اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی 87 گردان ارتش برای کمک به تهران


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 87 گردان نیروی زمینی ارتش برای کمک به تهران در شرایط بحرانی آماده هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 87 گردان نیروی زمینی ارتش برای کمک به تهران در شرایط بحرانی آماده هستند.

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» روز چهارشنبه در حاشیه مانور مبارزه با بلایای طبیعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه رزمایشی لویزان در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای ما در تهران این آمادگی را دارند تا هر لحظه برای حضور در بحران ها نقش آفرینی کنند.

وی گفت: باید این ظرفیت در تمامی یگان های نیروی زمینی سراسر کشور ایجاد شود تا برای حضور در هر شرایط بحرانی آماده باشیم.


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف کمک 3 میلیاردی عربستان به ارتش لبنان به دلیل محکوم نکردن حمله به سفارت سعودی در تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حال حاضر در کابینه لبنان میان نخست وزیر (تمام سلام) و وزیر خارجه درباره موضوعات مختلف مربوط به عربستان سعودی اختلاف نظر شدید وجود دارد.

کمک 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی به لبنان به دلیل خودداری بیروت از محکوم کردن حمله به سفارت سعودی در تهران، متوقف شد.

به گزارش عصرایران، این کمک بلاعوض در قالب "هبه" از سوی دولت ریاض در دوره پادشاهی ملک عبدالله بن عبدالعزیز به لبنان ارائه شده بود. براساس این کمک،  لبنان می توانست با استفاده از کمک 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی، از آمریکا و فرانسه، برای ارتش و نیروهای امنیتی اش، سلاح و تجهیزات امنیتی خریداری کند.

تاکنون حدود 2 میلیارد دلار از این کمک، هزینه و خرج شده است و یک میلیارد دلار آن باقی مانده است.

یک مقام مسؤول سعودی به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) با اعلام این خبر توضیح داد به دلیل خودداری لبنان از محکومیت حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد،  ادامه کمک مالی 3 میلیارد دلاری برای تامین سلاح و تجهیزات ارتش و نیروهای امنیتی لبنان متوقف شد.

به دنبال حمله افراد ناشناس به سفارت عربستان سعودی در تهران در آبان ماه گذشته، ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را قطع کرد.

عربستان سعودی مواضع اخیر لبنان علیه ریاض را دیگر عامل این اتفاق دانست.
ریاض همچنین مدعی شد دولت لبنان به مصادره حزب الله درآمده است.

با این حال دولت ریاض از مواضع "تمام سلام" نخست وزیر لبنان در برابر لبنان تقدیر شده است.


در حال حاضر در کابینه لبنان میان نخست وزیر (تمام سلام) و وزیر خارجه درباره موضوعات مختلف مربوط به عربستان سعودی اختلاف نظر شدید وجود دارد.

به عنوان مثال نخست وزیر لبنان از پیوستن این کشور به ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان سعودی حمایت می کند اما وزیر خارجه لبنان از این اقدام انتقال کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - عصرایران