اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی کامل پلیس برای جمع‌ آوری متکدیان


رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به جلسات وزارت کشور برای حل مسئله متکدیان کشور با تأکید بر پای کار آمدن سایر دستگاه‌های مسئول در این امر از آمادگی 100درصدی پلیس برای جمع‌آوری متکدیان در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به جلسات وزارت کشور برای حل مسئله متکدیان کشور با تأکید بر پای کار آمدن سایر دستگاه‌های مسئول در این امر از آمادگی 100درصدی پلیس برای جمع‌آوری متکدیان در سراسر کشور خبر داد.

سردار محمد با اشاره به آخرین جلسه برگزار شده در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها، با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی بر مبنای وظیفه خود و در شرایط عادی با متکدیان طبق قانون برخورد خواهد کرد‌، اظهار داشت: برابر قانون تکدی‌گری و کلاشی، جرم محسوب شده و به‌واسطه جرم مشهود بودن آن در موضوع تکدی‌گری، پلیس با مصادیق این عنوان مجرمانه برخورد قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود:‌ پلیس در حد توان خود با موضوع تکدی‌گری در شهرها برخورد و اقدام به جمع‌‌آوری متکدیان می‌کند ولی به‌لحاظ تنگناهایی که پس از جمع‌آوری این متکدیان بر سر راه قرار دارد، موضوع جمع‌آوری متکدیان توسط پلیس نیز کندتر شده است.

وی افزود: به‌هرحال پس از دستگیری متکدیان توسط پلیس، باید این افراد در مکان‌هایی نگهداری و به سازمان‌های متولی سپرده شوند تا وضعیت بهداشت، تغذیه و سایر ملزومات رسیدگی به این افراد، مورد بررسی قرار گیرد.

شرفی با بیان اینکه حل مسئله متکدیان هنوز از دستور جلسات وزارت کشور خارج نشده است، گفت: در این جلسات ما به‌دنبال بررسی راهکارهای موجود هستیم تا متولیان امر، پس از جمع‌آوری متکدیان توسط پلیس، مسئولیت این افراد را عهده‌دار شده و به سایر وظایف خود در این خصوص رسیدگی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد: پلیس در صورت تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌های مختلف در موضوع متکدیان و وجود داشتن زیرساخت‌های موجود برای نگهداری این افراد، آمادگی کامل دارد تا تمام متکدیان سراسر کشور را از سطح شهرها جمع‌آوری کند.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، سازمان‌های حمایتی و حتی قانون‌گذار در حل مسئله متکدیان، افزود: باید توجه داشت هرچه نظام تقنینی و آموزشی ما قدرتمندتر و نظام اقتصادی ما عادلانه‌تر باشد، جرائم ما کاهش پیدا می‌کند و ما امروز نیازمند ظرفیت‌سازی در تمامی بخش‌ها هستیم.


ویدیو مرتبط :
نشست تیرماه سخنگوی ناجا 5- جمع آوری متکدیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی پلیس برای جمع آوری معتادان خیابانی


فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت تشکیل پلیس کودک و نوجوان، طرح جریمه مشمولان غایب، جمع آوری معتادان متجاهر و غیره ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت تشکیل پلیس کودک و نوجوان، طرح جریمه مشمولان غایب، جمع آوری معتادان متجاهر و غیره ارائه کرد.

سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری مدیران و معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور که ظهر امروز در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح جریمه ریالی سربازی، گفت: برابر آمارها حدود 290 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که برای 50 هزار نفر از آنان پیامک تعیین تکلیف صادر شده که از این تعداد نیز برای 6200 نفر کارت صادر شده و حدود 2500 کارت دیگر نیز در دست آماده سازی است.

وی درباره اینکه چه تعداد از ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط نبوده‌اند؟ گفت: از این تعداد که مورد بررسی قرار گرفتند، حدود 2700 نفر از ثبت نام‌کنندگان واجد شرایط بهره‌مندی از این طرح تشخیص داده نشدند که پیامک تعیین تکلیف برای آنان نیز صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره اینکه آیا انگیزه‌های جوانان برای رفتن به سربازی افزایش یافته یا خیر؟ گفت: قانون لازم‌الاجراست و جوانان ذکور می‌بایستی به سربازی رفته یا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند اما به طور کلی مراجعه جوانان در ماه‌های اخیر نشان دهنده اشتیاق آنان برای خدمت سربازی است.

آمادگی پلیس برای تشکیل پلیس اقتصادی

اشتری در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون سرانجام طرح تشکیل پلیس اقتصادی، اظهار کرد: پیش نویس این طرح سال گذشته تقدیم وزیر اقتصاد شد و من در حاشیه جلسه‌ای که چندی پیش با وی داشتم مجددا این موضوع را با شخص وزیر مطرح کردم که در صورت پذیرش این طرح از سوی وزارت اقتصاد، پلیس آمادگی کامل اجرای آن را دارد.

آمادگی پلیس برای جمع آوری معتادان خیابانی ظرف 10 روز

وی درباره برخورد پلیس با معتادان متجاهر و خیابانی نیز گفت: در صورت تامین کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز نگهداری از معتادان، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که ظرف مدت 10 روز تمامی این افراد را از سراسر کشور جمع‌آوری کند.

به گفته اشتری، پلیس تمامی محل‌ها و پاتوق‌هایی که معتادان ولگرد و متجاهر در آن حضور دارند را شناسایی کرده و تنها مشکل موجود این است که ظرفیت و محل لازم برای نگهداری آنان وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره تشکیل پلیس کودک و نوجوان نیز گفت: با توجه به توجه ویژه‌ای که پلیس به موضوع کودکان و نوجوانان داشته و نیز گزارش‌هایی که از جرایم این حوزه به دست ما رسیده است، به دنبال آن هستیم که عرصه را به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه مدیریت کنیم و هدف از تشکیل پلیس اقتصادی نیز همین است.

وی در پایان سربازان را سرمایه‌های گرانبها برای آبادانی کشور دانست و گفت: لازم است سامانه‌های وظیفه عمومی برای ارتقای ارائه خدمات به مشمولان تقویت شده و مراحل کم‌اثر در این سازمان نیز حذف شود.