اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار احمدی مقدم از روزه خواری در تهران


به گفته فرمانده ناجا نباید توقع خود را بالا ببریم و به پلیس ربطی ندارد كه كسی روزه می‌گیرد یا نه، بلكه وظیفه پلیس در جایی است كه فردی تظاهر به روزه‌خواری می‌كند.

فرمانده نیروی انتظامی آهنگ رسانه‌ها در جهت توسعه سیاسی در جامعه را مثبت ارزیابی كرد و گفت: امروز عصر رسانه‌هاست و رسانه‌ها یك ماموریت دوسویه دارند كه از یك سو اطلاعات و مشكلات مردم را به مسئولان منتقل می‌كنند و از سوی دیگر وسیله مناسبی هستند برای ارتباط مسئولان با مردم.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: در گذشته نقش رسانه‌ها معمولا یكسویه بود اما امروزه با مدرن شدن رسانه‌ها و مطبوعات این نقش یكسویه تنزل پیدا كرده و معتقدم مطبوعات نقش موثری در برطرف كردن مشكلات اجتماعی و پیگیری برای حل آنان هستند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: البته ممكن است بزرگ‌نمایی‌هایی نیز صورت گیرد اما این امر را باید تحمل كرد و فكر می‌كنم كه رسانه‌ها در این مسیر به خوبی حركت می‌كنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینكه در ابتدا تلقی برخی از آزادی مطبوعات اتهام‌زنی و ایجاد هرج و مرج بود اظهار كرد: حرفه‌ای شدن رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار مهم است.

فرمانده ناجا با بیان اینكه نباید دغدغه رسانه‌ها كذب و دروغ و جناح باشد، گفت: رسانه باید صدای مردم باشد و مطالبات آنها را مورد بررسی قرار دهد و حل كند.

فرمانده ناجا در ادامه به بیان اینكه بحث امنیت تعامل دوجانبه بین معاونت اجتماعی و مردم برقرار است، گفت: در این راستا پاسخگویی عملی خود را ارتقاء دادیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینكه از برخی بی انصافی‌ها از مطبوعات رنجیده می‌شویم، اظهار كرد: گاهی اوقات منتشر كردن برخی افكار در رسانه‌ها به پرونده پلیسی آن ماجرا لطمه وارد می‌كند.

 احمدی‌مقدم از اصحاب رسانه خواست در مورد افكار چالش‌برانگیز از مسوولان ناجا سوال كنند و سپس نسبت به انتشار آن اقدام كنند چرا كه گاهی اوقات پس از انتشار یك خبر چالش‌برانگیز حتی عذرخواهی نیز نمی‌تواند آن را جبران كند.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اینكه رسانه‌ها باید در كنار پیگیری مطالبات مردم ارتقای امنیت روانی را در نظر داشته باشند، گفت: گاهی اوقات جنایتی در قسمتی از كشور رخ می‌دهد كه رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی آنطور وانمود می‌كنند كه در آن سوی مرزها عده‌ای احساس ناامنی می‌كنند.

به گفته فرمانده ناجا نباید اصحاب رسانه به تیترها و مطالبی فكر كنند كه تنها برای افزایش بازدید یا فروش اعتماد جامعه را خدشه‌دار كند.

فرمانده ناجا همچنین درباره قانون مبارزه و اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره گفت: ماموران در اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره با هماهنگی مدیر ساختمان حكم قضایی عمدتا وارد مشاعات می‌شوند.

وی با بیان اینكه قانون جمع‌آوری ماهواره در سال 73 در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بازنگری قرار گرفته است، اگر هم نیازی برای تغییر قانون وجود دارد نمایندگان مجلس باید آن را تغییر دهند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: در اجرای قانون از دستگاه‌های فرهنگی باید انتقاد كنیم و به نظرم رسانه‌ها باید یقه آنان را بگیرند چرا كه این دستگاه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌اند.

به گفته احمدی‌مقدم كسانی كه در انجام وظایف فرهنگی خود كوتاهی كرده‌اند، امروزه از منتقدان پلیس در طرح جمع‌آوری ماهواره هستند.

 احمدی‌مقدم در ادامه این نشست پیشنهاد داد كه پیامدهای منفی ماهواره به تصویر كشیده شود.

فرمانده ناجا همچنین درباره برخورد با دارندگان تجهیزات ماهواره‌ای گفت: در دفعات اول و دوم به اخطار و هشدار اكتفا می‌كنیم اما در صورت تكرار نصب تجهیزات ماهواره‌ای، برای این افراد احضاریه‌ فرستاده می‌شود و همراه با تجهیزات ماهواره‌ای خود به مراكز انتظامی و پس از آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فرمانده ناجا با بیان اینكه در چندین ایالت از كشور آمریكا استفاده از ماهواره ممنوع است، خاطرنشان كرد: عدم تمكین به قانون پدیده زشتی است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم در پاسخ به پرسشی مبنی بر انجام یكسری جرایم هدفمند در سطح پایتخت اظهار كرد: بنده به خاطر ندارم كه تاكنون گزارشی مبنی بر تیراندازی به مراكز انتظامی اعلام شده باشد به علاوه این مسایل طوری نیست كه بتوان آن را پنهان كرد.

