اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار سرمایه گذاری ایرانی ها در خارج از کشور


معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: بیش از 200 میلیارد دلار از این میزان در امارات سرمایه گذاری شده که باید برای بازگشت پول های سرگردان خارج از کشور تلاش جدی صورت گیرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: تمامی زیرساخت های لازم برای اجرای طرح آمایش سرزمین در استان های سراسر کشور فراهم شده و این طرح در شورای برنامه ریزی استانها به تصویب خواهد رسید.

 ˈعلیرضا رحمت نیاˈ روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که با تصویب شورای برنامه ریزی هشت استان، سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) در این استانها از جمله لرستان نصب شده است.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه، اطلاعات موثر در توسعه هر استان به اشتراک گذاشته می شود و بر اساس مدلسازی های ویژه، فرآیند توسعه رصد می شود.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره آموزشی در خصوص این سامانه افزود: دوره سوم نیز بهمن ماه امسال با حضور بیش از 70 نفر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو هزار و 530 شاخص بخشی وفرابخش در 69 حوزه مختلف در طرح آمایش سرزمین بررسی شده که این شاخص ها نشان می دهد موارد متعدد توسعه از جمله زیربناها، نشر، سرمایه گذاری صنعتی و بورس در کشور به صورت نامتعادل توزیع شده است.

وی با اشاره به عدم توسعه مناطق مرزی ، خطر این توسعه نیافتگی و واگرایی مردم در این مناطق، گفت: برنامه آمایش هر استان باید هوشمند سازی شود و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

رحمت نیا تصریح کرد: دنیای کنونی ، دنیای مسابقه برای توسعه است و باید با تهیه سند آمایش، جذب سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایط به منظور ایجاد اطمینان خاطر آنان در استان ها ، بستر لازم برای رشد و توسعه و رقابت دراین عرصه مهیا شود.

وی با بیان اینکه 700 میلیارد دلار پول ایرانی ها در خارج از کشور سرمایه گذاری شده، گفت: بیش از 200 میلیارد دلار از این میزان در امارات سرمایه گذاری شده که باید برای بازگشت پول های سرگردان خارج از کشور تلاش جدی صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
مسائل حقوقی در خصوص قوانین سرمایه گذاری در خارج از کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار دانشجویان ایرانی در خارج از کشور


رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور اعلام کرد که در زمان حاضر 120 هزار نفر از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین محمد مرتضوی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری درباره همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور افزود: اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امور دانشجویان خارج از کشور بیشتر بر مسایل فرهنگی و شناخت و تامین نیازهای عاطفی دانشجویان تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی نظام پوشش دادن نیازهای عاطفی این دانشجویان است گفت: ما دارای محدودیت های ویژه ای هستیم که مخاطبان ما در دسترس ما نیستند و بنابراین شناخت نیازهایشان دشوار است.

رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور اعزام مبلغ، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری همایش سالیانه، اعزام به حج عمره مفرده دانشجویان را از جمله برنامه های این دبیرخانه عنوان کرد.

حجت الاسلام مرتضوی با یادآوری برگزاری همایش دانشجویان خارج از کشور در ماه ژانویه اظهار داشت: این همایش در سال جاری نیز برگزار خواهد شد؛ امسال بیش از 574 نفر از دانشجویان خارج از کشور را نیز به عمره فرستاده ایم.

رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور گفت: چنانچه دانشجویان پرسشی درباره مبانی دینی و انقلابی داشته باشند از طریق فضای مجازی به این سوالات پاسخ می دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور استفاده از تجارب این دانشجویان به ویژه در زمینه سبک زندگی است گفت: در این همایش به دنبال آن هستیم تا ببینیم که دانشجویان ایرانی چگونه در خارج از کشور زندگی، تحصیل، پژوهش و ازدواج کرده و همزمان هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره خروجی کارهای فرهنگی گفت: با توجه به تعداد دانشجویان ایرانی خارج از کشور (120 هزار) این افراد می توانند برای کشور هم تهدید باشند و هم فرصت.

وی همچنین اظهار داشت که دانشجویان از طریق پایگاه اطلاع رسانی این دبیرخانه و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می توانند با این نهاد در ارتباط باشند.

دومین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور قرار است روز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شود.