اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آل‌سعود زندانیان را به سوریه اعزام می‌کرد


مکاتبات سری وزارت امور خارجه عربستان سعودی که در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس منتشر شد نشان می دهد این کشور زندانیان را برای جنگیدن به سوریه اعزام می‌کرده است.

العالم: بر اساس یکی از اسناد فاش شده در ویکی لیکس، رژیم آل سعود نخستین طرفی بود که جنگجویان عرب و خارجی را که در زندان های عربستان زندانی بودند به سوریه اعزام کرده است. 

این اسناد با صراحت به دخالتهای عربستان در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه اشاره می کند. یک سند بسیار سری شامل درخواست وزارت امور خارجه عربستان از سفارت این کشور در قاهره برای جلوگیری از رسیدن نامزدان اسلام خواه از جمله محمد مرسی به قدرت در مصر است. یکی از اسناد بسیاری سری هم نامه وزارت کشور عربستان به سرلشکر سعود الثنیان است که به عفو صدها نفر از متهمان در پرونده های قتل و تجاوز از اتباع دیگر کشورها در برابر اعزام آنها به آنچه جهاد در سوریه می خواند اشاره می کند و از اختصاص مستمری ماهانه برای خانواده های این افراد خبر می دهد. 

از جمله اسناد فاش شده مجوز وزارت کشور عربستان به اتباع این کشور برای ازدواج با دختران نوجوان سوری است که خانواده خود را در درگیریها در این کشور از دست داده‌اند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ سایه شوم آل سعود (فاجعه منا و رذالت آل سعود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشتار حجاج ایرانی به دست آل سعود