اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان و انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت نمی‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل, حملات هوایی علیه داعش

 

 اخبار  بین الملل - آلمان و انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت نمی‌کنند

 وزیران امور خارجه آلمان و انگلیس اعلام کردند که برلین و لندن در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در برلین گفت: بسیار واضح اعلام می‌کنم که برای شرکت در عملیات‌هایی هوایی در سوریه از ما درخواستی نشده است و ما نیز تمایلی به شرکت در این کمپین نداریم.

فیلیپ هاموند نیز تاکید کرد: انگلیس به صورت کلی از رویکرد آمریکا برای توسعه و تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کند اما با این حال انگلیس در هیچ‌گونه حمله هوایی در سوریه شرکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه تاکید کرد: ما در این باره سال گذشته در پارلمان خودمان بحث و رایزنی کردیم و ما در موضع خود بازنگری نخواهیم کرد.

پارلمان انگلیس سال گذشته درخواست دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر دولت ائتلافی این کشور را برای حمله به سوریه نپذیرفت؛ اقدامی که با اعتراض برخی از کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا روبرو شد.

وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن برنامه‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه "دولت اسلامی" در چارچوب یک "استراتژی سیاسی" شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به تشریح استراتژی آمریکا برای نابودی شبکه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" پرداخت. وی تاکید کرد که آمریکا در رأس یک ائتلاف بین‌المللی مصمم است نیروهای داعش را "هر کجا که هستند" نابود کند.

آلمان هفته گذشته نخستین محموله‌ی تجهیزات نظامی را برای حمایت از کردها به کردستان عراق فرستاد و وعده داده به زودی مقداری سلاح پیشرفته از جمله موشک‌های ضد تانک در اختیار پیشمرگ‌ها قرار دهد.

اشتاین‌مایر می‌گوید کمک‌های ارسالی به کردستان عراق چیز کمی نیست و "در تناسب با مسئولیتی قرار دارد که بر عهده ماست".

سخنان اشتاین‌مایر همزمان پاسخی به برخی سیاست‌مداران محافظه‌کار در دولت ائتلافی این کشور ارزیابی شده که خواهان همکاری آلمان با نیروهای آمریکایی در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه شده‌اند.

فیلیپ میسفلدر، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون محافظه‌کاران در پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با کانال یک تلویزیون آلمان گفت، تا جایی که به کنترل حریم هوایی مربوط باشد نظر این فراکسیون حمایت از نیروهای آمریکایی است.

یورگن تریتین، سیاست‌مدار حزب سبزها ضمن رد دخالت نظامی آلمان در درگیری‌های منطقه خواهان جلوگیری از پیشروی تروریست‌های "دولت اسلامی" با استفاده از یک "استراتژی سیاسی" شد.

اخباربین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نیروی هوایی روسیه تشدید حملات هوایی علیه داعش در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز حملات هوایی مشترک آمریکا و ترکیه علیه داعش در سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,حملات هوایی آمریکا و ترکیه علیه داعش

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرده است برای انجام عملیات هوایی علیه مواضع داعش در مرز سوریه و ترکیه 24 آگوست (6 روز پیش) با آمریکا به توافق رسیده است.

عملیات مشترک هوایی جنگنده های آمریکایی و ترکیه علیه داعش  در سوریه از جمعه شب آغاز شده است.آغاز حملات هوایی مشترک آمریکا و ترکیه علیه داعش در سوریه

به گزارش عصر ایران  به نقل از رسانه های ترکیه وزارت امور خارجه ترکیه دیروز (شنبه) با صدور بیانیه ای با تایید این موضوع گفته است از جمعه شب جنگنده های ترکیه در کنار جنگنده های آمریکایی ائتلاف ضد داعش اهدافی از داعش را در خاک سوریه بمباران کرده اند.

این نخستین عملیات مشترک آمریکا و ترکیه علیه داعش در خاک سوریه محسوب می شود.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرده است برای انجام عملیات هوایی علیه مواضع داعش در مرز سوریه و ترکیه 24 آگوست (6 روز پیش) با آمریکا به توافق رسیده است.

هفته گذشته وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود به زودی آمریکا و ترکیه برای بیرون راندن داعش از مرزهای شمال سوریه با ترکیه، حملات هوایی مشترک خود را آغاز خواهند کرد.

دولت ترکیه یک ماه پیش اعلام کرد علیه داعش حملات هوایی انجام خواهد داد.

ارتش ترکیه در یک ماه گذشته اما بیش از آنکه تمرکز خود را روی داعش بگذارد،مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را هدف قرار داده است. این حملات پس از حمله تروریستی ماه گذشته به شهر سوروچ ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن گردید،صورت گرفت.

در روزهای گذشته رسانه های ترکیه از کنترل داعش بر چند روستای مرزی بین ترکیه و سوریه خبر داده اند.

ترکیه خواهان ایجاد یک منطقه حائل مرزی در طول بیش از 100 کیلومتر از مرزهای مشترک خود با سوریه است که دسترسی نیروهای مسلح کرد سوری را به سواحل لبنان قطع کند.

از سوی دیگر دولت ترکیه خواهان اعمال یک منطقه پرواز ممنوع در مناطقی از سوریه است که تحت تسلط مخالفان مسلح بشار اسد قرار داد. دولت آنکارا در سال های گذشته مصرانه از آمریکا خواسته است در بخش هایی از سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کند اما  مقامات واشنگتن از اعمال این گزینه اجتناب کرده اند.

در هفته های گذشته گزارش هایی درباره رایزنی ترکیه با آمریکا درباره ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در مناطقی از سوریه منتشر شده است که مخالفان مسلح آموزش دیده جدید در آن مستقر هستند تا نیروهای داعش را از مناطق مرزی با ترکیه با کمک این نیروهای مسلح آموزش دیده ، خارج کنند.

ایالات متحده آمریکا در چارچوب طرح آموزش نظامی بیش از 5 هزار نیروی نظامی جدید ضد بشار اسد، در ماه های گذشته صدها تن از این نیروها را به سوریه اعزام کرده است.

این نیروها در اردن و ترکیه آموزش می بینند و پنتاگون دو ماه پیش اعلام کرد در صورت هدف قرار گرفتن این نیروها از سوی نیروهای ارتش سوریه یا هر گروه مسلح دیگری، آمریکا علیه آنها وارد عمل خواهد شد.


 اخبار بین الملل - عصر ایران