اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تولید خودرو در فروردین ماه 95



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  تولید  خودرو

وزارت صنعت اعلام کرد: در فروردین ماه سال جاری، تولید انواع خودرو به ۶۰هزارو ۲۵۰ دستگاه و تولید خودروهای سواری به ۵۶ هزارو ۴۱۵ دستگاه رسید.

به گزارش مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد: در فروردین ماه سال ۹۴ بیشترین خودروهای سواری تولید شامل شامل پراید به تعداد ۷هزارو ۲۷۷دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۷ هزارو ۹۶۹دستگاه؛ پژو پارس به تعداد ۷ هزارو ۳۰ دستگاه؛ پژو ۲۰۶ به تعداد ۶هزارو ۲۴۷دستگاه؛ سمند به تعداد۴هزارو ۷۱۸دستگاه؛ تیبا X۲۰۰به تعداد ۴هزارو ۳۱۳دستگاه؛   مونتاژ پراید به تعداد هزارو دستگاه؛ JAC و لیفان به تعداد یک هزارو۴۶۵دستگاه؛   پراید نسیم و صبا به تعداد ۲هزارو ۲۱۲دستگاه؛ پراید دو گانه سوز به تعداد یک هزارو۷۹ دستگاه؛ MVM به تعداد ۲هزارو ۷۷۷دستگاه؛ محصولات رنو به تعداد ۲هزارو ۷۵۶دستگاه  و تندر ۹۰ به تعداد ۲ هزارو ۲۲ دستگاه تولید شده است.

در فروردین ماه سال جاری همچنین به تعداد ۷۱۳ دستگاه پارس تندر؛ ۹۳۱ دستگاه دنا؛ رانا به تعداد ۹۲۹دستگاه؛ برلیانس به تعداد ۶۰۷ دستگاه؛ سراتو به تعداد ۶۲۷دستگاه؛ تیبا دو گانه سوز X۲۰۰به تعداد ۳۰دستگاه؛ B۹۰به تعداد ۸۷۸ دستگاه؛ ‌ آسا B۵۰, ۵۰ F به تعداد ۲۳۰دستگاه؛   تیبا x۱۰۰به تعداد ۱۶۶دستگاه و مزدا ۳به تعداد ۱۷۲دستگاه تولید شده است.

در فروردین ماه سال جاری به تعداد ۲هزارو ۸۶۷دستگاه وانت؛ بالغ بر ۸۶۴ دستگاه کامیون؛ به تعداد ۷۱ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۳۳دستگاه مینی بوس تولید شده بود.
 


ویدیو مرتبط :
‫لحظات فان و جالب فوتبالی سال 95 نود 7 فروردین‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار جالب تولید خودرو در ایران خودرو: ایران خودرو در 100 روز سال 93، بیشتر از شش ماه تولید كرد !!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,ایران خودرو

 

اخبار اقتصادی - ایران خودرو در 100 روز سال 93، بیشتر از شش ماه تولید كرد

گروه صنعتی ایران خودرو طی 100 روز نخست سال جاری، تعداد 132 هزار و 631 دستگاه سواری و وانت تولید كرد كه این عدد از میزان تولید این خودروساز در نیمه نخست سال گذشته بیشتر است.

به گزارش ایكوپرس، تعداد تولید سواری و وانت در شش ماهه نخست سال گذشته 126 هزار و 698 دستگاه بوده است.
 
بر پایه این گزارش، برنامه تولید امسال گروه صنعتی ایران خودرو 600 هزار دستگاه است كه 30 هزار دستگاه آن به بازارهای خارجی صادر می شود.
 
تولید ایران خودرو در صد روز نخست سال جاری، شامل انواع محصولات خانواده پژو از جمله پژو پارس، 405 و 206، سمند، رانا، وانت باردو و تندر 90 بوده است. در این میان انواع تولیدات، خودروی پارس به تعداد 31 هزار و 451 دستگاه بیشترین سهم را در سبد تولید ایران خودرو به خود اختصاص داده است.
 
پس از آن 405 با 23 هزار و 868 دستگاه، سمند با 23 هزار و 582 دستگاه، باردو با 21 هزار و 64 دستگاه، 206 با 19 هزار و 985 دستگاه، رانا با 8412 دستگاه، تندر با 4230 دستگاه و دنا با 39 دستگاه به ترتیب تیراژ تولید را به خود اختصاص داده اند.
 
از مجموع 132 هزار و 631 دستگاه تولیدات صد روزه امسال، 50 هزار و 10 دستگاه آن تنها در خرداد ماه تولید شده است.
 
در حال حاضرمیانگین تولید روزانه ایران خودرو قریب به 2200 دستگاه است و در آینده نزدیك به 2500 دستگاه افزایش می یابد.
 
شایان ذكر است آهنگ رشد تولید خودروی سواری در ایران خودرو شتاب گرفته و این امر موجب دلگرمی همه دست اندركاران از جمله سازندگان زنجیره تامین شده است و این روند تا پایان سال جاری برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده تولید ادامه دارد. 

اخبار اقتصادی - ایكوپرس