اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تاسف برانگیز اسیدسوزی در ایران


رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی، نسبت به آمار بالای اسید سوزی در کشور هشدار داد.

خبرگزاری مهر: رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی، نسبت به آمار بالای اسید سوزی در کشور هشدار داد.

دکتر فرهاد حافظی در نشست خبری چهارمین همایش سوختگی که قرار است 6 تا 7 اسفند ماه جاری در مرکز همایش های رازی برگزار شود، گفت: 60 درصد سوختگی ها در کشور با مواد جوشان اتفاق می افتد. وقتی آشپرخانه یک زن روستایی، تنها یک چراغ و قابلمه باشد، چنین حوادثی نیز رخ می دهد.

وی با اعلام اینکه تعداد تخت های سوختگی در کشور در مقایسه با جمعیتی که داریم، کم است، افزود: در 40 سال گذشته، تعداد تخت های سوختگی چندان زیاد نشده است. در حالی که جمعیت کشورمان چند برابر شده است.

حافظی با انتقاد از اینکه مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی زیر بار ایجاد بخش سوختگی نمی روند، گفت: ما برای داشتن درمان استاندارد سوختگی در کشور، نیاز داریم که فضا برای ایجاد بخش های سوختگی مجهز و استاندارد داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خودسوزی و اسید سوزی نیز در کشور ما زیاد است و یکی از بالاترین آمارهای جهانی را در ارتباط با اسیدسوزی داریم.

حافظی با انتقاد از اینکه از اسیدسوزی به عنوان تنبیه افراد در کشور استفاده می شود، گفت: بدترین نوع سوختگی، اسیدسوزی است که غیرقابل بازگشت است.


ویدیو مرتبط :
آمار تاسف آور استفاده از وایبر در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تاسف برانگیز از مصرف الکل در ایران


رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه از وجود بیش از یک میلیون نفر مصرف‌کننده «الکل» در ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه از وجود بیش از یک میلیون نفر مصرف‌کننده «الکل» در ایران خبر داد.

دکتر رضا افشاری صبح امروز 29 اردیبهشت ماه در نشست خبری «اولین کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل» با اشاره به اینکه مقدار مصرف الکل در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین است، عنوان کرد: در سال 91 سند ملی الکل در کشور معرفی شد که بر اساس آن بیش از یک میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: مصرف‌کنندگان الکل در ایران 30 درصد زن و 70 درصد مرد هستند البته به طور کلی در جهان مسمومیت با الکل در مردان بیشتر از زنان است.

افشاری با بیان اینکه آمریکا 9 برابر، کانادا 10 برابر و انگلستان 12 برابر ایران الکل مصرف می‌کنند، ادامه داد: به دلیل عدم آگاهی مردم از مضرات همچنین بی‌کیفیتی الکل مصرفی در کشور ما مسمومیت با ترکیبات تریاکی و الکل زیاد است.

رییس واحد مدیریت دانش بالینی سوءمصرف الکل در کشور با اشاره به اینکه مصرف الکل منجر به بروز سیروز کبدی در افراد می‌شود، اضافه کرد: مسمومیت مزمن با ورود مقدار کمی از مواد شیمیایی به بدن فرد موجب گسترش حساسیت‌ها، بروز بیماری‌های قلبی و سرطان در سال‌های آینده شود.

افشاری با اشاره به اینکه میزبان اصلی این کنگره دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز تحقیقات اعتیاد آن است، افزود: مسئولیت دانش بالینی سوءمصرف الکل به مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد سپرده شده است.

رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه در خصوص محورهای کنگره عنوان کرد: اپیدمیولوژی مصرف الکل، عوارض استفاده از آن، پیشگیری از مصرف بیش از اندازه الکل، مشکلات سیستم اعصاب، ریه و بیماری‌های خونی و سرطان بخشی از محورهای این مراسم است.

وی اظهار کرد: 500 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل استقبال زیاد 60 نفر نیز می‌توانند به صورت دریافت بلیت آزاد در این مراسم حضور داشته باشند.

رییس اولین کنگره بین‌المللی سوء مصرف الکل با اشاره به اینکه رازی دانشمند ایرانی کاشف الکل است، عنوان کرد: رازی اولین نفری بود که از ترکیبات تریاکی برای بی‌هوشی قبل از عمل استفاده ‌کرد به همین دلیل برای بزرگداشت این دانشمند در روز برگزاری کنگره از سردیس بزرگ رازی رونمایی می‌شود.

افشاری گفت: 270 مقاله برای این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 240 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و پوستر انتخاب شده است.

سالانه 2.5 میلیون نفر در جهان به دلیل مصرف الکل فوت می‍‌کنند


به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر حمید خسروجردی، دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل نیز در این نشست خاطرنشان کرد: مصرف الکل در کشور ما به دلیل وجود باورهای مذهبی نسبت به مصرف جهانی پایین است.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی در داخل کشور به مصرف الکل وابستگی دارند، ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و استفاده از الکل بی‌کیفیت سالانه شاهد مسمومیت افراد زیادی در کشور هستیم.

خسروجردی عنوان کرد: 26 دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور به این کنگره مقاله ارسال کرده‌اند همچنین مقالاتی از کشورهای ایالات متحده امریکا، فرانسه، هندوستان و سریلانکا نیز دریافت شده است.

متخصص سم‌شناسی با اشاره به اینکه تنوع حضور دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در این کنگره در سطح داخلی بی‌نظیر است، اظهار کرد: ویژگی دوم این کنگره حضور رشته‌های مختلف چشم، گوش، حلق و بینی، داخلی، زنان و زایمان و رشته‌های غیر پزشکی از جمله جامعه‌شناسی و روان‌شناسی است.

دکتر عباس زوار، دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل اظهار کرد: در این کنگره موضوعات پزشکی، مذهبی، اجتماعی و پزشکی قانونی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد از مقالات دریافت شده با موضوع عوارض جسمانی، روانی و مشکلات اجتماعی مصرف الکل بوده است.

اولین کنگره بین‌المللی الکل از تاریخ 31 اردیبهشت ماه تا دو خرداد ماه در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.