اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار خرید جریمه سربازی توسط مشمولان


جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مراجعه روزانه 11 هزارنفر در سراسر کشور جهت خرید جریمه غیبت سربازی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مراجعه روزانه 11 هزارنفر در سراسر کشور جهت خرید جریمه غیبت سربازی خبر داد.

سردار ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین ثبت نام کنندگان مربوط به استان تهران هستند، گفت: از زمان اعلام پیش ثبت نام خرید جریمه مشمولان غایب در سراسر کشور روزانه 11 هزار نفر به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کرده اند.

وی افزود: مدارک ثبت نام شدگان مورد بررسی و با اطلاعات موجود مورد ارزیابی قرار می گیرد. در واقع راستی آزمایی مدارک با توجه به دستورالعمل های موجود پیش بینی و در حال انجام است.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب بدون نگرانی اقدام به ثبت نام کنند چرا که دریافت اطلاعات این افراد در راستای تعیین مبلغ جریمه براساس تعداد افرادی است که تمایل به پرداخت آن دارند و همچنین متاهلان و کسانی که دارای فرزند هستند، است همچنین در حال حاضر تمرکز ما بر تعداد نفراتی است که مراجعه می کنند.

سردار کریمی افزود: افرادی که پس از ثبت نام قادر به توانایی پرداخت جریمه نباشند، می توانند انصراف داده و به سربازی برود.


ویدیو مرتبط :
تمدید اجرای طرح جریمه ریالی برای مشمولان غایب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط خرید سربازی برای مشمولان غایب



اخبار,اخبار اجتماعی ,خدمت سربازی مشمولان غایب

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت که این کمیسیون در مصوبه‌ای میزان جرایم تعیین شده برای معافیت از خدمت سربازی مشمولان غایب 8 سال و بیشتر از آن را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به ارائه توضیحاتی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق پرداخت و گفت: کمیسیون تلفیق در حال برگزاری آخرین جلسات‌اش است و قطعاً گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن علنی بعد از تعطیلات 22 بهمن آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسات قبل در مورد معافیت از خدمات سربازی مصوبه‌ای داشتیم که جزئیات آن مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون کسانی که 5 سال به بالا غیبت از سربازی دارند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، در واقع جرایمی را به تصویب رساندیم تا بر اساس آن فردی که بیش از 8 سال غیبت از سربازی داشته بتواند با پرداخت این جرایم معافیت بگیرد.

به گفته مفتح، این جرایم برای غایبان زیر دیپلم 10 میلیون،‌ دیپلم 15 میلیون، فوق دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق لیسانس‌30 میلیون، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون است که با پرداخت این جرایم این دسته از افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با تأکید مجدد بر این‌که این میزان از جرایم برای مشمولان غایب بیش از 8 سال است،‌ گفت: به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود. غیبت بیش از 6 ماه نیز یک سال محسوب می‌شود. برای مشمولان متأهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموع جرایم کم می‌شود.

وی افزود: نکته دیکر آن است که دارندگان این نوع کارت‌های معافیت از نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری محروم هستند و نمی‌توانند همچون فردی که خدمت سربازی را انجام داده از تمامی مزایا برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به برخی دیگر از مصوبات این کمیسیون، گفت: دولت مکلف شد 50 درصد تخفیف بهای بلیط هواپیمای فرزندان شهدا، والدین،‌ همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا را در کلیه خطوط هواپیمایی منظور کند. تاکنون این موضوع برای خطوط هواپیمایی دولتی لحاظ می‌شد اما با توجه به وجود ایرلاین‌های غیردولتی این تخفیف برای این خطوط از هواپیما نیز لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت موظف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان معسر دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه به گونه‌ای عمل کند که مستمری ماهانه آنها کمتر از 75 درصد حداقل دستمزد سال 94 نباشد.

وی در پایان گفت: کمیسیون تصویب کرد قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث در سال 94 نیز برای یک سال دیگر تمدید شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا