اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی احمدی نژاد برای رقابت با روحانی؟


مصطفی داننده در یادداشتی در نامه نیوز درباره احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات 96 نوشت: سپهر سیاست ایران بازهم باید خود را برای سخنان بی‌پروای احمدی نژاد آماده کند.

مصطفی داننده در یادداشتی در نامه نیوز درباره احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات 96 نوشت: سپهر سیاست ایران بازهم باید خود را برای سخنان بی‌پروای احمدی نژاد آماده کند.

همانطور که پیش بینی می‌شد احمدی نژاد و حلقه نزدیک به او در آغاز سال 95 فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آماده می‌کنند. رئیس جمهور سابق ایران در واکنش به سوال خبرنگاری در مورد حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:« انشاالله سال 96 همه همدیگر را خواهیم دید.»

پیش از این نیز احمدی نژادی‌ها خبر از حضور احمدی نژاد در انتخابات داده بودند و حتی اعلام کرده بودند که او با وعده یارانه 250 هزار تومانی برای هر ایرانی وارد کارزار خواهد شد. آنگونه که از شواهد پیداست احمدی نژاد اطمینان پیدا کرده است که برجام به سرانجام نخواهد رسید و مردم از دولت روحانی سرخورده خواهند شد. همین ناکامی و سرخوردگی باعث می‌شود تا دوباره به سوی احمدی نژاد دست دراز کنند.

احمدی نژاد همچون دو انتخابات سال 84 و 88 قصد دارد با شعارهای اقتصادی با تاکید بر طبقه ضعیف جامعه برای خود رای کسب کند. رئیس جمهور سابق ایران با عدم حضور در انتخابات مجلس نشان داد که به فضای پارلمان علاقه‌ای ندارد و بیتشر دوست دارد در راس قوه مجریه حیات سیاسی خود را ادامه دهد.

به این نکته هم باید دقت کنیم که احمدی نژاد همیشه دوست داشته است نفر اول باشد اما در مجلس کسی نفر اول است که همفکران بیشتری داشته باشد. احمدی نژاد به دلیل فقدان یک جریان سیاسی، به طور طبیعی نمی‌توانست جریان منتسب به خود را راهی مجلس کند و اگر با این پستوانه راهی مجلس می‌شد نهایتا تنها می‌شد او را نماینده مردم تهران در پارلمان خطاب کرد.

بر همین اساس او خود را آماده انتخابات ریاست جمهوری کرده است. حمله به برجام و دولت یازدهم با چاشنی شعارهای اقتصادی مانند یارانه 250 هزار تومان مهم ترین استراتژی‌های احمدی نژاد برای انتخابات خرداد 96 است.

عبدالرضا داوری مشاور پرحاشیه احمدی نژاد در این روزها بر این باور است که :« به جز احمدی نژاد هیچ کس توان تغییر ریل دولت روحانی را ندارد. ظرفیت شکست دادن روحانی در سال 96 منحصر در محمود احمدی نژاد است.»

بدین ترتیب می‌توان گفت که محمود احمدی نژاد و یارانش در بهار سال 95 خود را برای رقابت در بهار 96 آماده می‌کنند. باید منتظر بود تا در ماه‌های پیش رو احمدی نژاد به طور رسمی وارد فضای سیاسی کشور شود و در مجامع عمومی به دولت روحانی بتازد. سپهر سیاست ایران بازهم باید خود را برای سخنان بی‌پروای احمدی نژاد آماده کند.


ویدیو مرتبط :
طنزمایه ای به روحانی و احمدی نژاد در حضور حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: آمادگی برای کمک به دانشگاه احمدی‌نژاد/ در کابینه روحانی نیستم/ مشغول تاسیس حزب هستم



عارف در کابینه روحانی,دانشگاه احمدی نژاد

عارف: آمادگی برای کمک به دانشگاه احمدی‌نژاد/ در کابینه روحانی نیستم/ مشغول تاسیس حزب هستم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط وی که در ماه‌های اخیر مطرح شده است، گفت: این کار تقریبا در حال انجام است.

وی ادامه داد: وقتی بنده خدمت اقشار مختلف می‌رسیدم و تشکیل حزب را مطرح می‌کردم همه آنها تشکیل این حزب را به عنوان یک مطالبه برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور می‌دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بررسی تاسیس حزب فراگیر هستیم و هر زمان که به جمع‌بندی برسیم آن را نهایی خواهیم کرد.

عارف در همین زمینه افزود: عجله‌ای برای تاسیس حزب نداریم و می‌خواهیم اگر حزبی تاسیس شد کاری ماندگار و تاثیرگذار باشد. نمی‌خواهیم با تاسیس حزب به تعداد احزابی که در کشور هستند اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما حزب فراگیر را تشکیل دهید از وزرای دولت‌های قبلی و بخصوص دولت‌های نهم و دهم استفاده خواهید کرد، گفت: اگر قاعدتا حزبی تشکیل شود، افراد در آن عضو می‌شوند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی در آن عضو شود. از همه جریانها و نخبگان برای تشکیل این حزب استفاده می‌کنیم و از حضور وزرای دولت‌های قبلی نیز استقبال خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی توسط محمود احمدی‌نژاد اشاره و تاکید کرد، بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.

عارف با اشاره به حضورش در کابینه دولت یازدهم گفت: بنده در مورد کابینه نقطه نظراتی داشته‌اند و آنها را به آقای روحانی نیز اعلام کرده‌ام اما بنده در کابینه نیستم و فقط کمک می‌کنم. /تسنیم