اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تاسف برانگیز از زنان معتاد در تهران


فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی اعلام کرده آمار معتادان زن در سطح شهر ۱۰۰۰ نفر است و آمار شما ۵۰۰ نفر را اعلام کرده افزود: در خیابان ها همان ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر است اما اگر محله هرندی را اضافه کنیم همان حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است اما تمام این آمارها حدسی است.

خبرگزاری مهر: عیسی فرهادی فرماندار تهران در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح جمع آوری معتادان زن متجاهر در سطح شهر تهران گفت: تا آخر وقت روز سه شنبه ۱۶۰ معتاد متجاهر زن در سطح شهر تهران جمع آوری شده و وارد کمپ شفق شدند و الباقی هم امروز و فردا از سطح شهر جمع آوری می شوند.

وی در پاسخ به اینکه نیروی انتظامی اعلام کرده آمار معتادان زن در سطح شهر ۱۰۰۰ نفر است و آمار شما ۵۰۰ نفر را اعلام کرده افزود: در خیابان ها همان ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر است اما اگر محله هرندی را اضافه کنیم همان حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است اما تمام این آمارها حدسی است.

فرماندار تهران همچنین از استاندار تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزیستی، شهرداری تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران، دستگاه قضائی و شهرداری تهران تشکر ویژه کرد.


ویدیو مرتبط :
واقعا تاسف برانگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تاسف برانگیز خشونت علیه زنان ایرانی


یک استاد دانشگاه تهران گفت: زنان 45 تا 49 ساله بیشتر مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند و زنانی که مهارت‌های کلامی بالاتر دارند کمتر مورد خشونت قرار می‌گیرند. بر اساس تحقیق انجام شده در چهار استان و جنوب شهر تهران و بر اساس یک تحقیق ملی، 66 درصد از جامعه زنان خشونت را تجربه کرده‌اند که بیشترین آن مربوط به خشونت روانی و کلامی است.

خبرگزاری ایسنا: یک استاد دانشگاه تهران گفت: زنان 45 تا 49 ساله بیشتر مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند و زنانی که مهارت‌های کلامی بالاتر دارند کمتر مورد خشونت قرار می‌گیرند.

دکتر شهلا معظمی در نشست تخصصی «منع خشونت علیه زنان» که در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، افزود: بر اساس تحقیق انجام شده در چهار استان و جنوب شهر تهران و بر اساس یک تحقیق ملی، 66 درصد از جامعه زنان خشونت را تجربه کرده‌اند که بیشترین آن مربوط به خشونت روانی و کلامی است.از سوی دیگر تعلقات مذهبی بیشتر و تحصیلات بالاتر ازعواملی بوده که سبب شده تا زنان در مجموع کمتر مورد خشونت قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: کمتر از یک سوم زنان حاضر بودند که خشونت را گزارش یا به نظام عدالت کیفری مراجعه کنند. در سالهای اخیر با شیوع مصرف مواد روانگردان شاهد اعمال خشونت بار هستیم که این وضعیت هشداری برای قانونگذاران است و باید فکر عاجلی برای آن شود تا فرزندان ما کمتر در معرض خشونت و اعتیاد به شیشه قرار بگیرند. راه حل این وضعیت نیز کمک گرفتن از مرم است.

وی تصریح کرد: سمن‌هامی‌توانند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند و زنان را آموزش دهند، در واقع فرهنگسازی و پیشگیری از خشونت بهترین روش برای مبارزه با آن است.

در ادامه این نشست فریده طاها دبیر کارگروه حقوقی انجمن ایرانی مطالعات زنان نیز اظهارکرد: فعلا قانونی درباره منع خشونت خانگی نداریم البته لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت دهم تدوین شد که در گزارش ایران در اجلاس پکن+20 نیز معاونت زنان به این لایحه اشاره کرد. لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت همچنان در حال بررسی است و در بند یک ماده سه این لایحه رابطه خانواده تعریف شده است.

وی در خاتمه گفت: از جمله جدیدترین اسناد بین المللی در زمینه خشونت علیه زنان به کنوانسیون استانبول می‌توان اشاره کرد که بر اساس این کنوانسیون خشونت خانگی تبعیضی مبتنی بر جنسیت است؛ البته خشونت علیه کودکان نیز در ذیل خشونت خانگی تعریف شده است.