اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی نمایندگان بیش از 60 هزار نانوایی سراسر كشور برای پخت نان كیفی



 

 

 

آمادگی نمایندگان بیش از 60 هزار نانوایی سراسر كشور برای پخت نان كیفی

 

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‌وزیر بازرگانی در این نشست با تقدیر از همراهی اتحادیه‌‌های نان با دولت در اصلاح قیمت‌ها، گفت: این همكاری برگ افتخاری به مجموعه افتخارات نانوایان كشور افزوده است.

وزیر بازرگانی از ضایعات نان به عنوان یك عیب ملی ‌از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بیانات ایشان دراین خصوص برای همه حجت است و باید تلاش كنیم تا هزینه‌ها در این بخش را كاهش دهیم.

غضنفری ابراز امیدواری كرد تا نانوایان سراسر كشور مانور قدرت پخت كیفی را در هفته جاری شروع كنند و این حركت را تا دایمی شدن آن ادامه دهند.

وی با بیان اینكه هفته جاری را به نمایشگاه كیفیت نان تبدیل كنیم، افزود: ‌در فضای جدید صاحب دانش جدیدی می شویم كه استعدادهای نهفته ایرانی در حوزه صنعت آرد و نان آزاد می شود.

وزیر بازرگانی گفت كه تداوم حضور كیفی درعرصه پخت نان زمینه حضور ایران در بازارهای بزرگ تر را فراهم كرده و مسیر صادرات را هموار می كند.

غضنفری از نانوایان سنتی و صنعتی خواست تا درهفته جاری كه با عنوان هفته كیفیت نان ، نامگذاری شده بدون تغییر مولفه‌های اصلی در برخی از عناصر تغییر ایجاد كنند تا مزه نان كیفی تر به مردم چشانده شود.

به گفته وزیر بازرگانی، در هفته جاری با نمایش توانمندی‌ فعالان حوزه نان برای تحویل نان كیفی به مردم می توان به الزامات مورد نیاز پخت نان كیفی پی برد.

** كیفیت نان به یك بخش بر نمی گردد

وزیر بازرگانی عنوان كرد:‌ با وجودی كه پخت نان به عنوان آخرین مرحله در معرض دید مردم است اما وقتی از كیفیت نان سخن می گوییم نخستین نگاه به سمت نانوایان است.

وی گفت:‌ تمام تلاش‌ها در هفته جاری آن بود تا موضوع تاثیر كیفیت آرد بر روی نان مورد توجه قرار گیرد تا یك گروه مسئول شناخته نشود.

غضنفری با اشاره به نشست مشترك وزارت بازرگانی با كارخانه های تولید آرد و تعهد آنها برای عرضه آرد متفاوت و كیفی تر بدون تغییر قیمت، تاكید كرد: همه دست اندركاران این زنجیره در كیفیت نان نقش دارند.

** آزادپزها مسیر هدفمندی نان را اصلاح كردند

وزیر بازرگانی تجربه مفید آزادپزها در سال‌های اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ نانوایان آزادپر مسیر اصلاح نرخ نان را هموار كردند.

** استانداردسازی

تعیین چارچوبی برای استانداردسازی نان های جدید با كمك اتحادیه ها یكی دیگر از موضوعاتی بود كه توسط وزیر بازرگانی مطرح شد و گفت: ‌همزمان با تنوع بخشی می توان حقوق مصرف كننده را نیز رعایت كرد.

** نان صنعتی دانش خود را به مردم منتقل كند

وی همچنین خطاب به واحدهای نان صنعتی گفت: با توجه به فضایی كه از طریق این نوع نان‌ها ایجاد شده باید دانش خود را به صورت فشرده و با ارایه بروشورها و یا ازطریق اینترنت به اطلاع مردم برسانید.

به اعتقاد وزیر بازرگانی دانش مردم درباره نان سنتی خوب است و باید در بخش صنعتی افزایش یابد و از سویی در این تعامل نیز دیدگاه‌های مردم گرفته شود.

غضنفری تصریح كرد مردم باید از آگاهی بیشتری نسبت به مصرف نان صنعتی و امتیازات آن برخوردار شوند.

** بسته های حمایتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت كه وزارت بازرگانی آماده اجرایی كردن حمایت‌های دولت است و هیچكس نباید ضرر كرده و آسیب ببیند.

وی در پایان با یادآوری بسته حمایتی گندم، آرد و نان از اتحادیه های نانوایی خواست تا در قالب كمیته ای مشترك با مسئولان ذیربط در وزارت بازرگانی دیدگاه های خود را برای نحوه اجرا این بسته اعلام كنند.... / تحلیل :ایرنا


ویدیو مرتبط :
آموزش پخت نان بربری بدون نیاز به فر به سبک نانوایی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور



 

 

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور

 

در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها/

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور

تهران - رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانك‌های دولتی از ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها خبر داد.

'محمودرضا خاوری'روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صنایع و معادن و بانك ملی، افزود: بخشی از وجوه مربوط به این طرح به صورت كمك بلاعوض و از محل وجوه اداره شده وزارت صنایع و معادن برای جبران هزینه انرژی واحد های تولیدی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری نیز به منظور یارانه سود تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانك ملی با بیان آنكه بخش دیگری از منابع نیز به صورت تسهیلات عادی با نرخ‌ های معمولی در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد، تصریح كرد: به این ترتیب وظایفی كه در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها به عنوان حمایت از صنعت در نظر گرفته می‌شود به سایر بخش‌ها نیز قابل تسری است.

خاوری جبران هزینه انرژی، بازسازی و تكمیل فرآیند تولید واحدهای صنعتی؛ احداث مولد برق با مقیاس كوچك و پربازده، حمایت از تولید محصولات بهینه به منظور افزایش كیفیت محصولات و رقابتی كردن آنها، احداث واحدهای تولیدی جدید، تولید نان‌های صنعتی و مصالح نوین ساختمانی را از موارد حمایت دولت و بانك عنوان كرد.

وی ادامه داد: افرادی كه خواستار بهره‌گیری از این تسهیلات باشند باید به ستاد تحول وزارت صنایع و معادن مراجعه و یا در سایت www.stsm.ir ثبت نام كنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

خاوری با تقسیم بندی درخواست‌ها به تقاضاهای كوچك و بزرگ، گفت: صنایع كوچك حداكثر تا 1500 میلیون ریال نیاز مالی خود را تنها پس از ارایه درخواست و اظهار نظر وزارت صنایع و معادن دریافت می‌كنند.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانك‌های دولتی، اظهار داشت: صنایع بزرگ نیز بیش از رقم مذكور(1500 میلیون ریال)تسهیلات دریافت می‌كنند كه تقاضای آنها باید توسط بانك ملی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت توجیه‌پذیری تسهیلات به آنها ارایه خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت مراجعه برای دریافت یارانه نقدی گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها در كمال آرامش و با همكاری مردم در حال انجام است.

خاوری با بیان آنكه حساب‌ها از ساعات اولیه روز گذشته فعال شده است؛ گفت: افرادی كه برای دریافت یارانه به بانك‌ها مراجعه كرده‌اند توانسته‌اند مبالغ مورد نظر را دریافت كنند.

مدیرعامل بانك ملی در پایان گفت: از آنجا كه مردم نقش مهم هدفمند كردن یارانه‌ها را در اقتصاد درك كرده‌اند مشكلی در این خصوص پیش نیامده است...../تحلیل:ایرنا