اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تکاندهنده کشته ‌شدگان با قرص برنج در سه ماه



اخبار,اخباراجتما عی,قرص برنج


 اخباراجتماعی - مرگ ۱۹۱ نفر با قرص برنج در سه ماه

 سازمان پزشکی قانونی تعداد متوفیان به علت مسمومیت با قرص برنج را در سه ماه نخست امسال ۱۹۱ نفر اعلام کرد که بر این اساس تهران با ۸۹ کشته رکورددار محسوب می‌شود.

  پزشکی قانونی آمار کشته ‌شدگان با قرص برنج را اعلام کرد.

بر این اساس طی سال گذشته ۶۶۱ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این گزارش آمده است، در ۳ ماهه نخست امسال ۱۹۱ نفر شامل ۷۹ زن و ۱۱۲ مرد به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شده‌اند.

تعداد متوفیان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ نفر شامل ۷۲ زن و ۹۷ مرد بوده است که این تعداد رشد ۱۳ درصدی کشته شدگان در بهار ۹۳ را نسبت به بهار ۹۲ نشان می‌دهد. بیشترین متوفیان در استان‌های تهران با ۸۹، مازندران با ۳۰ و گیلان با ۱۹ نفر ثبت شده است.

قرص برنج از سموم کشنده محسوب می‌شود که حتی استنشاق بوی آن نیز فرد را دچار مسمومیت می‌کند و خطر مرگ دارد به طوری که در ماه گذشته اعضای یک خانواده در بندرعباس به علت استنشاق بوی قرص برنج از طریق کانال کولر جان خود را از دست داده‌اند.
 اخبار اجتماعی -  عصرایران
 


ویدیو مرتبط :
آمار کشته شدگان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مرگ تهرانی ها با قرص برنج در 9 ماه



اخبار,اخباراجتماعی ,مسمومیت با قرص برنج

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک جان می بازد.

152 نفر در استان تهران از فروردین تا آذر سال جاری(1393) بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1392) که میزان مرگ به علت مسمومیت با قرص برنج 194 مورد گزارش شده بود، 21.6 درصد کاهش یافته است.

از مجموع 152 نفر جان باخته در اثر مصرف قرص برنج، 87 نفر مرد و 65 نفر زن بوده اند.

در آذر سال جاری نیز تعداد موارد مرگ به علت مسمومیت با قرص برنج با کاهش 56 درصدی نسبت به آذر سال قبل، 13 مورد اعلام شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج استفاده می شود، به نام های تجاری مختلفی همچون «کوئیک فوس»(Quickphos) و «سلفوس»(Celphos)، در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک جان می بازد.

در صورتیکه فرد قرص برنج بخورد یا بوی آن را استشمام کند، دچار مسمومیت می شود که اگر سم از بدن وی خارج نشود، مرگ او حتمی است.


 اخباراجتماعی  -   ایرنا