اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آماده‌ باش برای سفرهای مردم در ماه محرم


معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: از هم‌اکنون ستاد هماهنگی خدمات سفر در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای مردم در ماه محرم است تا مردم به راحتی بتوانند برای انجام مراسم مذهبی و ادای نذورات به شهرهای مختلف مسافرت کنند.

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: از هم‌اکنون ستاد هماهنگی خدمات سفر در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای مردم در ماه محرم است تا مردم به راحتی بتوانند برای انجام مراسم مذهبی و ادای نذورات به شهرهای مختلف مسافرت کنند.

مرتضی رحمانی موحد درباره برنامه‌ریزی‌ها در خصوص سفرهای مردم در ماه‌های محرم و صفر به منظور برپایی مراسم سوگواری اظهار داشت: در این زمینه از هم اکنون ستادهای هماهنگی خدمات سفر در استانهای مختلف فعال شده اند تا مردم در کمال امنیت و آرامش بتوانند در ماه‌های محرم و صفر برای انجام مراسم مذهبی و ادای نذورات به شهرهای مختلف سفر کنند.

وی افزود: معمولاً بخشی از مردم که از شهرهای خود مهاجرت کرده‌اند در این ایام عزاداری، به محل اصلی زندگی خود باز می‌گردند که باید شرایط سفرهای مردم تسهیل شود.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در همین راستا ستاد هماهنگی خدمات سفر در سراسر کشور در این ایام به صورت آماده باش خواهد بود.

رحمانی موحد درباره گروه بعدی از گردشگران که برای استفاده از قطار گردشگران اروپایی در مسیر ایران هستند، نیز گفت: این گروه هم توسط یک دفتر خدمات مسافرتی وارد ایران می‌شوند و هماهنگی با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام نشده است. البته معاون گردشگری مشکلی با این اقدامات دفاتر ندارد اما بهتر است که برای برگزاری سفری با مسائل و مشکلات کمتر، این هماهنگی‌ها صورت پذیرد.


ویدیو مرتبط :
ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش با صدای آهنگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده‌ باش برای دور آخر سفرهای تابستانی


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به علل بروز تصادفات در شهریورماه ۹۳ اشاره کرد و گفت: ۶۶ درصد علت بروز حوادث رانندگی در این ماه سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است.

خبرگزاری فارس: سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این که فصل تابستان در بین فصول سال بیشترین تردد و کشته و مجروح حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است افزود: بر اساس آمارها در بین ماه‌های تابستان، پرترددترین ماه که بیشترین تصادفات را داشته، شهریور بوده است.

وی با تأکید بر این که 75 درصد تصادفات شهریور در جاده‌های بین‌شهری رخ داده است تصریح کرد: در عین حال 64 درصد کشته‌های تصادفات در این مدت در 30 کیلومتری شهرها بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ بیش از 1800 تن و مجروحیت بیش از 31 هزار نفر در شهریورماه سال گذشته، بیان داشت: در حالی که بر اساس آمارها روزانه به طور متوسط 45 نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند این رقم در شهریور پارسال به 58 نفر رسید که این میزان هشداری برای مردم و مسئولان است.

وی به علل بروز تصادفات در شهریور ماه سال 93 اشاره کرد و گفت: 66 درصد علت بروز حوادث رانندگی در این ماه سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است؛ از سوی دیگر 33 درصد تصادفات رانندگی در این مدت از شکل واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است که توصیه می‌کنیم حتما رانندگان در طول سفر در فواصل زمانی هر 2 ساعت یکبار برای چند دقیقه هم شده توقف کرده و از رانندگی مداوم خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به این که بیشترین ساعت بروز حوادث رانندگی در شهریور ماه 93 بین ساعات 12 تا 20 بوده است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان در این ساعات با دقت بیشتری رانندگی کنند.

وی به مسیرهای پرتصادف اشاره کرد و گفت: محورهای تهران – مشهد، تهران – قم – اصفهان و محورهای منتهی به استان‌های شمالی بیشترین حوادث رانندگی را در شهریور ماه داشتند که 2 محور تهران – اصفهان و تهران – مشهد به دلیل کویری بودن و یکنواختی مسیر دارای تعداد زیادی حوادث واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که یکی از علل افزایش حوادث رانندگی در شهریورماه فشردگی سفرها به دلیل نزدیکی به بازگشایی مدارس است افزود: افزایش حجم ترددها نسبت به ماه‌های قبل و بعد، طولانی بودن روزها، افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی و عدم آشنایی رانندگان با وضعیت جاده‌ها از دیگر علل افزایش تصادفات رانندگی در این ماه است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی پلیس و دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی برای مدیریت بر ترافیک شهریور ماه گفت: کمیته ویژه طرح‌های تابستانی که با مشارکت همه دستگاه‌ها بخصوص دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی با محوریت پلیس راهور اداره می‌شود برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای شهریور ماه انجام داده است و بر این اساس کلیه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی و پلیس‌راه در شهریور ماه در آماده باش کامل هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا به نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز با توافق سازمان راهداری از سال‌های گذشته با نصب علایم و چراغ‌های هشدار دهنده آشکارسازی شده است در عین حال سازمان راهداری هر ساله با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده نسبت به رفع مشکل این نقاط به تدریج اقدام می‌کند که امیدواریم این روند تسریع شود.

وی به رانندگان در ماه آخر تابستان توصیه کرد: برنامه‌ریزی مشخص برای زمان سفر، محل توقف‌ها و زمان رسیدن به مقصد داشته و طول سفر را جزو سفر بدانند، با سرعت مطمئنه برانند، پیش از آغاز سفر حتما از سالم بودن وسیله نقلیه و تجهیزات جانبی آن اطمینان حاصل کنند، هر 2 ساعت یکبار در طول رانندگی استراحت کنند و سرنشینان خودروها بخصوص همیاران پلیس فضای خوبی را برای راننده فراهم کنند تا با آرامش سفری ایمن داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان تاکید کرد: شماره تلفن 88255555 و تلفن گویای 120 در کنار سایت www.rahvar120.ir آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک محورهاست لذا رانندگان حتما با این امکانات فراهم شده مسیر مناسب و زمان مناسب را برای سفر خود در نظر بگیرند.