اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلن ایر: باید کارهای سخت در مذاکره انجام داد


سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 گفت: مذاکرات با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای به پیشرفت چشمگیری رسیده است، اما هنوز باید کارهای سختی انجام دهیم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 گفت: مذاکرات با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای به پیشرفت چشمگیری رسیده است، اما هنوز باید کارهای سختی انجام دهیم.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: توافق بر سر «کلیات» کافی نیست و هر یک از اجزای توافق جامع مهم است.

ایر اضافه کرد: همانطور که وندی شرمن، سرپرست هئیت مذاکره کننده آمریکا (در گروه 1+5) چند روز پیش (24 اکتبر) اظهار کرد، تا به حال ما پیشرفت قابل توجهی در موضوعاتی داشتیم که ابتدا دشوار به نظر می رسید، ما سوء تفاهم ها را کنار زدیم و گفت‌وگوهای جامع درباره همه عناصر متن توافق جامع را برگزار کردیم.

به گفته وی، اما هنوز باید کارهای سختی انجام دهیم.

ایر ادامه داد: توافق بر کلیات کافی نیست و هر یک از اجزای توافق جامع مهم است؛ همانطور که در توافق ژنو آمده است در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است، اعمال می‌شود.

 ایران و 1+5 فرصت دارند تا سوم آذرماه به توافق جامع هسته ای دست یابند.


ویدیو مرتبط :
آلن ایر: برای توافق با ایران به وین آمده ایم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلن ایر: در سخت‌ترین مرحله مذاکره هستیم



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,سخت‌ترین مرحله مذاکره

 

اخبار سیاست خارجی - آلن ایر: در سخت‌ترین مرحله مذاکره هستیم

نسبت به مساله مذاکرات هسته ای خوشبین یا بدبین نیستیم بلکه واقع بینانه به آن نگاه می کنیم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به توافق فروگذار نخواهیم کرد.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امورخاجه آمریکا گفت: ما نسبت به مساله مذاکرات هسته ای خوشبین یا بدبین نیستیم بلکه واقع بینانه به آن نگاه می کنیم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به توافق فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت‌وگو با یک رسانه امریکا افزود: البته همان طور که باراک اوباما اشاره کرد، اکنون این فرصت وجود دارد که به طور صلح آمیز این بحران هسته ای را حل کنیم اما این قطعی نیست و احتمال موفقیت محدود است.

او با بیان این که در حال حاضر به سخت ترین مرحله مذاکره یعنی نوشتن پیش نویس توافق نهایی و جامع رسیده ایم، اظهارکرد: در آخرین دور مذاکرات مشخص شد که میان دو طرف شکاف های بزرگی وجود دارد اما نیت دو طرف این است که روی این مساله کار کنند.

آلن ایر در پاسخ به این سوال که در صورت عدم حصول توافق نهایی آیا گام های دیگری وجود دارد که ایران بتواند برای باز نگه داشتن باب مذاکرات داشته باشد؟ تصریح کرد: روی گزینه ها و مسایل فرضی نمی خواهم متمرکز شوم چرا که اکنون باید روی فرصتی که پیش رو داریم و بهترین گزینه یعنی دیپلماسی متمرکز شویم.

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا درباره پیش بینی ˈگری سیمورˈ مبنی بر ادامه مذاکرات تا سال 2015، گفت: هیچ کس از جمله گری سیمور نمی تواند در این زمینه پیش گویی کند، ما فقط کار خود را انجام می دهیم و امیدواریم به نتیجه برسد چون پیشگویی احتمال پنج، ده یا هشتاد درصد به نتیجه رسیدن این توافق، نوعی اتلاف وقت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضع رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در امارات متحده عربی مطرح شد، موضع رسمی دولت آمریکا است؟ تاکید کرد: نگفته پیداست که ما هیچ گاه ادعا نکردیم که تنها مشکلی که با ایران داریم، همان برنامه هسته ای است، البته در حال حاضر موضوع مورد اهمیت برای جامعه بین المللی همان برنامه اتمی ایران می باشد.

آلن ایر افزود: ایران فرصت دارد تا نقشی مثبت و سازنده در منطقه ایفا کند و از این منظر از ایران درخواست می کنیم رویکرد خود را در سوریه تغییر دهد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بحران اوکراین موضع ایران را آن طور که برخی مطرح می کنند در مذاکرات تقویت کرده است؟ گفت: این موضوع هیچ تاثیری بر مساله مذاکرات هسته ای نداشته و ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: نکته جالب برای من همان طور که اوباما هم اشاره کرد، این است که نمونه ایران و اوکراین فواید رویکرد چند جانبه گرایی در مواجهه با تهدیدات بین المللی را نشان می دهد. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا