اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمارهای قابل دفاع گل محمدی در پرسپولیس


در این مقاله سعی شده است که با تحلیل دقیق نتیجه، فارغ از رتبه و جایگاه تیم، ارزیابی نسبی از عملکرد فنی کادر فنی پرسپولیس داشته باشیم.

روزنامه تماشا: برای ارزیابی عملکرد کادر فنی می توان از دو روش استفاده کرد. روش اول تحلیل نتیجه است و روش دوم تحلیل کیفیت فنی تیم براساس ارزیابی عملکرد مطابق بر سیر تمرینات.

در فوتبال ایران به دلیل نبود بانک اطلاعات عملکرد فنی نمی توان از روش دوم استفاده کرد ولی در این مقاله سعی شده است که با تحلیل دقیق نتیجه، فارغ از رتبه و جایگاه تیم، ارزیابی نسبی از عملکرد فنی کادر فنی پرسپولیس داشته باشیم.

آمارهای قابل دفاع گل محمدی در پرسپولیس

1- روند امتیازگیری

کارنامه گل محمدی تا به امروز با 7 برد، 8 مساوی و 2 باخت بیانگر میانگین 1.75 امتیاز در هر دیدار است. با توجه به این میانگین امتیاز و در نظر گرفتن 34 دیدار پرسپولیس می توان گفت که تیم گل محمدی با این میانگین امتیاز در صورت تعمیم آن به کل فصل، جایگاه چهارم جدول را با 58 امتیاز به دست خواهد آورد.

البته یحیی گل محمدی تیم پرسپولیس را در نیم فصل دوم در اختیار گرفت که ذاتا نسبت به نیم فصل اول به دلیل شناخت تیم ها از یکدیگر، شرایط ویژه تیم های سقوطی و صعودی سخت تر و به همین نسبت امتیازگیری مشکل تر است.

نمودار امتیازگیری بیانگر موفقیت پرسپولیس در نیم فصل دوم است. پرسپولیس در نیم فصل دوم با افزایش میانگین 0.55 امتیاز نسبت به نیم فصل اول پس از نفت با افزایش 0.7، تیم دوم جدول است. میانگین امتیاز پرسپولیس از 1.2 به 1.75 با حضور گل محمدی ارتقا پیدا کرده است.



2- ساختار دفاعی


میانگین 0.8 گل خورده، در هر دیدار آمار تیم گل محمدی در نیم فصل دوم است. این آمار پرسپولیس را در رتبه سوم جدول پس از استقلال و مس قرار می دهد.

این آمار بیانگر پیشرفت پرسپولیس در آمار گل خورده از یک گل در هر دیدار در نیم فصل اول به 0.8 در دوران حضور گل محمدی است.



3- ساختار تهاجمی


میانگین 1.2 گل زده در هر دیدار آمار تیم گل محمدی در نیم فصل دوم است. در این بخش تفاوتی نسبت به نیم فصل، اول در تیم ایجاد نشده است. پرسپولیس در این آمار تیم ششم جدول است.

مشکل بزرگ پرسپولیس در ساختار تهاجمی با حضور گل محمدی ترمیم نشدو پرسپولیس در خطوط تهاجمی باز هم آمار پایین تر از سطح اول لیگ برتر داشته اشت.



4- نتیجه

نمودارها بیانگر موفقیت گل محمدی به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس هستند ولی پرسپولیس در لیگ برتر با مشکل بزرگی مواجه بود. ضعف در حفظ برتری در طول دیدار. پرسپولیس در 3 دیدار لیگ برتر پیروزی را با تساوی عوض کرد. دیدار با نفت آبادان، مس کرمان دراستادیوم آزادی و برابر ذوب آهن در اصفهان. نمونه نهایی این مشکل دیدار برابر سپاهان در فینال جام حذفی بود که با شکست و از دست رفتن جام حذفی همراه شد.

هرچند که در دیدار برابر پیکان و گهر، پرسپولیس توانست گل خورده را جبران کند ولی در باقی دیدارهای لیگ برتر کادر فنی پرسپولیس نتوانست در کوچینگ حین دیدار موفق عمل کند.



5- عملکرد گل محمدی در پرسپولیس را نمی توان تنها با 4 بند فوق تحلیل کرد ولی این چهار بند و اعداد و نمودار همراه آن می تواند به هواداران و مدیران پرسپولیس کمک کند که احساسی تصمیم نگیرند.


ویدیو مرتبط :
آمارهای جالب پرسپولیس در تغییر مربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط حمله چند میلیاردی پرسپولیس و فقط 4 گل زده/آمارهای تلخی در حد فاجعه!



خط حمله چند میلیاردی پرسپولیس و فقط 4 گل زده/آمارهای تلخی در حد فاجعه!

پرسپولیس در این فصل به گفته اطرافیان و شهادت رسانه ها، میلیاردها تومان خرج کرد تا یک تیم پرقدرت داشته باشد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عمده خریدهای تیم در خط حمله بود. جایی که سرخپوشان با داشتن غلامرضا رضایی، ایمون زاید، جواد کاظمیان و هادی نوروزی باز هم احساس خطر می کرد.

این 4 بازیکن، در فصل قبل چندان نتوانستند در امر گلزنی به تیم کمک کنند و شرایط قابل قبولی نداشتند به خصوص که مهرداد اولادی را نیز در کنار خود می دیدند که او هم یک مهاجم ناکام بود. 

به هر حال در این فصل، باشگاه پس از حفظ این 4 بازیکن، اقدام به جذب کریم انصاری فرد و محمد قاضی کرد تا حسابی در بازار نقل و انتقالات دست به جیب باشد. خرید این دو مهاجم سرشناس و ملی پوش نیز کمک زیادی به پرسپولیس نکرد زیرا در 7 بازی و مجموعا 630 دقیقه گذشته از لیگ دوازدهم، از مجموع 6 مهاجم کنونی تیم سرخپوش پایتخت تنها 4 گل روئیده است! 

این آمار وقتی عجیب تر می شود که بدانیم به نظر می رسد قیمت مهاجمان تیم بسیار بالا باشد. کارنامه خط حمله پرسپولیس، از فصل هفتم به بعد هرگز رشد پیدا نکرد تا هواداران میلیون نفری این تیم، مجبور باشند خود را با خاطرات مهاجمان بزرگی چون حسین کلانی، همایون بهزادی، علی دایی، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، علی پروین و... دلخوش کنند. 

مهاجمانی که حضورشان در زمین برای پرسپولیس به مثابه "برکت" بود و درست برعکس یاران کنونی تیم، کارشان را در امر گلزنی بلد بودند. آنها خوب تغذیه می شدند و به راحتی گل می زدند. کمترین انتظار این بود که پرسپولیسی ها تا اینجای کار، حداقل بتوانند از نظر تفاضل گل، شرایط خوبی برای خود بسازند ولی نگاه به جدول رده بندی، این انتظار را نیز از هواداران می گیرد چرا که پرسپولیس تا امروز تنها 5 گل زده آن هم در 7 بازی و البته 8 گل دریافت کرده تا تفاضل گل این تیم در جدول 3- باشد. 

سرخپوشان همچنین مقابل صبای قم، داماش گیلان و استقلال نتوانستند به حتی یک گل برسند و برابر فولاد تنها یکبار و توسط محمد قاضی گلزنی کردند! این آمار برای پرسپولیس که به دنبال قهرمانی است و میلیاردها تومان خرج کرده تا بهترین جایگاه را در جدول از آن خود کند، فاجعه به نظر می رسد. اما عملکرد بازیکنان پرسپولیس را ببینید./ستاره ها

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب