اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلبوم جدید همایون شجریان شنبه می آید


آلبوم جدید "همایون شجریان" که حاصل همکاری او و گروه دستان است، از روز شنبه هفته آینده 20 اسفند وارد بازار موسیقی می شود.

هفت صبح: آلبوم جدید "همایون شجریان" که حاصل همکاری او و گروه دستان است، از روز شنبه هفته آینده 20 اسفند وارد بازار موسیقی می شود. این آلبوم «ای جانِ جان بی من مَرو» نام دارد و آن را شرکت فرهنگی و هنری دل آواز تهیه و توزیع می کند و آهنگساز آن "سعید فرج پوری" است.



شجریان در 10 قطعه این آلبوم اشعاری از مولانا، سعدی و سیاوش کسرایی را خوانده است. این اثر شامل این قطعات است: تصنیف «بی من مرو» شعر از مولانا، ساز و آواز «رها نمی کند ایام» شعر از سعدی، تصنیف «آن دلبر من» شعر از مولانا، قطعه بی کلام «لزگی»، ساز و آواز شکسته «دست به جان نمی رسد» شعر از سعدی، تصنیف «شب ستاره کش» شعر از سیاوش کسرایی، قطعه بی کلام ضربی، ساز و آواز «دست بنه بر دلم» شعر از مولانا، تصنیف «طرف منم» شعر از مولانا.

نوازندگان این آلبوم، حمید متبسم (تار)، پژمان حدادی (تنبک و بم دایره)، بهنام سامانی (دف و دایره)، سعید فرج پوری (کمانچه)، شهرام غلامی (عود)، رضا آبایی (قیچک)، پویا سرایی (سنتور) هستند و تنظیم سازهای کوبه ای در این آلبوم برعهده پژمان حدادی است.


ویدیو مرتبط :
چرا رفتی؟ آلبوم نه فرشته ام نه شیطان همایون شجریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت همایون شجریان در تالار وحدت



گروه موسیقی حصار به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی همایون شجریان 12 تا 14 آبان ماه سال جاری ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 

گروه همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری و خواندگی همایون شجریان كه روزهای 30 و 31 فردوین ماه در برج میلاد و روزهای سوم و چهار اردیبهشت ماه در تالار اندیشه به صحنه رفته بود، هم اكنون قصد دارد همان برنامه را به مدت سه شب در تالار وحدت به صحنه ببرد.

این كنسرت كه به دلیل ترافیك برنامه‌های سالن‌ها و مصادف شدن آن با اجرای پروژه موسیقی سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم در همان روزها نتواست در سالن های دیگر تمدید شود، در شهرستان‌های مختلف نیز برنامه ی خود را تكرار می‌كند.

قطعات بخش اول این کنسرت، مقدمه دشتی به همراه آوازهای «بی‌دل و بی‌زبان» و «صنما»، چهار مضراب، تصنیف «خاکدان عشق»، مقدمه نوا، ساز و آواز «نقش خیال»، تصنیف «توبه‌شکن»، ضربی نهفت به همراه آواز نهفت و تصنیف «شهر به شهر» از آلبوم «نقش خیال» هستند.

قطعات بخش دوم نیز شامل مقدمه چهارگاه به همراه آواز «برون از دیده‌ها»، تصنیف «در عاشقی»، تکنوازی تار، تصنیف «آب، نان، آواز»، ساز و آواز شوشتری، تصنیف «به‌جان تو»، ساز و آواز «گناه عشق» و تصنیف «هوای گریه» از آلبوم «آب، نان، آواز» است.

گروه همنوازان حصار با ترکیب علی قمصری به عنوان آهنگساز و نوازنده تار، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، مصباح قمصری نوازنده کمانچه باس، نگار خارکن نوازنده کمانچه آلتو، علی اصغرعربشاهی تار،نوشین پاسدار نوازنده عود، حسین رضایی نیا نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دمام و سازهای کوبه‌ای و آیین مشکاتیان نوازنده تنبک و کوزه در این كنسرت سه روزه صدای همایون شجریان را همراهی می كنند.../ایلنا