اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی بسیج پزشکان جهت اعزام به غزه


رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی برای اعزام تیم‌های درمانی - تخصصی به ‏غزه و برپایی بیمارستان‌های صحرایی از آمادگی کامل برخوردار است.

خبرگزاری ایسنا:دکتر محمد رییس زاده افزود: درصورت فراهم شدن ‏زمینه‌های لازم توسط مسئولان، سازمان بسیج جامعه پزشکی برای اعزام تیم‌های درمانی تخصصی جهت کمک به ‏مردم مظلوم غزه و برپایی بیمارستان صحرایی به هر تعدادی که لازم باشد، از آمادگی کامل برخوردار است و اعضای این سازمان بی‌صبرانه منتظر فراهم شدن شرایط برای اعزام و ارائه کمک به مسلمانان غزه هستند.

وی افزود: حجم درخواست‌ها و اصرار پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران برای اعزام به منطقه بسیار زیاد است.‏

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: با توجه به تخریب مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی و ضرورت برپایی ‏بیمارستان‌های صحرایی و همچنین حجم بالای مجروحان، ما می‌توانیم با عنایت به تجربه ارزشمند این ‏سازمان به هر تعداد که نیاز باشد در آن منطقه بیمارستان صحرایی برپا کنیم.


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی خبرنگاران برای اعزام به غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش جدید آژانس/هشدار نسبت به آمادگی ایران برای فراهم کردن همه شرایط جهت دستیابی به سلاح هسته ای!



انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران

گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران منتشر شد و همان گونه که با توجه به فضاسازی های رسانه های غربی طی 24 ساعت گذشته انتظار می رفت، ادعاهای جدیدی علیه ایران در این گزارش مطرح شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران منتشر شد و همان گونه که با توجه به فضاسازی های رسانه های غربی طی 24 ساعت گذشته انتظار می رفت، ادعاهای جدیدی علیه ایران در این گزارش مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش فصلی جدید خود درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد. در این گزارش، همسو با جریان رسانه ای که از روز گذشته علیه ایران به راه افتاده بود، درباره آمادگی ایران برای فراهم کردن همه شرایط جهت دستیابی به سلاح هسته ای هشدار داده شده است.

به نوشته «رویترز»، در این گزارش آمده ایران پس از مستقر کردن همه سانتریفیوژهای مورد نظر خود در تأسیسات هسته ای زیرزمینی «فردو»، اکنون آماده توسعه سریع غنی سازی اورانیوم است. 

بر پایه این گزارش، ایران تاکنون 2800 سانتریفیوژ را در مرکز غنی سازی «فردو» مستقر کرده و می تواند به زودی با به جریان انداختن 1400 عدد از آن ها و در حقیقت دو برابر کردن میزان فعلی، غنی سازی اورانیوم را در این مرکز شدت ببخشد.

این گزارش می افزاید ایران از سال 2010 تاکنون، حدود 233 کیلوگرم اورانیوم با غنای بالا (20 درصدی) تولید کرده که میزان این تولید تنها از ماه اوت سال جاری تاکنون، 43 کیلوگرم بوده است. 

با این حال، تهران تاکنون 69 کیلوگرم از اورانیوم 20 درصدی خود را جهت استفاده های پزشکی به سوخت رآکتور تبدیل کرده است. این اقدام موجب می شود بازگردان این میزان برای تولید اورانیوم 90 درصدی قابل استفاده در سلاح هسته ای مشکل باشد.

علاوه بر موارد فوق، در بخشی دیگر از گزارش آژانس بار دیگر ادعاهایی درباره مرکز نظامی «پارچین» مطرح شده و آمده فعالیت های شدید ایران در این مرکز و پاکسازی آن، به طور جدی بازرسی های آژانس درباره امکان انجام آزمایش های تسلیحاتی هسته ای در ایران را تحت الشعاع قرار می دهد.

اما فارغ از ادعاهای جدید آژانس، این نکته گفتنی است که گزارش های این نهاد بین المللی، اصولاً به طور محرمانه منتشر می شوند؛ اما در مورد ایران، همواره همزمان با انتشار یا حتی پیش از آن، نسخه ای از این گزارش به دست خبرگزاری های غربی، به ویژه «رویترز» و «آسوشیتدپرس» می افتد!

این بار نیز از شب گذشته تاکنون این دو خبرگزاری فضاسازی علیه برنامه هسته ای ایران را آغاز و مطالبی را بیان کردند که عیناً در گزارش امروز آژانس به آن ها اشاره شده است.

همین امر و به ویژه همزمان بودن این گزارش های آژانس با مذاکرات ایران و جامعه بین المللی، این گمانه را تقویت می کند که بازرسی ها و گزارش های آژانس طی سال های اخیر به کلی ماهیت تخصصی و فنی خود را از دست داده و صرفاً به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر علیه ایران ایفای نقش می کند./تابناک