اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان: اختلافی میان 1+5 وجود ندارد


سخنگوی وزارت خارجه آلمان با رد اظهارات وزیرخارجه فرانسه مبنی بر وجود اختلاف میان اعضای گروه ۵+۱در مذاکرات وین گفت: به عقیده ما تفاهم خوبی در میان اعضای گروه مذاکره کننده هسته ای وجود دارد.

واحد مرکزی خبر: سخنگوی وزارت خارجه آلمان با رد اظهارات وزیرخارجه فرانسه مبنی بر وجود اختلاف میان اعضای گروه ۵+۱در مذاکرات وین گفت: به عقیده ما تفاهم خوبی در میان اعضای گروه مذاکره کننده هسته ای وجود دارد.

"مارتین شفر" روز چهارشنبه در  نشست خبری در برلین درباره اظهارات اخیر لوران فایبوس وزیر خارجه فرانسه مبنی بر وجود اختلافات در 5+1 افزود:از نظر ما درباره اینکه همه کشورهای عضو گروه مذاکره کننده بدنبال حل مساله هسته ای هستند، تفاهم کاملی وجود دارد.

 وی با اشاره به پایان مهلت تعیین شده در  20جولای براساس توافق ژنو گفت: همه طرفهای مذاکره باید تلاش کنند که به ضرب الاجل شش ماهه تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی پایبند باشند.  
 
سخنگوی وزارت خارجه آلمان در خصوص خبر برخی رسانه ها مبنی بر قطعی شدن سفر وزیران امور خارجه کشورهای 5+1 از جمله آلمان به وین گفت: اشتاین مایر وزیر امورخارجه آلمان، برنامه های سفری زیادی در پیش رو دارد و اگر قرار باشد به وین هم سفر کند در زمان خودش آن را اعلام خواهیم کرد، اما در زمان حاضر چنین سفری را نمی توانم تایید کنم.  
 
سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: در مرحله پایانی مذاکراتی هستیم که بسیار پیچیده و حساس است و همه تمرکز طرفها نیز روی نکات مشخصی معطوف شده است. همه طرفهای مذاکره به طور کامل به این مهم واقف هستند که نکات بحث برانگیز و مورد اختلاف چیست و برای رفع آن تلاش می کنند ضمن اینکه ما هنوز فرصت خوبی برای مانور درباره این موارد و دستیابی به توافق داریم.


ویدیو مرتبط :
‫چه تفاوت هایی میان شیعه و سنی وجود دارد و علت وجود آن چیست ؟ دکتر ذاکر نایک‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی شدیم/ هیچ راه‌حلی بدون غنی‌سازی وجود ندارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ظریف: وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی شدیم/ هیچ راه‌حلی بدون غنی‌سازی وجود ندارد

وزیر خارجه ایران گفت: در مذاکرات روز جمعه با اشتون، وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی شدیم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران تاکید کرد: تا الان جای امیدواری است اما این که تا چه اندازه بتوان پیشرفت کرد به این بستگی دارد که چقدر هیات‌های 1+5 با اراده جدی به مذاکرات آمده باشند.

او خاطرنشان کرد: تا زمانی که بر روی همه چیز به توافق نرسیده باشیم قاعده‌اش این است که بر روی هیچ چیز به توافق نرسیده‌ایم.

وی درباره حق غنی‌سازی گفت:‎ غنی‌سازی ایران قابل مذاکره نیست و آن را در خاک ایران ادامه خواهیم داد و از طرف مقابل می‌خواهیم به آن احترام بگذارد. هیچ راه‌حلی بدون غنی‌سازی وجود نخواهد داشت.

رییس هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 تاکید کرد: هنوز سه چهار مورد به قوت خود باقی است اما یکی دو مورد از آن‌ها کمی پررنگ تر است.
/ایسنا