اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلودگی آب در 8 منطقه تهران


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی آب در 8 منطقه از تهران وجود دارد گفت: اسناد و گزارشات تهیه شده در این خصوص به یکی از سازمان‌های نظارتی ارسال شده است.

خبرگزاری فارس: رحمت‌الله حافظی در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس عمومی شوراهای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص حضورش در این اجلاس اظهار داشت: بنده به دعوت آقای چمران در این جلسه حاضر شدم چرا که در این جلسه قرار بود تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شورای عالی استان‌ها و وزارت بهداشت به امضا برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسناد آلودگی آب تهران را به مسئولان مربوطه ارائه کرده‌اید یا خیر گفت: اسناد به یکی از سازمان‌های نظارتی ارسال شده است.

حافظی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری همایش بسیج جامعه پزشکی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت نیز برگزار شده بنده به صورت حضوری با آقای هاشمی وزیر بهداشت در خصوص آلودگی آب صحبت کردم و قرار شد اسناد را حضورا تقدیم کنم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر بهداشت آلودگی‌های مربوط به آب را پذیرفته است یا خیر گفت: این موضوع را از وزیر بپرسید ضمن اینکه وزیر بهداشت باید ایجاد آرامش کرده و به مردم اطمینان خاطر بدهد و در واقع اینگونه موارد را رصد کند.

وی تصریح کرد:‌ شورای شهر نیز به استناد مواد 100 و 103 قانون اساسی باید نظارت داشته باشد.

حافظی گفت: مسئولین اجرایی آب و فاضلاب مدعی هستند که بیش از 40 نقطه از تهران را رصد و نیترات آن پایش شده است. که امیدواریم این موضوع صحت داشته باشد.

حافظی با اشاره به اسناد آماده شده در خصوص آلودگی آب تهران گفت: این گزارشات مربوط به شهریور امسال است و در واقع در این گزارش تاکید شده است که 8 منطقه تهران آلودگی آب وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
آلودگی آب تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر بهداشت در مورد آلودگی آب 8 منطقه از تهران



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی آب

 

اخبار اجتماعی - وزیربهداشت: خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود، گفت: خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است.

به گزارش فارس سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا مبنی بر آلودگی آب 8 منطقه از تهران اظهار داشت: بنده از وی تشکر می‌کنم، اما همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام، آب تهران مشکلی ندارد.

او گفت: اگر آقای حافظی در رابطه با موضوع آلودگی آب مطالبی را دارند، به جای اینکه در تریبون عمومی بگویند، بهتر است این موضوعات را با وزیر نیرو و به صورت حضوری ارائه کنند و مدارک لازم را به وی نشان بدهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من قبلاً نیز گفته‌ام که خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است و عبارتی درست است و به گذشته مربوط می‌شود.

او ادامه داد: قبل از نزولات آسمانی این مشکلات وجود داشت و خدا کمک کرد و آب سدها افزایش یافت که مشکلات نیز برطرف شد.

هاشمی ادامه داد: برخی از چاه‌ها اشکالاتی را داشت و آمارشان را به وزارت نیرو دادیم و این وزارتخانه نیز در این زمینه مسئول است، ضمن اینکه وزارت نیرو مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی در این زمینه است که بیش از 750 آزمایشگاه در این زمینه دارد، ضمن اینکه افراد مجربی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

او گفت: حوزه بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت نیرو دو تریبون اصلی هستند که در این خصوص می‌توانند اظهارنظر کنند و هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود چرا که دوره مسئولیت‌ها کوتاه است و ما بنا نداریم که دینمان را به دنیا بفروشیم.

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های خود در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: در همین جلسه نیز اعلام نگرانی کردم و با توجه به اینکه سفره‌های زیرزمینی در حال برداشت هستند، در برخی از مناطق کشور خشکسالی است و در خصوص میزان نیترات مطالبی را مطرح نمودم.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در جلسه هیأت دولت صبحت شده است و اعتبارات خوبی در این زمینه درنظر گرفته شده است.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید که 8 منطقه از تهران دچار آلودگی آب هستند یا خیر؟ گفت: سه الی چهار چاه بود که اعلام کردیم که میزان نیترات آن بالا بوده و آقای چیت‌چیان وزیر نیرو نیز دستور دادند که بهره‌برداری از این چاه‌ها متوقف شود. 

اخبار اجتماعی - فارس