اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان:‌ آمریكا روی ما حساب نكند ،‌ به ایران حمله نمی كنیم



 

معاون وزیر امور خارجه آلمان اعلام كرد كه كشورش در طرح حمله به تاسیسات هسته ای ایران مشاركت نمی كند. به گزارش عصر ایران " ورنر هوئر " معاون وزیر خارجه آلمان در گفتگو با بلومبرگ با اشاره به این موضوع گفت كه دولت آلمان حتی اگر آمریكا مصمم به حمله باشد در طرح حمله به ایران مشاركت نمی كند.

این مقام آلمانی افزود :‌"‌ ما مطلقا در طرح حمله مشاركت نمی كنیم . این ( حمله به ایران) اقدامی است كه ممكن است روزی ایالات متحده در صورت اجتناب ناپذیر بودن درباره آن تصمیم بگیرد ، اما ما امیدواریم كه بشود از حمله به ایران اجتناب كرد".

بوئر افزود :‌‌" آلمان خواستار اعتماد سازی گام به گام با ایران از طریق مذاكره است ، اما همزمان با این اقدام ما باید فشارها را علیه ایران تشدید كنیم ".

دولت آلمان كه هم اكنون در اختیار ائتلاف احزاب محافظه كار و سوسیال مسیحی است روابط نزدیكی با ایالات متحده دارد .

برلین در زمان حمله ایالات متحده به افغانستان با واشنگتن همراهی كرد اما دولت سوسیال دموكرات گرهارد شرودر صدر اعظم وقت آلمان در سال 2003 به همراه روسیه و فرانسه ائتلاف مخالف جنگ آمریكا علیه عراق را تشكیل دادند.

معاون وزیر خارجه آلمان درباره دلایل این كشور و دیگر اعضای اروپایی گروه 5+ 1 برای رد دعوت برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران گفت :‌"‌ آلمان و دیگر اعضای اروپایی گروه 5+1 این دعوت را رد كردند چون مسئولیت نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است و نه هیچ كس دیگر ".../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
بعد از توافق ، با آمریكا چه كار كنیم ؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان درخواست آمریكا برای توقف همكاری با ایران را رد كرد



 

 

آلمان درخواست آمریكا برای توقف همكاری با ایران را رد كرد

 

دولت آلمان با رد درخواست سناتورهای آمریكایی برای جلوگیری از همكاری بانك ئی آی اچ هامبورگ با ایران اعلام كرد فعالیت‌های این بانك زیر نظر نهادهای نظارتی آلمان قرار دارد.

در حالی كه گروهی از سناتورهای آمریكا با ارسال نامه ای برای دولت آلمان خواستار توقف همكاری بانك هامبورگ این كشور با ایران شده اند یك سخنگوی دولت آلمان تنها به این سخن اكتفا كرد كه فعالیت‌های این بانك به شدت زیر نظر نهادهای نظارت بر بانكداری در آلمان قرار دارد.

بر اساس گزارش فرانس پرس،اشتفن زایبرت افزود: آلمان فعالیت‌های بانك تجاری هامبورگ موسوم به ئی آی اچ را به شدت تحت كنترل قرار داده است. دولت آلمان هرگونه نشانه‌ای مبنی بر فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای و مغایر تحریم‌ها توسط این بانك را بررسی خواهد كرد.

اخیرا برخی منابع اعلام كرده اند دو كشور ایران و هند این بانك را به عنوان واسطه پول نفت ایران پذیرفته اند.

در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی تعدادی از سناتورهای دموكرات و جمهوری‌خواه آمریكا در نامه‌ای به گیدو وسترول وزیر امور خارجه آلمان خواستار اقدام دولت آلمان برای توقف همكاری بانك ایرانی آلمانی هامبورگ با دولت ایران شده بودند .

پیش از این روزنامه آمریكایی وال‌استریت‌ ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های غربی مدعی شده بود بانك تجاری هامبورگ تاكنون معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار در خصوص برنامه هسته‌ای و موشكی جمهوری اسلامی انجام داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریكا اعلام كرد نام این بانك را كه در سال ۱۹۷۱ در هامبورگ تاسیس شده‌ به لیست سیاه تحریم‌های خود علیه ایران افزوده است...../تحلیل:عصرایران