اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تاسف برانگیز از غرق‌ شدن ایرانی ها


براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در دو ماهه نخست امسال 115 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آبهای كشور، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری مهر: از كل موارد غرق‌شدگی در دو ماهه ابتدایی امسال 102 نفر مرد و 13 نفر زن بودند. همچنین از این تعداد 52 نفر در فروردین و 63 نفر در اردیبهشت بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان های خوزستان با 30، مازندران و كرمان هر كدام با هفت و گیلان، اصفهان و فارس هر كدام با شش فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته اند. این در حالی است كه آمار تلفات غرق‌شدگی در استان های دیگر كمتر از پنج نفر بوده‌است؛ استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان و قم نیز در دو ماهه نخست امسال هیچ گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی نداشته اند.

از كل موارد غرق‌شدگی در دو ماهه نخست امسال، نه نفر در محدوده خارج طرح،‌ 35 نفر در رودخانه ها، 15 نفر در دریاچه های مصنوعی و سد، چهار نفر در دریاچه طبیعی، 15 نفر در استخر، 13 نفر در كانال آب، چهارنفر در چاه و 20 نفر در سایر مكان ها جان باخته‌اند.

 بیش از 50 درصد موارد غرق شدگی در تابستان ثبت می شود

با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش حجم سفرها به شمال كشور بیشترین تلفات غرق شدگی در این فصل گزارش می شود به نحوی كه بر اساس آمارهای موجود معمولاً در هر سال حدود 50 درصد موارد غرق شدگی مربوط به فصل تابستان است.

در سال گذشته یك هزار و 63 نفر در كشور بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند كه 540 نفر از آنان در فصل تابستان جان باخته اند. این رقم 50.8 درصد از كل موارد غرق شدگی در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌است.

از سویی بر اساس آمارهای سازمان پزشكی قانونی كشور سه استان مازندران، خوزستان و گیلان همواره بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته اند. در تابستان سال گذشته استان مازندران با 188 فوتی در صدر تلفات غرق‌شدگی قرار داشت و پس از آن استان های خوزستان با 67 فوتی و گیلان با 55 فوتی در رتبه های بعدی مرگ ناشی از غرق شدگی قرار داشتند.

سازمان پزشكی قانونی كشور با تأكید بر این موضوع كه مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا كردن استفاده كنند و به رعایت نكات ایمنی توجه داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
واقعا تاسف برانگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تاسف برانگیز از مرگ بر اثر غرق شدگی


سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: ‌در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست دادند كه از این تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر دیگر زن بودند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: ‌در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست دادند كه از این تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر دیگر زن بودند.

این سازمان اعلام كرد: در پنج ماهه نخست سال جاری آمار مرگ بر اثر غرق شدگی در كشور ۱.۹ درصد كاهش یافته است. بر اساس آمارهای موجود تعداد متوفیات ناشی از غرق شدگی در مدت مشابه سال قبل ۶۲۴ نفر بوده كه ۵۱۲ نفر از آنان مرد و ۱۱۲ نفر زن بودند.

طبق اعلام سازمان پزشكی قانونی كشور در این مدت استان های مازندران با ۱۴۷ فوتی، خوزستان با ۹۱ فوتی و گیلان با ۵۶ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشتند؛ این سه استان در مجموع با ۲۹۴ فوتی، ۴۸ درصد از كل آمار تلفات غرق شدگی كشور را دربرمی گیرند.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه امسال استان های سمنان با یك فوتی و زنجان و خراسان شمالی هر یك با دو فوتی كمترین آمار مرگ بر اثر غرق شدگی را داشته اند ضمن آنكه این آمار در استان های خراسان جنوبی و قم صفر بوده است.

در مرداد ماه امسال نیز ۱۸۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش یك درصدی مواجه بوده همچنین در پنج ماهه امسال، مردادماه بیشترین آمار را در تلفات غرق شدگی داشته است.

سازمان پزشكی قانونی كشور یادآور شد در سال گذشته یكهزار و ۷۴ نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست داده اند كه ۸۹۲ نفر آنان مرد و ۱۸۲ دیگر زن بودند.

همچنین در مرداد ماه سال گذشته با ۱۹۱ فوتی بیشترین و آذر ماه با ۳۰ مورد كمترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند.