اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلودگی هوا در اهواز «جان» گرفت


معاون بیمارستان گلستان اهواز گفت: در روز گذشته به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان گلستان اهواز یک نفر فوت کرد.

خبرگزاری تسنیم: معاون بیمارستان گلستان اهواز گفت: در روز گذشته به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان گلستان اهواز یک نفر فوت کرد.

اسدالله چراغی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در روز گذشته به دلیل گردوغبار و آلوده شدن هوا بسیاری از مردم اهواز دچار مشکلات تنفسی شده و راهی بیمارستان شدند.

وی افزود: از 110 نفر مراجعه‌کننده به بیمارستان گلستان اهواز 8‌نفر بستری شده و 2‌نفر با هدف بازشدن مجاری تنفسی‌شان لوله‌گذاری شدند.

معاون بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه در روز گذشته به دلیل آلودگی هوا در بیمارستان گلستان اهواز یک نفر فوت کرد، بیان کرد: خوشبختانه امروز تا به الان مراجعه کننده‌ای به‌دلیل آلودگی هوا نداشته‌ایم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با داشتن تیمی متشکل از اساتید مجرب در حال پیگیری آمار دقیق مراجعه‌کنندگان به دلیل آلودگی و نیز دلیل آلودگی به وجود آمده، هستند.

چراغی درباره اینکه آیا دلیل احتمالی این مسئله ویروس است، عنوان کرد: برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی کارشناسی تیم دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: به‌هنگام پدیده گردوغبار و در زمان بارندگی‌ها بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند که با استفاده از تجارب پیشین به امر درمان و ارائه خدمات می‌پردازند.


ویدیو مرتبط :
آلودگی هوا | مفیدترین و خطرناک ترین غذاها در آلودگی هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم کاری دولت به قیمت جان مردم تهران/ اگر پول مترو را می دادند آلودگی هوا 17 درصد کاهش می یافت



 

 

مترو ,آلودگی هوا

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی صریح نسبت به سخنان اخیر رویانیان در مورد کیفیت بنزین و نقش آن در آلودگی هوای تهران، عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی هوای تهران به دلیل عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد .

به گزارش شفاف انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با تهران سما، با اعتراض به نحوه برخورد دولت و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و ستاد مدیریت سوخت در مورد آلودگی هوای پایتخت، اعلام کرد: دولت مقصر اصلی وضعیت کنونی هوای شهر تهران و به خطر افتادن سلامت شهروندان تهرانی است.

وی با تاکید بر این که اگر از اساتید شیمی دانشگاه ها سوال کنید سوخت کنونی استاندارد است یا خیر؟ حتماً پاسخ خواهند داد سوخت کنونی اصلا کیفیت ندارد، افزود: آقای رویانیان با چه تخصص فنی و پیشینه علمی می گوید بنزین کنونی با کیفیت است و موجب آلودگی هوا نشده و ایشان بر اساس کدام تجربه کارشناسی و بر مبنای کدام گزارش تحقیقاتی چنین حرفی را می زند؟

عضو شاخص کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این که کیفیت سوخت کنونی یورو 2  است، گفت: چه کسی می گوید کیفیت سوخت مصرفی یورو 4  است؟

محسنی بندپی در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس ستاد مدیریت سوخت که گفته بود بنزین کنونی تولید داخل هیچ نقشی در وضعیت هوای تهران ندارد، اظهار کرد: اقای رویانیان به جای سخنرانی در جمعی که اطلاع تخصصی ندارند بیاید در یک جمع دانشگاهی ادعای خود را مبنی بر استاندارد بودن سوخت کنونی مطرح کند تا پاسخ کارشناسی دریافت کند.

وی با اعتراض به آن چه که آن را کم کاری دولت می نامید، تصریح کرد: چرا دولت تا کنون اعتبار مصوب نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت یک میلیارد دلار به متروی تهران را پرداخت نکرده است؟

محسنی بندپی با تاکید بر این که بر اساس بررسی های علمی اگر دولت این یک میلیارد دلار را به متروی تهران پرداخت

می کرد، آلودگی هوای پایتخت 17 درصد کاهش می یافت، اضافه کرد: در صورت پرداخت این مبلغ 2 میلیون سفر به سفرهای روزانه ای که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود، اضافه می شد.

وی با اشاره به این که دیگر ادامه این وضعیت برای مردم تهران غیر قابل تحمل شده، اعلام کرد: متاسفانه نه تنها حمل و نقل عمومی تقویت نشد بلکه خبری هم از بودجه سالانه بخش حمل و نقل عمومی و یارانه این بخش نیست.

این استاد دانشگاه با بیان این که کم کاری دولت به قیمت جان مردم تهران تمام شده، افزود: با این کم کاری های دولت، دیگر برای همه مشخص شده دولت اصلاً اعتقادی به حمل و نقل عمومی و توسعه آن ندارد.

محسنی بندپی خواستار ورود مدعی العموم به این موضوع شد و گفت: مدعی العموم باید در مورد عملکرد دولت وارد عمل شود و بررسی کند چرا دولت با عدم انجام وظایف قانونی اش این طور راحت جان مردم را به خطر می اندازد.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: این سازمان به عنوان سازمانی که مسئولیت اصلی پیگیری بحث آلودگی هوای تهران و اجرای طرح¬هایی در جهت کاهش این آلودگی را بر عهده دارد، باید پاسخگو باشد.

وی با اعلام این که از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: در شرایطی که میزان مصرف سوخت در خودروهای نو داخلی حداقل دو برابر خودروهای استاندارد است، چه انتظاری می توان از خودروهای فرسوده داشت.  

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با تاکید بر این که کمیسیون های بهداشت و اقتصادی مجلس از ماده 233 برای بازخواست از دولت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد : باید نهادهای قضایی تکلیف مردم و قانونگذاران را مشخص کنند..../عصرایران