اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار بالای همسر آزاری و طلاق در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , همسر آزاری

 

اخبار اجتماعی - آمار بالای همسر آزاری و طلاق در کشور

وی ادامه داد: این آمار ها ضروت اطلاع رسانی به خانواده ها را با توجه به شدت بحران‌های اجتماعی موجود در جامعه دو چندان می کند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور اظهار کرد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت می‌رسد و این نشانه افت شدید در سرمایه اجتماعی کشور است.

به گزارش مهر، مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت زندگی بعدازظهر چهارشنبه با حضور معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، مدیران و معاونان بهزیستی خراسان رضوی افتتاح شد.

فرهاد اقطار در مراسم افتتاح این مجتمع در محل هتل گلستان مشهد ابراز کرد: با کمبود نیروی کارشناس برای ارائه خدمات پیشگیرانه در مناطق محروم مواجه هستیم و با امکانات موجود و این تعداد کارشناس نمی‌توانیم به تمام نیازهای جامعه پاسخگو باشیم.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به آمار بالای همسر آزاری در کشور گفت: کودک ‌آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول‌آزاری و همچنین طلاق از مصادیق آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود که برای کاهش آمار آن به یک همت همه جانبه نیاز است.

وی ادامه داد: این آمار ها ضروت اطلاع رسانی به خانواده ها را با توجه به شدت بحران‌های اجتماعی موجود در جامعه دو چندان می کند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی با اشاره به محدودیت های موجود در بحث پیشگیری تاکید کرد: محدودیت‌های موجود در بحث منابع مالی در حوزه پیشگیری ما را ناچار به استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت های  مردمی می کند.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور اظهار کرد:  به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت می‌رسد و این نشانه افت شدید در سرمایه اجتماعی کشور است.

اقطار گفت: ایجاد مجتمع‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت های سازمان بهزیستی است که  می توانیم از مشارکت‌ خیران و مردم در این راستا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه به اهداف مد نظر در حوزه پیشگیری دست پیدا کنیم باید آموزش های ارائه شده در این حوزه ساختار مند و مداوم باشند و بدون شک با چاپ بنر و سخنرانی نمی توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
عوامل آمار بالای طلاق در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمار طلاق در کشور/ هر شبانه‌روز 392 طلاق



اخبار,اخبار اجتماعی,آمار طلاق در کشور

 

اخبار اجتماعی - اعلام آمار طلاق در کشور/ هر شبانه‌روز 392 طلاق

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: طی 9 ماهه امسال بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به ترکیب سنی 25 تا 29 سال و زنان 20 تا 24 سال است که حدود 12 هزار و 53 مورد بوده است.

به گزارش  ایرنا، 108 هزار و 249 واقعه طلاق در 9 ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.9درصد افزایش داشته است .

بر اساس این گزارش ،100 هزار و 586 واقعه طلاق در شهرها و هفت هزار و 663 مورد نیز در روستاها به ثبت رسیده است .

در هر ماه بطور متوسط تعداد 12 هزار و 28 واقعه طلاق و یا به عبارتی در هر شبانه روز 392 مورد طلاق به ثبت رسیده است .

این گزارش می افزاید:در سال های اخیر به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور دو واقعه طلاق رخ داده و 50 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد.

بنا بر این گزارش ،بیشترین موارد طلاق ثبت شده در تهران با 19هزار و 997 مورد ،خراسان رضوی 11هزار و 519 و کمترین واقعه نیز در ایلام با 414 مورد و چهار محال و بختیاری با 705 مورد رخ داده است .
اخبار اجتماعی - ایرنا