اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلن ایر: از هیچ رابطه‌ای بین عاملان حادثه 11 سپتامبر و ایران آگاه نیستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا گفت: ما (وزارت خارجه آمریکا) از هیچ رابطه‌ای بین عاملان حادثه تروریستی 11 سپتامبر و ایران آگاه نیستیم.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرگزاری «ترند» بیان کرده است.

به دنبال رای دادگاهی در نیویورک به ریاست قاضی جورج دانیلز برای پرداخت غرامت 10.5 میلیارد دلاری ایران به خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه 24 اسفندماه حکم غیابی دادگاه را «ظالمانه، مضحک و بی‌معنا» خواند.

دادگاه نیویورک، بررسی پرونده را بر اساس شکایت اعضای خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر آغاز کرده بودند. آنها خواستار دریافت 100 میلیارد دلار غرامت هستند.

آلن ایر می‌گوید: در مورد حکم دادگاه باید به وزارت دادگستری آمریکا مراجعه کنید‎.

بر اساس رای دادگاه، خانواده قربانیان 7.5 میلیارد دلار و شرکت‌های بیمه 3 میلیارد دلار از ایران غرامت دریافت خواهند کرد.

در مراحل قبلی این پرونده، قاضی دانیلز به این نتیجه رسیده بود که ایران نتوانسته است ادعاهای مربوط به حمایت آن کشور از هواپیماربایان حملات 11 سپتامبر را رد کند و بنابراین در پرداخت خسارات مربوط به این حملات مسئول است!

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه آلن ایر در مورد رابطه با ایران و مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم آمریکا علیه ایران در حادثه 11 سپتامبر


دادگاهی در نیویورک مدعی شد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و شرکت های بیمه به خاطر حادثه یازده سپتامبر بپردازد.

خبرگزاری مهر: دادگاهی در نیویورک مدعی شد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و شرکت های بیمه به خاطر حادثه یازده سپتامبر بپردازد.

به گزارش شبکه روسیاالیوم، دادگاهی در نیویورک ادعا کرد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ و شرکت های بیمه بپردازد.

روزنامه بلومبرگ گزارش داد: قاضی جورج دانیلز حکم غیابی در روز چهارشنبه صادر کرده است که بر اساس آن ایران را به پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و ۳ میلیارد دلار به شرکت های بیمه محکوم کرده است.

 بر اساس حکم این قاضی، هر خانواده ۸.۸ میلیون دلار دریافت می کند که دو میلیون از آن ناشی از زیان های معنوی وارد شده به خانواده قربانیان و ۶.۸ میلیون دلار به سبب زیان های مالی به هر خانواده است که یکی از افراد خود را در حادثه تروریستی به برج تجارت جهانی در یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ از دست داده است.

قاضی دانیلز همچنین ایران را به پرداخت سه میلیارد دلار خسارت به شرکت های بیمه که خسارات وارده به دارایی ها و املاک و اختلال در کسب و کار و دیگر موضوعات را شامل می شود، محکوم کرده است.

پیشتر دادگاه نیویورک به این نتیجه رسیده بود که ایران باید به خاطر خسارت ناشی از عملیات تروریستی یازده سپتامبر جوابگو باشد چون نتوانسته ثابت کند که به تروریست ها کمک نمی رساند.