اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آماده‌باش کامل ارتش اسرائیل در مرز لبنان


منابع خبری از انهدام سه خودروی زرهی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی خبر دادند.

شبکه العالم: منابع خبری از انهدام سه خودروی زرهی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی خبر دادند.

سرنشینان این خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نزدیک مرز لبنان به نیروهای خود آماده‌باش کامل داده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که شهرک‌نشینان در مناطق شمالی اراضی اشغالی نزدیک مرز لبنان، دچار ترس و وحشت شده‌اند.

 رژیم صهیونیستی همچنین پروازهای شناسایی خود را در مزارع شبعا و ارتفاعات جولان افزایش داده است. منابع خبری از تحرکات غیرعادی صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای لبنان خبر داده‌اند. نیروهای ارتش لبنان هم در طول مرز این کشور با فلسطین اشغالی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع صهیونیستی همچنین از اعلام حالت آماده‌باش در سفارتخانه‌های این رژیم در خارج به خاطر ترس از حملات احتمالی حزب‌الله خبر داده‌اند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، چند عضو این گروه در حمله اسرائیل به بخش سوری بلندی‌های جولان شهید شدند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده که این اقدام رژیم صهیونیستی همانند بازی با آتش و گذشتن از همه مرزها است.

بر اساس گزارش منابع خبری در این حمله پسر عماد مغنیه به همراه چند نیروی دیگر حزب‌الله به شهادت رسیده‌اند.


ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/09/25: در گیری مرزی ارتش لبنان با اسرائیل-ناقوره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه حالت آماده‌باش کامل ارتش اسرائیل/مخالفت سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا با اقدام نظامی یکجانبه



آماده‌باش کامل ارتش اسرائیل

ادامه حالت آماده‌باش کامل ارتش اسرائیل/ مراکز توزیع ماسک‌های شیمیایی باز است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به رغم تعویق حمله نظامی آمریکا به سوریه، حالت آماده باش کامل در سرزمین‌های شغالی به قوت خود باقی است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت که حالت آماده باش کامل خود را که از چند روز پیش در پی تهدید غرب برای حمله نظامی به سوریه اعلام کرده است به قوت خود باقی نگه می‌دارد.

رادیو صدای اسرائیل اعلام کرد که همه سامانه‌های ضد موشک و خمپاره‌های موشکی در همه سرزمین‌های اشغالی در آماده باش باقی خواهد ماند و از صبح امروز یکشنبه همه مراکز توزیع ماسک‌های شیمیایی باز است.

دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر قدس همچنین از شهروندان صهیونیست خواسته است که نگران نباشند و به زندگی روزمره خود ادامه بدهند در حالی که بینی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با بازدید از منطقه اشغالی بلندی‌های جولان از نزدیک در جریان آمادگی‌های ارتش اسرائیل قرار گرفت.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که حمله نظامی به سوریه را تا زمان تایید کنگره به تعویق انداخته است.

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا با اقدام نظامی یکجانبه علیه سوریه مخالفت کردند

دو تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند به هیچ ‌عنوان از اقدام نظامی واشنگتن علیه سوریه به دلیل آنچه استفاده از حملات شیمیایی در «دمشق» خواندند، حمایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان مک‌کین» و «لیندسی گراهام» از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه اعلام کردند که نمی‌توانند از اقدام یکجانبه علیه سوریه حمایت کنند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا ضمن ابراز مخالفت یکجانبه خود علیه سوریه تصریح کردند که اقدام نظامی یکجانبه علیه دمشق بخشی از یک راهبرد بزرگ نیست.

گراهام و مک کین در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما نمی‌‌توانیم با وجدان خوب از حملات نظامی یکجانبه در سوریه حمایت کنیم زیرا اقدام یکجانبه بخشی از یک راهبرد کلی نیست که بتواند توازن در میدان رزم را تغییر دهد و به هدف بیان شده رئیس‌جمهور که حذف اسد از قدرت است و پایان دادن به درگیری‌های سوریه است نایل آید.

اظهارات این سناتورهای جمهوری‌خواه بعد از آن اعلام شد که «باراک اوباما» پیشتر اعلام کرده بود که بدون مجوز شورای امنیت و کنگره آمریکا علیه سوریه به دلیل آنچه که استفاده از سلاح‌های شیمیایی خوانده بودند، اقدام نظامی انجام می‌دهد.

با اینحال، اوباما شب گذشته در کاخ سفید سخنرانی کرد و یک قدم از اظهارات گذشته خود عقب‌نشینی کرد. بعد از یک هفته برنامه‌ریزی فشرده با مشاوران سیاسی، دیپلماتیکی و نظامی برای حمله به سوریه، با تغییر عقیده دقیقه نودی خود حتی نزدیک‌ترین مشاوران خود را متعجب کرد.

بنا به گفته دو نفر از مقامات آگاه دولت آمریکا، تصمیم وی برای گرفتن مجوز از کنگره خودسرانه بود و گامی بود که هیچ‌ یک از چهار رهبر کنگره‌ای خواستار آن نشده بودند و هیچ‌یک از مشاوران امنیت ملی اوباما پیشنهاد نداده بودند.

بلومبرگ نیز گزارش کرد که رئیس‌جمهو فکر می‌کند که اقدام کسب مجوز چندین مزیت دارد که اولین مورد آن این است که کسب مجوز اعتبار هر اقدام آمریکا را تقویت می‌کند، به آمریکا اطلاعات بیشتری می‌دهد، مسوولیت و پاسخگویی کنگره را بیشتر می‌کند، از اوباما در مقابل انتقادات سیاسی محافظت می‌کند.

این گزارش می‌افزاید که تأخیر در اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه همچنین به اوباما اجازه می‌دهد که از نشست هفته آینده «G20» در «سنت پترزبورگ» روسیه برای ایجاد یک ائتلاف سیاسی گسترده‌تر از کشورهایی استفاده می‌کند که تمایل به حمایت از اقدام نظامی آمریکا را حتی در شرایطی که از نظر نظامی در این جنگ شرکت نکنند، دارا هستند. فرانسه اعلام کرد که با آمریکا همراهی می‌کند./فارس