وی همچنین درباره همكاری نیروهای مردمی از قبیل بسیج با پلیس تصریح كرد: همكاری با بسیج و استفاده از ظرفیت‌های مردمی جزو اهداف ما است و معتقدیم این برچسبی كه در مورد ناهماهنگ عمل كردن به بسیج زده می‌شود با این اقدام برداشته می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینكه بسیج می‌تواند علاوه بر جنبه انتظامی همكاری اطلاعاتی نیز داشته باشد گفت: بسیج در رویكرد جدیدش عمده تلاش خود را در بخش فرهنگی معطوف كرده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اذعان به اینكه بیشترین جرم از نظر حجم در استان تهران به وقوع می‌پیوندد گفت: حجم بروز جرایم در تهران بین یك سوم تا یك چهارم جرایم كل كشور است.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه جداسازی واگن‌ها در مترو ربطی به پلیس ندارد گفت: ما نمی‌توانیم در هر واگن یك مامور قرار دهیم چرا كه از نظر عقلی نیز این امر با توجه به رشد روزافزون تعداد ایستگاه‌های مترو عملی نیست و ما فقط در هر ایستگاه پلیس مترو را برقرار كردیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینكه برای ما امكان‌پذیر نیست كه در همه جا مامور داشته باشیم، گفت: با شهرداری در حال مذاكره هستیم مبنی بر اینكه یگان‌های انتظامی شهرداری بتوانند در قالب یك واحد تحت آموزش پلیس و با هزینه شهرداری فعالیت كنند.

به گفته احمدی‌مقدم تاخیر و تعلل در سیستم ناجا وجود دارد اما اینكه پلیس را متهم به پاسخگونبودن می‌كنند اصلا كار درستی نیست.

فرمانده ناجا در ادامه سخنانش با اشاره به عملكرد ماموران پلیس در ایام ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: رفتار همه ماموران را تایید نمی‌كنم.

وی افزود: در مذاكراتی كه با روحانیون داشتم گفته‌ام كه در تهران حداقل 20 تا 50 درصد مردم بنا به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت‌پذیر بودن استان، نرسیدن به سن تكلیف و ... روزه نمی‌گیرند.

به گفته فرمانده ناجا نباید توقع خود را بالا ببریم و به پلیس ربطی ندارد كه كسی روزه می‌گیرد یا نه، بلكه وظیفه پلیس در جایی است كه فردی تظاهر به روزه‌خواری می‌كند.

به گفته احمدی‌مقدم در ماه رمضان امسال كمترین برخورد پلیس با روزه‌خواری در تهران صورت گرفت.

 فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه زور باید در لایه دوم برخوردهای اجتماعی باشد، گفت: اولویت اول ما در بحث رفتار فرهنگی و رفتارسازی است.

احمدی‌مقدم با اشاره به حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: همانگونه كه در حوزه تصادفات و تخلفات رانندگی با زور و باتون و اسلحه مردم به قانون تمكین نكردند بلكه با رفتار درست و فرهنگ‌سازی بود كه پلیس توانست آمار این جرایم و تخلفات را كاهش دهد.

 ‌احمدی‌مقدم در پایان این نشست بر ضرورت تقدم پیشگیری اجتماعی بر انجام هرنوع عمل انتظامی تاكید كرد و گفت: البته در برخی موارد نیز برخورد انتظامی اجتناب ناپذیر است.


ویدیو مرتبط :
روزه خواری(در کوچه های تهران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی مقدم: روزه خواران دستگیر می‌شوند



 

 

احمدی مقدم: روزه خواران دستگیر می‌شوند

 

فرمانده نیروی انتظامی از برخورد قانونی و معرفی روزه خواران در ماه مبارک رمضان به دستگاه قضایی خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم از مردم برای رعایت شئونات اسلامی و دینی در ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته تشکر کرد و افزود: اگر افراد روزه خوار در ماه مبارک رمضان امسال در منظر عموم اقدام به روزه خواری کنند با برخورد قانونی مواجه و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

وی با اشاره به بازدارندگی مناسب قانون جدید راهنمایی و رانندگی روند اجرای آن را در کشور مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این قانون تلفات جاده ای در سه ماهه نخست امسال 900 کشته در مقایسه با سال89 کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: پیش بینی می شود تا پایان امسال تلفات سوانح در کشور به کمتر از 20هزار نفر کاهش یابد که رکورد بسیار مناسبی است.

سردار احمدی مقدم افزود: پلیس کشور می تواند با همکاری مردم در اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی تا پایان برنامه پنجم توسعه، تلفات رانندگی را در کشور در مقایسه با برنامه چهارم به 50 درصد کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند این رقم، رقم بالایی است و تلفات کشورهای توسعه یافته با همین میزان جمعیت، خودرو و سفر حدود 10تا12 هزار نفر در سال است اما تعداد تصادفات در کشور ما با این کشورها خیلی متفاوت نیست و تلفات ناشی از تصادفات به سبب ایمن نبودن خودروها بیشتر است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نصب کیسه هوا در خودروها در حال الزامی شدن است گفت: از برنامه پنجم توسعه همه خودروهای تولید داخل، بالاترین ستاره های ایمنی را خواهند داشت..../تحلیل:عصرایران