اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تکان دهنده از مهاجرت ایرانیان به استرالیا


سفیر استرالیا در تهران کاغذی را از پوشه خود بیرون می‌آورد و به منِ ایرانی می‌گوید از اول ژانویه تاکنون6500 نفر از ایران با قایق و بدون ویزا خواستار ورود به استرالیا بوده‌اند. ایرانیان بیش از همه کشورها حتی افغان‌ها مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر استرالیا در تهران کاغذی را از پوشه خود بیرون می‌آورد و به منِ ایرانی می‌گوید از اول ژانویه تاکنون6500 نفر از ایران با قایق و بدون ویزا خواستار ورود به استرالیا بوده‌اند. ایرانیان بیش از همه کشورها حتی افغان‌ها مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند.

پال فلی سفیر استرالیا در تهران درباره تصمیم دولت این کشور مبنی بر برخورد شدید با مهاجران غیرقانونی و انتقال به جزیره پاپوا گینه‌نو گفت: انتقال مهاجران غیرقانونی به جزیره پاپوآ گینه‌نو در واقع قانون جدیدی نبوده و بلکه سیاست جدیدی در راستای تغییر سیاست‌های گذشته است. بر اساس سیاست جدید دولت استرالیا از 19 جولای 2013 هر پناهجوی غیرقانونی که به استرالیا بدون اخذ ویزا و با قایق می‌رسد، به هیچ وجه نمی‌تواند وارد استرالیا شود و در این‌باره هیچ راهی وجود ندارد و باید به اردوگاه‌های آماده شده برای پناهجویان در این جزیره منتقل شوند.

دیگر، به هیچ وجه مهاجران غیرقانونی وارد استرالیا نمی شوند


وی ادامه داد: اگر پس از اتمام روند بررسی‌های لازم مشخص شود که این افراد پناهجوی واقعی هستند در این صورت در این جزیره پاپوآ گینه‌نو مستقر می‌شوند. دلیل تغییر سیاست‌های استرالیا درباره مهاجران غیرقانونی افزایش بی‌رویه مهاجران با قایق به این کشور است. قاچاق‌برها با سواستفاده از اهداف مهاجران برای زندگی بهتر به آن‌ها قول اقامت در استرالیا را می‌دهند اما این افراد هیچ وقت وارد استرالیا نمی‌شوند.

استرالیا تنها مهاجران قانونی را از سراسر جهان قبول می‌کند


فلی خاطرنشان کرد: این قاچاق‌برها با اخذ پول‌های هنگفت و ارتکاب به جرایم مختلف مهاجران غیرقانونی را سوار قایق‌های بسیار کوچکی می‌کنند. این سفر بسیار خطرناک است. خانواده‌های این مهاجران درد و رنج بسیاری را متحمل می‌شوند. بر همین اساس استرالیا می‌خواهد هر آن‌چه که در توان دارد را به کار گرفته و از این روند خبیثانه جلوگیری کند. استرالیا از کشورهایی است که پذیرای پناهجویان از سراسر جهان است. استرالیا به روند قبول پناهجویان به صورت قانونی ادامه می‌دهد و می‌خواهد مردم با قایق بدون ویزا به سمت استرالیا نیایند.

پناهجویانی که بخواهند به کشورشان باز گردند امکان بازگشت دارند

وی در ادامه اظهاراتش افزود: پاپوآ گینه نو پناهجویان را می‌پذیرد و آن‌ها می‌توانند در این جزیره مستقر شوند، اما پناهجویانی که بخواهند به کشورشان بازگردند امکان بازگشت دارند.

روند بررسی هویت و پناهندگی مهاجران غیرقانونی ممکن است چند سال طول بکشد


این دیپلمات استرالیایی تصریح کرد: ممکن است روند بررسی هویت و پناهندگی مهاجران مدت زمانی حتی چند سال طول بکشد زیرا بسیاری از این مهاجران که با قایق‌های کوچکی به استرالیا می‌آیند در راه در جهت در خواست پناهندگی پاسپورت‌های خود را پاره می‌کنند.

مهاجران غیر قانونی برای تعطیلات به پاپوآ گینه نو نیامده اند

وی درباره وضعیت نامساعد جزیره پاپوآ گینه نو و انتقال همه مهاجران غیرقانونی به این جزیره حتی زنان حامله گفت: تمام افرادی که به این جزیره منتقل می‌شوند در اردوگاه‌های تعبیه شده برای این افراد ساکن می‌شوند. این اردوگاه‌ها بر اساس استانداردهای معمول در جهان است که در آن‌ها مراکز بهداشتی، روان‌شناسی و غذایی وجود دارد. این افراد می‌توانند به راحتی با خانواده‌های خود در ارتباط باشند اما آن‌ها برای تعطیلات به این جزیره نیامده‌اند.

بهترین راه برای توقف مهاجرت غیرقانونی جلوگیری از فعالیت قاچاق‌برهاست

سفیر استرالیا در تهران افزود: بهترین راه برای ادامه روند مهاجرت غیرقانونی جلوگیری از فعالیت قاچاق‌برهای انسان است که به این مهاجران به نفع خود دروغ‌های بسیاری گفته و به پناهجویان می‌گویند که ما به شما تضمین می‌کنیم که به استرالیا خواهید رسید. در این‌باره دولت‌های کشورهای منطقه باید وارد عمل شوند و تفاهم‌نامه‌ای برای جلوگیری از این روند امضا کنند.

مقامات ایران و استرالیا برای توقف مهاجرت غیرقانونی گفت‌وگو می‌کنند

وی ادامه داد: در همین راستا میان مقامات ایرانی و استرالیا گفت‌وگوهایی انجام شده و هم چنین استرالیا مذاکراتی با مقامات اندونزیایی داشته است. در این‌باره هیاتی از استرالیا برای مذاکرات بیشتر به ایران سفر کرد. هر دو طرف بر این مساله تاکید دارند که این یک مشکل مشترک است و باید از روند مهاجرت غیرقانونی به استرالیا جلوگیری کرد و برای حل این مشکل مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

وی درباره اعتراض برخی از فعالان حقوق بشر نسبت به انتقال مهاجران غیرقانونی استرالیا به پاپو‌آگینه‌نو اظهار کرد: اظهارات و تفکرات گوناگونی در این‌باره در استرالیا وجود دارد. مردم مختلف در سراسر استرالیا همانند ایران نظرات و دیدگاه‌های مختلفی دارند اما در واقع موضع دولت همان موضع کل احزاب سیاسی در این کشور است و همه بر توقف هرچه سریع‌تر روند مهاجرت غیرقانونی به کشور را دارند.

مردم استرالیا نسبت به مهاجرت غیرقانونی نگران هستند

سفیر استرالیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در پشت پرده این سیاست جدید درباره مهاجرت غیرقانونی اهداف سیاسی مانند انتخابات پیش رو وجود دارد، اظهار کرد: مردم استرالیا نسبت به مهاجرت غیرقانونی نگران هستند. مهاجرات با قایق بسیار خطرناک است و این افراد مشکلاتی را برای استرالیا ایجاد می‌کنند بر همین اساس دولت این کشور برای نگهداری این افراد در اردوگاه‌ها هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند. بر اساس نظرسنجی‌های عمومی بیشتر مردم خواهان برخورد جدی دولت با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی هستند. هیچ‌کس نمی‌خواهد افرادی در دریا جان خود را در قایق‌های کوچک از دست بدهند.

پناهجویان ایرانی در اردوگاهها ناامید و ناراحت هستند

وی درباره نگرانی خانواده‌های قربانیان مهاجرت غیرقانونی به استرالیا درباره وضعیت بد پاپوآگینه‌نو و بیمار شدن بسیاری از مهاجران در این جزیره گفت: اردوگاه‌های در نظر گرفته شده برای مهاجران غیرقانونی بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است، اما در کل افرادی که در این اردوگاه‌ها هستند بسیار ناامید و نارحتند. زیرا آ‌ن‌ها دریافته‌اند که توسط قاچاق‌برها فریب خورده‌اند زیرا آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند به استرالیا بروند یک شغل خوب به دست آورده و زندگی مطلوبی داشته باشند.

سفیر استرالیا در تهران درباره همکاری دولت این کشور با سازمان‌های بین‌المللی درباره مهاجرت غیرقانونی گفت: ما در این‌باره با کشورهای منطقه همکاری می‌کنیم. ما با سازمان‌های بین‌المللی نیز گفت‌وگوها و مذاکرات مفصلی داریم.

متهمان جزیره نائورا روند قضایی خود را طی می‌کنند

فلی با اشاره به شورش پناهجویان در جزیره نا ئورا از جمله ایرانیان گفت: این افراد ناامید هستند زیرا حرف‌های قاچاق‌برها را باور کردند، اما اکنون دیدند که این حرف‌ها دروغی بیش نبوده است. این افراد بسیاری از بناها و امکانات موجود در جزیره را تخریب کرده‌اند. متهمان اکنون در روند قضایی قرار گرفته‌اند و برای دیگر پناهجویان همان روند گذشته ادامه دارد.

6500 ایرانی مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند

وی ادامه داد: برای نشان دادن اهمیت این مساله، آمار تکان دهنده مهاجرت غیر قانونی به استرالیا را اعلام می‌کنم؛ از اول ژانویه 2013 تاکنون 17 هزار و دویست و هفتاد و دو نفر مهاجر غیرقانونی به استرالیا با قایق آمده‌اند که در این میان شش هزار و 500 نفر ایرانی هستند. ایرانیان بیشترین مهاجران غیرقانونی به استرالیا هستند و بعد از ایران، افغانستان قرار دارد. در اردوگاه‌های مهاجرتی استرالیا نیز 3350 نفر ایرانی حضور دارند. اما از 19 ژوئیه تاکنون 1990 نفر بدون ویزا با قایق به استرالیاسفر کرده‌اند که بیش از 1000 نفر از آن‌ها ایرانی هستند همه این افراد پس از بررسی امور مربوط به سلامت به جزیره پاپوآ گینه نو منتقل می‌شوند.

سالانه نزدیک به 2000 ایرانی به طور قانونی به استرالیا مهاجرت می‌کنند

سفیر استرالیا در تهران با اشاره به استقبال دولت کشورش از مهاجرت قانونی گفت: سالانه نزدیک به 2000 نفر ایرانی به استرالیا مهاجرت قانونی دارند و نزدیک به سی هزار نفر ایرانی در استرالیا حضور دارند؛ جمعیت ایرانی در استرالیا بسیار بالاست و روابط خوبی بین استرالیایی‌ها با ایرانیان مقیم این کشور وجود دارد.

وی درباره تعیین 180 هزار دلار جریمه برای هر قاچاق‌بر انسان در استرالیا گفت: این یک اقدام خوب از سوی دولت است که در این‌باره پلیس استرالیا با همکاری کشور های منطقه مانند پلیس اندونزی وارد عمل شده است. باید در این باره سریع عمل کنند و این کار بسیار دشواری است.

وی درباره آماری از تعداد قاچاق‌برهای دستگیر شده پس از تصویب این قانون گفت: من در این‌باره آمار دقیقی ندارم گاهی دستگیری این قاچاق‌برها مدت زمان طولانی طول می‌کشد.


ویدیو مرتبط :
آمار تکان دهنده وادرات خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تکان دهنده وزارت بهداشت از مرگ ایرانیان مبتلا به ایدز



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,  وزارت بهداشت

براساس آمار وزارت بهداشت، ٧‌هزار و ٣٨٧ نفر در کشور به علت ابتلا به ایدز جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت بر ناموفق بودن کشور در ارایه آموزش‌های پیشگیری از ایدز تاکید کرد و گفت: «برای پیشگیری از ابتلا به ایدز، آموزش‌های متعددی در زندان‌ها، جامعه عمومی، مدارس و ... انجام شد، درحالی‌که اضافه شدن موارد جدید این بیماری نشان می‌دهد که خیلی در آموزش‌ها موفق نبوده‌ایم.»

براساس اعلام این مسئول در وزارت بهداشت، تاکنون در ایران ٣٠‌هزار و ١٨٣ مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی شناسایی شده‌اند که در کنار این افراد هم ٧‌هزار و ٣٨٧ نفر به علت این بیماری در کشور جانشان را از دست داده‌اند: «درحال حاضر ٩‌هزار و ٣٩٤ نفر در مرحله بالینی ابتلا به ایدز بوده و علایم ایدز را داشته و تحت درمان هستند.»

او به اختلاف ١٠٠ تا ٣٠٠ برابری درآمد میان پزشک و پرستار اشاره و تاکید کرد: «هر کسی که ثابت کند پزشک با پرستار اختلاف ١٠٠ تا ٣٠٠ برابری درآمد دارد به او حق کشف می‌دهیم و نصف این مال را به او داده و بخش دیگر را به صندوق دولت بازمی‌گردانیم.»

حریرچی انتقاداتی که در ارتباط با تعرفه‌ها و زیرمیزی‌ها از سوی برخی افراد مطرح می‌شود را یادآور شد و گفت: «کسانی که درحال حاضر به ما در رابطه با تعرفه یا زیرمیزی ایراد می‌گیرند در زمان تصدی خودشان نیز مشکلاتی وجود داشته و این مسأله جدیدی نیست. آیا ما باید پاسخگو باشیم یا آنها که اقدامات لازم را در زمان تصدی خودشان انجام نداده‌اند؟»

حریرچی در ادامه با بیان این‌که بیمه‌ها بیش از ٨‌هزار‌میلیارد تومان به مراکز درمانی بدهکار هستند، ادامه داد: «همه بیمه‌ها به ما بدهکارند و حتی بیمه‌های تکمیلی نیز به بیمارستان‌های خصوصی بدهی دارند که با واسطه‌گری بانک رفاه و برخی از اقدامات انجام گرفته تاکنون به‌طورکلی ١٥٠ بیمارستان دانشگاه‌ها بخشی از بدهی‌شان را دریافت کرده و بقیه نیز به تدریج به این آمار اضافه می‌شوند.»

حذف زیرمیزی در ٥٧٠ بیمارستان وزارت بهداشت

در این نشست خبری محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت هم حضور داشت. او از حذف زیرمیزی از مجموعه بیمارستان‌های وزارت بهداشت خبر داد و گفت: «درحال حاضر بین ١٠ تا ٤٠‌درصد پرداخت‌های مردم در دنیا غیرقانونی است، اما من به صراحت می‌گویم که زیرمیزی و دریافت‌های غیرمتعارف در ٥٧٠ بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد و ما طی‌ سال ٩٤ اصلا گزارشی در این مورد نداشتیم، البته مرتب درحال رصد هستیم و اگر موردی دیده شود، بی‌درنگ با آن برخورد می‌کنیم.

در بخش خصوصی هم دریافت‌های نامتعارف کاهش بسیار محسوسی یافته است. این کاهش در شهرستان‌ها به‌جز تهران محسوس است و در تهران نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما هنوز تا وضع ایده‌آل فاصله داریم.»


 اخبار اجتماعی  - فارس