اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی آمریکا برای تعامل هسته ای با ایران


در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات،کاخ سفید برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات،کاخ سفید برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: کاخ سفید در پی پیروزی حسن روحانی اعلام کرد که برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی آمادگی دارد.

کاخ سفید افزود که چنین تعاملی با هدف رسیدن به «یک راه‌حل دیپلماتیک که به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران به طور کامل پاسخ دهد» انجام خواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: آمریکا همچنان برای تعامل مستقیم با دولت ایران در راستای رسیدن به یک راه‌حل دیپماتیک که به طور کامل به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران پاسخ بدهد آمادگی دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به ایرانی‌ها برای شجاعت حضور در انتخابات تبریک می‌گوید.

وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین دولت آمریکا در نبود شفافیت در انتخابات ایران گفت: مردم ایران مصمم بودند آینده خود را شکل دهند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز ملت ایران را تحسین کرد و افزود: روحانی رییس جمهور منتخب در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها متعهد به احیا و گسترش آزادی برای همه ایرانی‌ها شد. در ماه‌های پیش رو او فرصت دارد به وعده‌هایش در برابر ملت ایران عمل کند.

کارنی، گفت: امیدواریم دولت ایران در برابر اراده ملت ایران سر فرو آورده و انتخاب‌های مسوولانه را داشته باشد که آینده‌ای بهتر را برای همه ایرانی‌ها بسازد.

وی در عین حال تاکید کرد که این انتخابات موضع دولت آمریکا را در برابر دولت ایران تغییر نداده است.


ویدیو مرتبط :
دکترعباسی تعامل بزرگ ایران-آمریکا بهمن1393

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی آمریکا برای تعامل با ایران


کاخ سفید با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت جدید ایران نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی‌اش را رفع خواهد کرد گفت که برای تعامل با تهران آماده است.

خبرگزاری ایسنا: کاخ سفید با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت جدید ایران نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی‌اش را رفع خواهد کرد گفت که برای تعامل با تهران آماده است.

 جی کارنی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ما امیدواریم که دولت جدید ایران تعامل واقعی داشته باشد تا به یک راه‌حل دیپلماتیک که به طور کامل نگرانی های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی‌اش را رفع کند،‌دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری هند، کارنی در پاسخ به سوالی گفت: ما همچنان آماده‌ایم که با دولت حسن روحانی بر مبنای احترام متقابل به منظور دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای موضوع هسته‌یی ایران تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: اما ما علاوه بر آن با صراحت اعلام کرده‌ایم که ایران آشکارا به وظایفش تحت قطعنامه‌های بین‌المللی عمل نکرده است و باید به صورت قابل راستی آزمایی برنامه هسته‌یی تسلیحاتی‌اش را کنار بگذارد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه گفت: البته ما همچنان به تعامل ادامه خواهیم داد یا خود را برای تعامل در دسترس خواهیم گذاشت و رییس جمهور (آمریکا) با صراحت اعلام کرده است که ما امیدواریم احتمال پیشرفت در این زمینه وجود داشته باشد.

کارنی گفت که برنامه‌ای برای ملاقات باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با حسن روحانی همتایی ایرانی‌اش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که هفته آینده برگزار می‌شود وجود ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: وی برنامه‌ای برای این ملاقات ندارد.

اوباما روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ‌بی اس نیوز گفت که با روحانی تبادل نامه داشته است.

رییس جمهور آمریکا گفت: این اتفاق افتاده است. وی با من ارتباط برقرار کرد. ما مستقیم صحبت نکرده‌ایم.