اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان هم وارد جنگ با داعش شد


آلمان در نبرد علیه داعش در سوریه مشارکت می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آلمان در نبرد علیه داعش در سوریه مشارکت می کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد  دولت آلمان رسماً از مشارکت نظامی برلین در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.


ویدیو مرتبط :
اگر سوریه با ترکیه و...وارد جنگ شود ایران وارد عمل می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش دولت آلمان برای وارد کردن ایران به ائتلاف ضد داعش



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تلاش دولت آلمان برای وارد کردن ایران به ائتلاف ضد داعش

 
 اخبارسیاست خارجی - تلاش دولت آلمان برای وارد کردن ایران به ائتلاف ضد داعش

بازتاب خبر ناپدید شدن یک هواپیمای متعلق به نیروی انتظامی در ایران، تلاش آلمان برای متقاعد کردن ایران و ترکیه به مشارکت در مبارزه با داعش، هشدار ایران به آمریکا درباره تلاش برای براندازی اسد، تهدید آمریکا به قطع کمک های خود به لبنان در صورت پذیرش کمک های ایران و بازتاب اظهارات رئیس بانک مرکزی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، از نخستین ساعات پس از اعلام خبر ناپدید شدن هواپیمای ناجا در جنوب شرق ایران، مطبوعات و رسانه های بین المللی به این موضوع توجه نشان دادند. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این زمینه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد یک هواپیمای متعلق به پلیس ایران که در جنوب شرق ایران پرواز می کرده، اواخر وقت روز یکشنبه سقوط کرده که سبب جان باختن هر هفت سرنشین آن شده است. این خبرگزاری اشاره می کند که از این هفت نفر، چهار تن سرنشین و سه نفر نیز خدمه بوده اند که یک فرمانده ارشد پلیس نیز در میان سرنشینان هواپیما حضور داشته است. در این مطلب اشاره شده که در ساعات اولیه، توضیح دقیقی درباره علت این واقعه بیان نشده است.


اما در مطلبی مربوط به نقش آفرینی ایران در مبارزه با تروریست های داعش، خبرگزاری «رویترز» از تلاش آلمان برای متقاعد کردن ایران و ترکیه برای پیوستن به مبارزه بین المللی با داعش خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان در گفت و گو با یک روزنامه آلمانی گفته کشورش قصد دارد ترکیه و ایران را متقاعد کند وارد مبارزه با شبه نظامیان داعش شوند. وی اظهار داشته به منظور ایجاد یک جبهه متحد علیه داعش، باید خصومت های دیرپا در خاورمیانه کنار گذاشته شود. اشتاین مایر افزوده: «ما تلاش داریم کشورهای عربی، ترکیه و ایران را متقاعد کنیم که همکاری با یکدیگر علیه داعش ضروری است».

از سوی دیگر، برخی مطبوعات از جمله «گاردین» از هشدار ایران به آمریکا درباره تلاش برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه خبر داده اند. این روزنامه می نویسد معاون وزیر خارجه ایران گفته کشورش درباره مبارزه با داعش در عراق و سوریه پیام هایی را با آمریکا رد و بدل کرده است. حسین امیرعبداللهیان گفته ایران به واشنگتن هشدار داده که اگر آمریکا و متحدانش در تلاش برای براندازی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یرآیند، رژیم اسرائیل در خطر قرار خواهد گرفت. در همین حال، این روزنامه اشاره کرده که جنگنده های آمریکایی روز شنبه حملاتی را علیه تروریست های داعش که شهر کوبانی در سوریه را محاصره کرده اند، انجام داده است.

در مقابل، آمریکا نیز در واکنش به کمک نظامی ایران به لبنان، تهدید به قطع کمک های خود به دولت لبنان کرده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» می نویسد ایالات متحده تهدید کرده در صورتی که بیروت پیشنهاد کمک نظامی ایران را بپذیرد، همه کمک های خود به این کشور را قطع خواهد کرد. این روزنامه اشاره می کند در حالی که ایران اعلام کرده کمک های خود را برای مبارزه با افراط گرایان در اختیار ارتش لبنان می گذارد، آمریکا گفته این اقدام به معنای نقض تحریم های موجود علیه ایران خواهد بود. در این مطلب اشاره شده که طی چند ماه اخیر، آمریکا مبلغ 19 میلیون دلار را به عنوان کمک نظامی در اختیار لبنان گذاشته است.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» اظهارات رئیس بانک مرکزی ایران را بازتاب داده که از عدم تأثیرگذاری تحریم ها بر رشد اقتصادی ایران سخن گفته است. این سایت می نویسد ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفته اقتصاد کشورش باید حتی در صورت باقی ماندن تحریم های موجود، به تقویت خود ادامه دهد. در این مطلب همچنین به نقل از سیف آمده که اقتصاد ایران امسال شاهد 3 درصد رشد خواهد بود. به گفته وی، برنامه اقتصادی که در حال حاضر در ایران وجود دارد، بر اساس ادامه تحریم های اقتصادی تنظیم شده است.
 
 اخبار سیاست خارجی -  تابناک