اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار غرق شده های دریای مازندران


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه چهار نفر در روزهای اخیر در سواحل دریای غرب مازندران غرق شدند، اسامی جانباختگان را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه چهار نفر در روزهای اخیر در سواحل دریای غرب مازندران غرق شدند، اسامی جانباختگان را اعلام کرد.

علی عباسی افزود: تعداد چهار شهروند در تاریخ های سوم و چهارم مرداد ماه سالجاری در سواحل دریای غرب مازندران غرق شدند.

وی اظهار داشت: مژگان جعفری ،17ساله اهل تربت جام، رمضان کاویانی ،23 ساله اهل نوشهر، احسان محقق کیجیدی ،23 ساله اهل املش و  احمد مهدی پور ، 10 ساله اهل همدان بعلت آشنا نبودن به فنون در سواحل دریای چالوس و عباس آباد جان خود را از دست دادند.

وی گفت: از اول خرداد تا پایان تیرماه سالجاری تعداد 19نفر (همگی مرد ) در سواحل دریای مازندران غرق شدند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 78درصد كاهش داشت.

عباسی با اشاره به غیر بومی بودن تعداد 74درصدی از این غرق شدگان افزود: شهرستان های نوشهر با چهار مورد، عباس آباد و محمودآباد هر كدام سه مورد دارای بیشترین آمار هستند.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد 79درصد از غرق شدگان در سنین 11تا 40سال هستند ،تصریح كرد: خوشبختانه پیگیری ها ، هشدار و بیان آمار غریق ها از طرف خبرگزاری ،رسانه ملی و سایت های مجازی استان در بیان واقعیت های مربوط به دریا اقدام موثری بود در كاهش این آمار كه انشاءا.. رسانه ها مسائل طرح دریا را همچون گذشته جدی تر پیگیری كنند.
 
338 کیلومتر از نوار ساحلی خزر در مازندران واقع شده و امسال بیشاز 90 طرح سالمسازی دریا برپا شده است.


ویدیو مرتبط :
آمار بالای غرق شدگی مسافران در سواحل مازندران در سال جاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

32 نفر در دریای مازندران غرق شدند


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد 32 نفر از اول خرداد تا دوم مرداد امسال در دریای مازندران غرق شدند.

خبرگزاری فارس: علی عباسی بیان کرد: تعداد 32 نفر از اول خرداد تا دوم مرداد امسال در دریای مازندران غرق شدند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشت.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد 28 نفر از غرق‌شدگان مرد و مابقی زن هستند، گفت: همگی این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: شهرستان‌های محمودآباد با هفت فوتی و عباس‌آباد با پنج مورد بیشترین غریق و تنکابن هم بدون غرقی کمترین فوتی را در این مدت داشت.

وی در مورد سن افراد غرق شده، افزود: سنین 21 تا 30 سال با 15 غرقی و 11 تا 20 سال سن با 9 غرقی در این مدت به ثبت رسیدند.

عباسی با اشاره به اینکه 78 درصد فوت‌شدگان غیربومی بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مغروقان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.