اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تکان دهنده از تعداد قربانیان نوروز 93


رئیس سازمان پزشکی قانونی از مرگ 1084 نفر در نوروز 93 خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه 54.2 نفر در نوروز 93 جانشان را از دست دادند که این آمار در نوروز 91، 57 نفر و در نوروز سال گذشته 58.4 نفر بود. امسال خوشبختانه میزان تلفات نسبت به سال گذشته 7.2 درصد کاهش نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در نوروز امسال هزار و 84 نفر جانشان را در تصادفات از دست دادند که نسبت به سال گذشته 7.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

دکتر احمد شجاعی روز یکشنبه در نشست کمیته ایمنی و حمل و نقل اظهار داشت: خوشبختانه میزان حوادث ترافیکی و تلفات رانندگی در سال 92 نیز سیر نزولی داشت و تلفات رانندگی 5.7 درصد نسبت به سال 91 کاهش یافت. براساس آمار در سال 91، 19 هزار و 82 نفر جانشان را در حوادث رانندگی از دست دادند که این آمار سال گذشته به 17 هزار و 994 نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: بر اساس آمار 10 ساله حوادث ترافیکی روند نزولی داشته به صورتیکه میزان تلفات از 27 هزار نفر در سال 85 به کمتر از 18 هزار نفر در سال گذشته رسید. در سال قبل بیشترین کاهش تلفات در تیرماه با 19.2 درصد و خرداد با 12.5 درصد بود ضمن این که در شهریورماه شاهد افزایش تلفات بودیم. در سال گذشته کمترین حوادث رانندگی در دی ماه رخ داد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در تشریح نقاط وقوع تصادفات مرگبار گفت: بیشترین تصادفات مربوط به جاده های برون شهری با 64 درصد، جاده های درون شهری با 28 درصد، جاده های خاکی و روستایی با 7 درصد بود ضمن اینکه میزان تلفات در سال گذشته در جاده ای برون شهری 2 درصد، در جاده های درون شهری 6 درصد و در جاده های روستایی 26 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، بیشترین میزان تلفات مربوط به استان فارس با 1539 کشته و پس از آن استانهای تهران و خراساان رضوی است و این در حالی است که استانهای ایلام با 125 کشته و کهگیلویه و اردبیل کمترین کشته ها را در تصادفات سال گذشته به خود ا ختصاص داده اند.

شجاعی با بیان اینکه 77.3 درصد کشته های رانندگی مرد و 22.7 درصد نیز زن بودند تصریح کرد: بر اساس آمارها میزان تصادفات و تلفات در خراسان جنوبی و هرمزگان افزایش یافته و بیشترین کاهش مربوط به استان قزوین است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها 39.9 درصد تلفات را رانندگان، 23.2 عابران و 35.8 درصد را نیز راکبان یا سرنشینان خودروها تشکیل می دهند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در مورد میانگین سنی کشته های تصادفات سال گذشته گفت: 0.9 کشته ها نیز 11 تا 17 سال بودند این در حالی است که 27 درصد تلفات را جوانان 18 تا 29 ساله، 29 درصد تلفات را افراد 30 تا 49 سال و 29 درصد مابقی را نیز افراد بالای 50 سال تشکیل می دهند.

وی افزود: 45.3 درصد تصادفات برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر، 23.2 درصد برخورد وسایل نقلیه با عابر پیاده و 22.6 درصد نیز واژگونی بوده است.

شجاعی با اعلام اینکه ضربه به سر علت اصلی مرگ در تصادفات است اظهار داشت: 51.3 تلفات ضربه به سر، 23.8 د رصد به علت شکستگی های متعدد، 8 درصد به علت خونریزی و 10 درصد به علل اشتراکی است.

به گفته وی 51.3 تلفات در سال گذشته در محل حادثه، 7.8 درصد حین انتقال و 39.1 درصد در بیمارستان بوده است.

وی از مرگ 1084 نفر در نوروز 93 خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه 54.2 نفر در نوروز 93 جانشان را از دست دادند که این آمار در نوروز 91، 57 نفر و در نوروز سال گذشته 58.4 نفر بود. امسال خوشبختانه میزان تلفات نسبت به سال گذشته 7.2 درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: 71 درصد تلفات نوروز امسال در جاده های برون شهری، 19.7 درصد در جاده های درون شهری و 8.9 درصد نیز در جاده های روستایی رخ داده است. بیشترین مرگ نیز با 71 نفر مربوط به روز هشتم فروردین ماه بود.

به گفته وی، در نوروز امسال بیشترین تلفات مربوط به استان خوزستان با 94 کشته و استان فارس با 93 کشته بود و کمترین میزان تلفات نیز در استان های اردبیل و کهگیلویه با 11 و 12 نفر به ثبت رسید. در نوروز امسال بیشترین افزایش ها مربوط به استان های خوزستان با 82 درصد و خراسان رضوی با 52 درصد بود و بیشترین کاهش را نیز استان های قزوین با 60 درصد کاهش و سمنان با 40 درصد به خود اختصاص دادند.

شجاعی در مورد نحوه وقوع تصادفات در نوروز امسال گفت: 44 درصد تصادفات میان برخورد 2 دستگاه خودرو، 28 درصد واژگونی، 18 درصد برخورد با عابر و 6.5 درصد نیز برخورد وسایل نقلیه با شی ثابت بود. همچنین 47 درصد خودروها از نوع سواری، 18 درصد موتورسیکلت، 7.2 درصد وانت و 1.7 درصد اتوبوس بوده است. در نوروز امسال ضربه به سر با 54 درصد، شکستگی های متعدد 21 درصد، دلایل اشتراکی 11 درصد و خونریزی با 8 درصد مهمترین علل مرگ هموطنان در تصادفات بود.

وی در پایان افزود: 50 درصد مرگها در محل حادثه، 8.9 حین انتقال و 38.7 درصد نیز در بیمارستانها رخ داده است.


ویدیو مرتبط :
آمار تکان دهنده وادرات خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تکان دهنده از تعداد برده های جنسی


بر اساس گزارش جدید پارلمان اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی 880 هزار نفر به صورت برده در بخش های مختلف به فعالیت گرفته می شوند و 270 هزار برده جنسی وجود دارد.

عصر ایران: بر اساس گزارش جدید پارلمان اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی 880 هزار نفر به صورت برده در بخش های مختلف به فعالیت گرفته می شوند و 270 هزار برده جنسی وجود دارد.

 "سی ان ان ترک" گزارش داد؛ کمیسیون ویژه (CRIM) پارلمان اروپا ضمن اعلام این مطلب افزوده است که در کل اتحادیه اروپا بیش از 3600 سازمان مافیایی و تبه کار وجود دارد که به کار تجارت انسان می پردازند و سود سالانه این سازمان ها از محل تجارت انسان سالانه رقمی معادل 34 میلیارد دلار(25 میلیارد یورو) است.

در این گزارش ضررهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تجارت انسان برای کشورهای اتحادیه اروپا و بودجه هایی که این کشورها برای مبارزه با این پدیده صرف می کنند سالانه بالغ بر 400 میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین در این گزارش سود سالانه گروه های تبه کار که به کار تجارت اعضای بدن انسان و حیوانات اشتغال دارند سالانه 18 تا 26 میلیارد یورو و ضرر فعالیت این گروه ها بر اتحادیه اروپا 29 میلیارد یورو برآورد شده است.

در این گزارش همچنین به موضوع پدیده رشوه در کشورهای اروپایی اشاره کرده و اعلام کرده ضرر ناشی از این پدیده بر کشورهای اروپایی سالانه رقمی معادل 120 میلیارد یورو است.

بر اساس آمارها در جهان بیش از 27 میلیون نفر به عنوان برده از سوی هزاران باند مافیایی قاچاق انسان به انجام کارهای پست و بردگی جنسی و .. واداشته می شوند.

بیشتر کسانی که به عنوان برده جنسی به کشورهای غرب اروپا منتقل می شوند از روسیه ،اوکراین و برخی کشورهای شرق اروپا هستند.

بخش هایی از این گزارش را روز گذشته هفته نامه اشپیگل آلمان منتشر کرده است و قرار است کمیسیون پارلمان اروپا در 23 اکتبر این گزارش و توصیه های درون آن به کشورهای اروپایی را منتشر کند.