اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آماده باش نظامیان ایران در مرز عراق



اخبار,آماده باش نظامیان ایران در مرز عراق


اخبار سیاست خارجی - آماده باش نظامیان ایران در مرز عراق / مرزهای مهران و شلمچه مسدود شد

فرماندار خرمشهر گفت: نیروهای امنیتی مستقر در نقطه صفر مرزی شلمچه هم اکنون به حالت آماده باش هستند و با اشراف کامل کنترل مرز را در دست گرفته اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرماندار خرمشهر گفت : در پی هجوم و پیشروی نیروهای داعش به مناطق مختلف عراق و به منظور امنیت هر چه بیشتر هموطنان ، آمد و رفت کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مرز زمینی شلمچه از هم اکنون تا اطلاع بعدی ممنوع است.
 
آقای حسینی افزود: فقط تجار و بازرگانان و کامیون های حمل محموله های صادراتی اجازه تردد از مرز را دارند.
 
وی گفت : نیروهای امنیتی مستقر در نقطه صفر مرزی شلمچه هم اکنون به حالت آماده باش هستند و با اشراف کامل کنترل مرز را در دست گرفته اند.
 
همچنین مدیر پایانه مرزی مهران نیز امروز گفت : تردد زوار عراقی و اتباع خارجی در مرز بین المللی مهران همچنان  ادامه دارد و خروج کاروان های زیارتی ایرانی به عراق ، تا اطلاع بعدی فعلاً متوقف شده است .
 
ساریان افزود : به علت ناامنی های اخیر در استانهای شمالی عراق و درگیری ارتش عراق و مردم این کشور با گروهک تروریستی داعش بیشتر زائرین عراقی از استان های کربلا و نجف از طریق مرز مهران وارد کشورمان می شوند.
 
خروجی بین المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد این مرز در سال 82 بازگشایی شد.
اخبار سیاست خارجی - واحدمرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
دستور آماده باش نیروی هوایی عراق در مرزهای ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق: آماده جبران کاهش صادرات نفت ایران به کره جنوبی هستیم



عراق , صادرات نفت ,کره جنوبی , وزارت اقتصاد کره جنوبی

 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) نوشت: عراق به کره جنوبی اطمینان داده است در صورت بروز مشکل در صادرات نفت ایران، نیاز به نفت سئول را تامین می کند.

وزارت اقتصاد کره جنوبی هم اعلام کرد: در ملاقات "چو سیوک" معاون وزیر اقتصاد این کشور و  حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی در بغداد این توافق به دست آمد.

براساس گزارش یونهاپ، مقام کره جنوبی خواستار تقویت همکاری با عراق در زمینه نفت با وجود احتمال بروز مشکل در عرضه و تقاضای نفت به دلیل افزایش بهای نفت و تاثیرات تحریم های ایران شد.

معاون نخست وزیر عراق هم با پذیرش این درخواست گفت در صورت بروز بحران، کشورش نفت بیشتری را به کره جنوبی صادر خواهد کرد.

الشهرستانی افزود: اگر کره جنوبی در واردات نفت خام با مشکل مواجه شد و درخواست کمک کرد عراق صادرات نفتش را به این کشور در اولویت قرار خواهد داد.

مقامات دو کشور درباره افزایش صادرات نفت خام روزانه 250 هزار بشکه از عراق به کره جنوبی در صورت بروز اتفاق ناگهانی در واردات نفت توافق کرده اند. این رقم معادل 10 درصد میزان فعلی واردات نفت خام کره جنوبی است.

واردات نفت کره جنوبی در سال 2011 به رقم 926 میلیون و 700 هزار بشکه رسید که حدود 9 و نیم درصد از آن از ایران تامین شد.

عراق دارای چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان، هم اکنون روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت خام تولید می کند. ایران و عراق از تامین کنندگان عمده نفت خام مورد نیاز کره جنوبی هستند.

کره جنوبی به شدت در زمینه خرید نفت خام از ایران، بیمه نفتکش های منتقل کننده نفت خام و پرداخت پول آن به ایران با محدودیت ها و اعمال فشارهایی روبه رو است.../عصرایران