اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار خبرنگاران کشته‌ شده در سال 2014


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد خبرنگارانی که هدف بمب‌گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان در ۲۰۱۴ میلادی قرار گرفته اند به بیش از ۱۱۸ نفر افزایش یافته است.

مجله مهر: فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد خبرنگارانی که هدف بمب‌گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان در ۲۰۱۴ میلادی قرار گرفته اند به بیش از ۱۱۸ نفر افزایش یافته است.

رویترز نوشت: فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران تاکید کرد که تعداد خبرنگارانی که طی سال 2014 میلادی جان خود را بر اثر حملات بمب گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان از دست داده اند به 118 نفر رسیده است. این رقم در سال 2013 میلادی به 105 نفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران که در بروکسل مستقر است افزود: 17 خبرنگار دیگر نیز در سال 2014 میلادی در حوادث یا بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند. پاکستان خطرناک ترین کشور جهان برای رسانه های خبری شناخته شده به طوری که 14 خبرنگار در این کشور کشته شده اند.

پس از پاکستان نیز سوریه خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران بوده و در سال 2014 بیش از 12 خبرنگار کشته در سوریه جان خود را از دست داده اند.

در افغانستان و سرزمین های فلسطینی نیز هر یک 9 خبرنگار کشته شده اند. 8 خبرنگار نیز در هر یک از کشورهای عراق و اوکراین جان خود را از دست داده اند.

در بین خبرنگاران کشته شده جیمز فولی و استیون ساتلوف دیده می شوند. هر دو خبرنگار توسط داعش سربریده شده اند. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران افزود، این آمارها نشانگر افزایش تهدیدات علیه خبرنگاران بوده و از دولت های مختلف خواسته است تا حفظ امنیت جانی خبرنگاران را یک اولویت مهم برای خود قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
آخرین آمار کشته هاى تصادف های تعطیلات سال جدید در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرنگاران کشته شده در سال 2014


سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار خبرنگاران کشته شده در سال 2014 کشته شدند را 66 تن اعلام کرد که دو تن از آنان سر بریده شدند و 40 تن، همچنان گروگان هستند.

شبکه العالم: سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار خبرنگاران کشته شده در سال 2014 کشته شدند را 66 تن اعلام کرد که دو تن از آنان سر بریده شدند و 40 تن، همچنان گروگان هستند.

بر اساس گزارش اعلام شده توسط سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار کشتار خبرنگاران در مقایسه با سال 2013 که در آن 71 نفر کشته شده بودند، کاهشی کمّی حاصل شده است اما از نظر کیفی، تفنن در قتل، قطع سر و کارگردانی و فیلم برداری و پخش فیلم قتل خبرنگاران، به این روند اضافه شده است که در این مجال می توان به سربریدن جیمز فولی و استیون ساتلوف دو خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

با این حال، آمار خبرنگار ربایی، در مقایسه با سال 2013، افزایش داشته است به طوری که در مقایسه با سال 2013 که در آن 87 خبرنگار ربوده شدند، در سال 2014، 199 خبرنگار ربوده شدند.

این گزارش، همچنین حاکی از آن است که دو سوم از عملیات کشتار خبرنگاران، در مناطق درگیری به ویژه در سوریه صورت گرفته است و این کشور همچنان با 15 کشته به عنوان خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران به شمار می رود که فلسطین و به ویژه غزه با 7 کشته در مرتبه دوم، شرق اوکراین با 6 کشته در مرتبه سوم، لیبی با 4 کشته در مرتبه چهارم قرار دارد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، هدف از کشتار خبرنگاران را جلوگیری از رسیدن صدای مستقل و واکنش نشان دادن به دیدگاه های خارجی شمرد.

این سازمان تاکید کرد که در حال حاضر 40 خبرنگار و سه وبلاگ نویس در سراسر جهان همچنان در دست گروگان گیران هستند.