اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آماری از ازدواج و طلاق در سال 91


آمار های مربوط به ازدواج ، طلاق و وفات در سراسر کشور در 11 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این درحالی است که آمار ولادت از افزایش 2.9 درصدی برخوردار بوده است.

خبرگزاری مهر: آمار های مربوط به ازدواج ، طلاق و وفات در سراسر کشور در 11 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این درحالی است که آمار ولادت از افزایش 2.9 درصدی برخوردار بوده است.

براساس آمار سازمان ثبت احوال در سال جاری 334 هزار و 667 مورد واقعه وفات رخ داده درحالیکه آمار موبوط به سال گذشته 352 هزار و 442 مورد بوده است.

کاهش 3.4 درصدی آمار وفات

مقایسه آمارهای سال 90 و 91 نشان دهنده کاهش 3.4 درصدی آمار وفات بطور متوسط در تمامی استانهای کشور بوده است.

استانهای سیستان و بلوچستان با کاهش 17.7 درصدی ، کهکیلویه و بویراحمد با کاهش 12.2 درصدی و استان لرستان با کاهش 7.6 درصدی دارای بیشترین میزان کاهش آمار وفات در میان استانهای دیگر بوده اند و همچنین سهم استان  تهران نیز کاهش 4.7 درصدی بوده است.

نکته حائز اهمیت در این میان این است که از میان تمامی استانهای کشور آمار وفات فقط در دو استان خراسان شمالی و اصفهان به ترتیب با 12.1 درصد و 3.3 درصد از افزایش برخوردار بوده است.

کاهش 9.7 درصدی آمار ازدواج


همچنین آمار ازدواج نیز در سال جاری از کاهش 9.7 برخوردار بوده وبراساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در سال جاری 726 هزار و 390 واقعه ازدواج رخ داده درحالیکه سال گذشته این آمار 804 هزار 789 بوده است.

استان کرمان در میان استانهای دیگر با 23.9 درصد با بالاترین میزان کاهش روبرو بوده و پس از آن نیز استانهای یزد با کاهش 17.8 درصد و هرمزگان 13.9 مواجه بوده و استان تهران نیز در  آمار ازدواج از کاهش 11.1 درصدی برخوردار بوده است.

اما استان زنجان تنها استانی است که در واقعه ازدواج رشد 12.4 درصدی داشته است.

کاهش 6.7 درصدی آمار طلاق

در مورد آمار طلاق نیز براساس آمارهای سازمان ثبت احوال در سال جاری 121 هزار و 1 مورد واقعه طلاق رخ داده است درحالیکه آمار طلاق در سال 90 129 هزار و 739 مورد بوده است که این آمار نشاندهنده کاهش 6.7 درصدی در آمار طلاق است.

استانهای البرز با کاهش 41.2 درصدی ، تهران با کاهش 22.8 درصدی و استان سیستان و بلوچستان با کاهش 18.5 درصدی بیشترین میزان کاهش آمار طلاق را در میان استانهای مختلف کشور به خود اختصاص داده اند و این درحالی است که سه استان خوزستان با افزایش 14.3 درصد ،ایلام با افزایش 13.4 درصد و استان خراسان جنوبی با افزایش 12.7 درصد دارای رشد در آمار طلاق بوده اند.

افزایش 2.9 درصدی آمار ولادت

تنها واقعه ای که در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است آمار مربوط به ولادت بوده است بطوریکه در سال جاری یک میلیون و 310 هراز و 163 واقعه تولد رخ داده درحالیکه این آمار در سال گذشته یک میلیون و 273 هزار و 607 مورد بوده که نشان از افزایش 2.9 درصدی دارد.

استانهای قم ، با 7.3درصد ، بوشهر با 6 درصد و البرز و قزوین نیز با 5.5 درصد، بیشترین آمار افزایش ولادت را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده اند.


ویدیو مرتبط :
موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) ازدواج 110 زوج سال 91

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار ازدواج و طلاق در 6 ماهه اول سال 91


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش شش درصدی طلاق و کاهش پنج درصدی ازدواج طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

جام جم آنلاین: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش شش درصدی طلاق و کاهش پنج درصدی ازدواج طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

احمد تویسرکانی که در جمع خبرنگاران در زنجان سخن می گفت با تاکید بر ضرورت مستندسازی عرصه های موجود، گفت: قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند جایگزین مفاد 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک شده و مشکلاتی را که مردم ناشی از این مفاد داشتند را مرتفع خواهد کرد.

تویسرکانی ارائه الکترونیکی خدمات ثبتی را ضروری دانست و افزود: این اقدام موجبات کاهش مراجعات مردم به دفاتر ثبتی، کاهش هزینه ها، گسترش ثبت رسمی معاملات و کاهش بسیاری از جرایم را در کشور فراهم خواهد ساخت.

وی همچنین در خصوص اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: پیشگیری از جرایم از رویکردهای اصلی قوه قضاییه در سال های اخیر بوده که با راه اندازی معاونت پیشگیری از جرم، قوه قضاییه در صدد تحقق این اصل است.

معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی در کشور، تصریح كرد: به صورت طبیعی قرار دادهایی که در دفتر اسناد رسمی تدوین می‌شود، به موجب قانون، مفاد اجرای این اسناد از طرف حاکمیت تضمین می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی جنبه حقوقی و رسمی ندارد، افزود: نگاه قانون‌گذار به دستگاه‌های معاملات ملکی که دخالت در امر حقوقی دارند و در کاهش و افزایش دعاوی مردم نقش ایفا می‌کنند، این است که این واحدها باید واحدهایی باشند که به عنوان واحد صنفی به آنها نگاه نشود، چون نوع اقداماتی که این واحدها انجام می‌دهند، مغایر با برخی از واحدهایی است که اقدام به خرید و فروش انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بنگاه‌ها زیر نظر بازرگانی اقدام مناسبی نیست، اضافه کرد: باید با اصلاح مقررات فعالیت این واحدها نیز زیر نظر سازمان ثبت اسناد کشور انجام شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود به آمار ازدواج و طلاق در کشور اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری 70 هزار و 841 طلاق در کشور ثبت شده است که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن شش درصد افزایش یافته است.

تویسرکانی همچنین با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری 415 هزار و 620 ازدواج در کشور ثبت شده است، اضافه کرد: این تعداد نیز در مقاسیه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.