افزایش فروش داشت و این رقم برای بازی Grand Theft Auto 5 به 385 درصد می رسد.


ویدیو مرتبط :
جمعه سیاه یا (Black Friday) چه روزی است؟ - نکات مهم درباره جمعه سیاه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکوردشکنی فروش اسلحه در جمعه سیاه


بر اساس اطلاعات پلیس فدرال آمریکا روز جمعه‌ی سیاه امسال بیشترین میزان اسلحه در طول تاریخ فروخته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس اطلاعات پلیس فدرال آمریکا روز جمعه‌ی سیاه امسال بیشترین میزان اسلحه در طول تاریخ فروخته‌شده است.

امسال روز جمعه‌ی سیاه صرفاً روز بزرگ‌ترین فروش سال نبود بلکه بر اساس اطلاعات پلیس فدرال آمریکا  این روز روزی بود که در آن بیشترین میزان اسلحه در طول تاریخ فروخته‌شد. این نهاد می‌گوید «سیستم ملی کنترل فوری سوابق جرائم » (NICS) روز 27 نوامبر 185،345 درخواست را به ثبت رساند که این رقم از زمان راه‌اندازی این نهاد بی‌سابقه است.

به گزارش فورچِن (Fortune) روز جمعه‌ی سیاه سال گذشته سوابق بسیار زیادی از خریداران اسلحه به‌منظور تعیین واجد شرایط بودن آن‌ها کنترل شد اما رکورد قبلی اندکی پس از قتل و عام در مدرسه‌ی سندی هوک در تاریخ 21 دسامبر 2012 تغییر کرد. در آن سال 177،170 مورد تقاضای خرید اسلحه به ثبت رسید.