اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران


معاون رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ نیست و آماده مذاکرات صلح‌آمیز درباره برنامه هسته‌یی ایران است.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ نیست و آماده مذاکرات صلح‌آمیز درباره برنامه هسته‌یی ایران است.

جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست آیپک گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در زمینه جلوگیری از آنچه وی دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی خواند، کاملا جدی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن گفت: رییس‌جمهور آمریکا شوخی ندارد. اوباما شوخی ندارد.

معاون رییس‌جمهور آمریکا افزود: ما دنبال جنگ نیستیم. ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم. ولی همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز وجود دارد.

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگرچه این پنجره در حال بسته شدن است، ما معتقدیم که هنوز زمان و فضا (برای دیپلماسی) وجود دارد.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد که یک سلاح هسته‌یی در دستان ایران تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است، برای سایر متحدان آمریکا در خاورمیانه خطر دارد و می‌تواند دنیا را بی‌ثبات کند.

معاون رییس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: ما یک هدف مشترک داریم. بگذارید این تعهد را روشن کنم: باز داشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌یی.

به نظر می‌رسد این اظهارات وی مقدمه‌ای برای سفر اوباما به اراضی اشغالی باشد که به گفته بایدن قرار است پیش از 25 ماه مارس انجام گیرد.

مقامات آمریکایی رویکردی کاملا مزورانه را در قبال موضوع هسته‌یی ایران اتخاذ کرده‌اند و در حالی با بی‌توجهی به گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی ایران تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح متهم می‌کنند که متحدشان رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه است و بیش از 200 کلاهک هسته‌یی در زرادخانه‌اش دارد.


ویدیو مرتبط :
آمادگی اوباما برای مذاکره با ایران و روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو تیم مذاکره ایران با 1+5: برای دیدار با نماینده آمریکا آمادگی داریم



مذاکرات ژنو ,مذاکرات ایران و آمریکا

عضو تیم مذاکره ایران با 1+5: برای دیدار با نماینده آمریکا آمادگی داریم

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان از آمادگی ایران برای دیدار با نماینده آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو در صورت تمایل دو طرف خبر داد.

سید عباس عراقچی  درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو با توجه به مذاکرات وزیران خارجه دو کشور در نیویورک و تماس تلفنی روسای جمهور، گفت: ملاقات‌های دوجانبه در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 در گذشته و هم‌اکنون امر رایجی است و ما با آمریکایی‌ها هم در حاشیه مذاکرات و هم در قالب مذاکرات ایران و 1+5 درباره بحث موضوع هسته‌یی صحبت می‌کنیم و اگر قرار باشد در حاشیه مذاکرات ژنو ملاقاتی میان نمایندگان ایران و 1+5 برگزار شود، حتما به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌که تاکنون درخواستی برای ملاقات با نماینده ایران از سوی آمریکا در حاشیه ژنو مطرح شده است؟ گفت: اگر آنها علاقه‌مند باشند و ما به این نتیجه برسیم که گفت‌وگوی دوجانبه سودمند است، می‌تواند این دیدار صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که "مذاکرات موضوعی با آمریکا در مسائلی مثل افغانستان، عراق و یا مساله هسته‌یی هیچ‌گاه نفی نشده است تصریح کرد: اما مذاکرات درباره روابط دوجانبه میان ایران و آمریکا هیچ گاه صورت نگرفته است و فعلا هم بنا نداریم داشته باشیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌یی ایران در پاسخ به این‌که آیا در مذاکرات قبلی میان نمایندگان ایران و آمریکا گفت‌وگویی به طور دوجانبه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: بله، درباره موضوع هسته‌یی قبلا یک بار میان نمایندگان ایران و آمریکا مذاکره شده است.

عراقچی افزود: ما با همه کشورهای عضو 1+5 قبلا ملاقات‌های دوجانبه داشته‌ایم و این بار هم احتمالا خواهیم داشت. البته با برخی بیش‌تر و با برخی کمتر. /ایسنا