اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آماده باش برای پذیرش قربانیان آلودگی هوا


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: کیفیت هوای تهران در روز سه شنبه بسیار ناسالم گزارش شده است.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: کیفیت هوای تهران در روز سه شنبه بسیار ناسالم گزارش شده است.

 دکتر کاظم ندافی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهر تهران كه در ساعت 8 صبح سه شنبه مورخ 10/01/ 92 دریافت شده است، شاخص كیفیت هوا 225 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5) است.

وی افزود: در این شرایط كیفیت هوا بسیار ناسالم است و افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و كودكان باید از هرگونه فعالیت فیزیكی خارج از منزل اجتناب كنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

ندافی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی احتمالا در ساعات آینده نیز كیفیت هوا در همین شرایط باقی خواهد ماند.

وی افزود: در این شرایط ضروری است استانداری تهران اقدامات مربوط به ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را به مورد اجرا بگذارد. شرایط مصوبات کمیته اضطرار باید به گونه ای باشد که زمینه اجرای توصیه های بهداشتی توسط مردم فراهم شود.

بنابراین گزارش وزارت بهداشت همچنین به مراكز بهداشتی درمانی تهران ابلاغ کرده است كه با توجه به قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم و احتمال افزایش  مراجعه بیماران قلبی، ریوی و نیز سالمندان به این مراکز، آمادگی لازم  را برای پذیرش این بیماران داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
آلودگی هوا | مفیدترین و خطرناک ترین غذاها در آلودگی هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده‌باش اورژانس تهران با تشدید آلودگی هوا/ مسئولان معضل "آلودگی هوا" را جدی نگرفته‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی  , آلودگی هوا

سخنگوی اورژانس تهران از آماده‌باش برای ارائه خدمات به صورت مشاوره تلفنی واعزام به محل در شرایط اضطراری آلودگی هوا خبر داد.

حسن عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  (ایسنا)، در رابطه با آخرین اقدامات اورژانس تهران با تشدید آلودگی هوای پایتخت گفت: اورژانس تهران در حالت آماده باش قرار دارد و هموطنان می‌توانند در صورتی که دچار مشکل شدند با شماره تلفن 115 تماس بگیرند و همکاران ما به صورت مشاوره‌ای به انها ارائه خدمت کنند. در صورت لزوم نیز همکاران ما به محل اعزام می‌شوند و مردم می‌توانند از خدمات اورژانس بهره مند شوند.

آمار ماموریت‌های اورژانس تهران در روزهای آلوده تغییر نکرده است

وی همچنین درباره آمار عملیات‌های اورژانس تهران طی چند روز اخیر گفت: از آنجاکه مراجعه کننده به اورژانس نداریم، معمولا افزایش مراجعه بیماران در شرایط آلودگی هوا خود را نشان نمی‌دهد. مردم با مشاهده اولین نشانه‌های آلودگی هوا مثل سرفه و تنگی نفس و آبریزش بینی به مراکز درمانی یا پزشک مراجعه می‌کنند. در طول چند سال اخیر که ما ین مساله را رصد کرده‌ایم، تفاوت معناداری بین آمار عملیات برای بیماران قلبی و عروقی و تنفسی قبل و بعد از شرایط اضطراری آلودگی هوا پیدا نکردیم.

عباسی تاکید کرد: ما تا زمانی که هوا پاک نشود به صورت آماده باش در خدمت شهروندان هستیم.

 

 

 

                                     ........................................................


عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:
مسئولان معضل "آلودگی هوا" را جدی نگرفته‌اند
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از تصمیمات غلط دولت انتقاد کرد و گفت: این تصمیمات به آلودگی هوا دامن می‌زند.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در خصوص وضعیت آلودگی هوای پایتخت افزود: در خصوص حل مشکل آلودگی هوای پایتخت نیاز به عزم ملی و مدیریت متمرکز داریم.

وی با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مسئول در این زمینه اظهارکرد: عدم مدیریت متمرکز در حل مشکل آلودگی هوا سبب شده است که آلودگی هوا هراز چندگاهی عرض اندام کند و مشکلات جدی برای مردم پایتخت ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های رئیس سازمان محیط زیست گفت: این فرد در شورا حضور داشته و در دوره قبل یکی از اعضای فعال بوده است و در زمانی که در شورا حضور داشت در خصوص مشکلات آلودگی هوا سخنرانی کرده و بنزین یورو 4 را راه حل کاهش آلودگی می دانست اما حالا یا بنزین یورو4 نداریم یا یورو4 الکی است!!

وی همچنین به حضور وزیر نفت در صحن علنی شورا اشاره کرد و گفت: وزیر نفت هنگامی که به شورا آمد در خصوص کمک به حل مشکل فاینانس مترو سخنرانی کرد و من به وزیر همان موقع گفتم که امیدوارم زیر قولتان نزنید اما متاسفانه عملی نشد.

قناعتی با بیان اینکه شورا یک سوم بودجه برنامه پنج ساله شهرداری را به حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص داده است، ادامه داد: اگر دولت و سایر سازمان‌ها درصدی از اعتبارات خود را به سلامتی مردم در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص می‌ دادند الان در وضعیت هشدار قرار نداشتیم و نه تنها دستگاه‌های دولتی این مهم را انجام ندادند بلکه تصمیمات غلط آنها به آلودگی دامن می‌زند که می‌توان به پرداخت وام 25 میلیونی خودرو اشاره کرد در حالی که انتظار بود که این پول به حمل و نقل عمومی تزریق شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت می‌توانست این وام 25 میلیونی را به نوسازی تاکسی‌های فرسوده اختصاص دهد، گفت: حداقل می‌توانست این پول را برای خرید واگن در اختیار شهرداری قرار دهد تا مشکلات هدوی قطارهای مترو حل شود.

وی دم دستی ترین تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا را تعطیلی مدارس دانست و گفت: همه مسئولان در زمینه حل مشکل آلودگی هوا تنها حرف و نصیحت می‌کنند اما هنوز هم کسی معضل آلودگی هوا را جدی نگرفته چرا که قطعا با تعطیلی مدارس تردد مردم در سطح شهر با فرزندانشان افزایش پیدا خواهد کرد.
 
  اخبار اجتماعی  -  ایسنا