اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار تاسف بار مرگ تهرانی ها بر اثر حوادث کار


تا پایان مهر ماه امسال 297 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

خبرآنلاین: تا پایان مهر ماه امسال 297 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

 این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته تعداد موارد فوت ناشی از حادثه کار 282 مورد گزارش شده بود که این رقم رشد 5.3 درصدی را در سال جاری نشان می دهد.

بر طبق این گزارش از کل فوت شدگان حوادث کار در 7 ماهه امسال 294 نفر مرد و 3 نفر زن بوده اند. همچنین در مهر ماه امسال نیز تعداد فوت شدگان این حوادث با 41.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 نفر اعلام شده است.

طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می شوند: حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می دهند.

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور هستند که رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.


ویدیو مرتبط :
رائفی پور-آمار مرگ بر اثر کشیدن سیگار وقلیان ومضرات آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تاسف بار از مرگ ایرانی ها در حوادث کار


مرگ های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که از 697 مورد فوتی این حوادث در سال 1383 به یکهزار و 994 نفر در سال 1392 رسید.

خبرگزاری مهر: مرگ های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که از 697 مورد فوتی این حوادث در سال 1383 به یکهزار و 994 نفر در سال 1392 رسید.

سازمان پزشكی قانونی با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادث ناشی از كار و تأكید بر رعایت نكات ایمنی به ویژه در موارد كار در ارتفاع، یادآور می شود، در 10 سال گذشته (1383 تا 1392) 12 هزار و 437 نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای موجود به طور معمول مرگ های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد به طور که تنها در تابستان دو سال گذشته به ترتیب 568 (سال 1392) و 491 (1391) مورد مرگ در تابستان رخ داده است. همچنین سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و كمبود اكسیژن به ترتیب مهم ترین دلایل مرگ بر اثر حوادث كار هستند.

بیشترین میزان مرگ های ناشی از حوادث کار در سال 1392

در سال گذشته یكهزار و 994 نفر در حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن كه تعداد تلفات حوادث كار یكهزار 796 نفر بود، 11 درصد افزایش یافته است.

از تلفات حوادث كار در سال گذشته یكهزار و 967 نفر مرد و 27 نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان های تهران با 488، خراسان رضوی با 154 و اصفهان با 132 فوتی بیشترین و استان های ایلام با نه، خراسان جنوبی با 10 و كهگیلویه و بویراحمد با 13 فوتی كمترین آمار تلفات حوادث كار را داشته اند.

آمار تاسف بار از مرگ ایرانی ها در حوادث کار

بر اساس این گزارش در حوادث كار سال گذشته 965 نفر به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن برخورد جسم سخت (371) و برق‌گرفتگی (303) در رتبه های بعدی دلایل مرگ در حین كار قرار می گیرند. مطابق آمارهای موجود به طور معمول سقوط از بلندی مهم‌ترین علت مرگ در حوادث كار محسوب می شود به نحوی كه در سال گذشته 48.4 درصد علل مرگ در حوادث كار را سقوط از بلندی در بر می‌گیرد.

در سال گذشته 29 هزار و 231 مصدوم حوادث كار شامل یكهزار و 144 زن و 28 هزار و 87 مرد به مراكز پزشكی قانونی كشور مراجعه كردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 1.1 درصد كاهش یافته است.

مرگ 285 نفر در حوادث كار امسال

در دو ماهه ابتدایی سال جاری نیز 285 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار جان باختند. از این تعداد 279 نفر مرد و شش نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث كار طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش آمار مصدومان حوادث ناشی از كار كه در دو ماهه نخست امسال به مراكز پزشكی قانونی مراجعه كردند چهار هزار و 459 نفر بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد كاهش یافته است.

طی این مدت همچنان استان‌های تهران با 82، خراسان رضوی با 23 و اصفهان با 19 دارای بیشترین آمار در تلفات حوادث كار بودند.