اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای کوثری! اگر فرزند خودتان جای ستار بهشتی بود باز هم این گونه حرف می زدید؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آقای کوثری! اگر فرزند خودتان جای ستار بهشتی بود باز هم این گونه حرف می زدید؟

واقعاً این درد را به که باید گفت که متهمی در بازداشتگاه می میرد و فرمانده پلیس هم با مسوولیت پذیری ، مسوول مربوطه را برکنار و قوه قضاییه هم عاملان حادثه را تحت تعقیب قرار می دهد ولی "وکیل مردم" ، با خیال راحت می گوید که ظلمی نشده است.

عصرایران - محمد کوثری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ، در گفت و گو با روزنامه اعتماد راجع به مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس ، گفته است: "من معتقد نیستم كه به ستار بهشتی ظلمی شده باشد و هر كسی كه برخلاف امنیت كشور كاری را انجام می‌دهد باید مجازات آن را هم بچشد."

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

1 - در این که مرحوم بهشتی با اتهاماتی مواجه بوده و باید طبق قانون از خود دفاع می کرده و نهایتاً قانون درباره او حکم می کرده ، تردیدی وجود ندارد. لذا این نوشتار ، ناظر به محتوای پرونده وی نیست، هر چند که نوشتن چند مطلب تند و تیز در یک وبلاگ گمنام که تعداد بازدیدهایش از عدد انگشتان دست فراتر نمی رفت ، اساساً نمی تواند لطمه ای به نظام ، امنیت ملی و مسوولان کشوری و لشکری وارد کند.

2 - گزارش های رسمی حکایت از ضرب و شتم ستار بهشتی و وجود کبودی هایی بر بدن وی دارند. همچنین وی بر خلاف مقررات در محلی که نباید نگه داشته می شد ، نگه داشته شده و نهایتاً هم جان خود را از دست داده است.

آیا اگر خدای ناکرده ، فرزند آقای کوثری نیز به چنین سرنوشتی دچار می شد و به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگش ، بازداشت می شد و بعد جنازه فرزندش را به او تحویل می دادند ، باز هم همین طور حرف می زد؟مگر نه این است که ایشان بر مسند وکالت مردم تکیه زده است؟ آیا یک وکیل درباره موکل خود این گونه سخن می گوید؟

3 - فرمانده نیروی انتظامی در پی مرگ ستار بهشتی ، رئیس پلیس فتای درگیر در این پرونده را برکنار کرد که جزو اقدامات ارزنده ناجا محسوب می شود. همچنین قوه قضاییه نیز پرونده ای برای متهمان پرونده تشکیل داده و اعلام کرده که قاطعانه بدان رسیدگی خواهد کرد.اگر حرف های کوثری ملاک عمل باشد و ظلمی در حق بهشتی نشده باشد ، لابد این فرمانده پلیس و قوه قضاییه هستند که در برخورد با متهمان مرگ ستار بهشتی ، ستم کرده اند(!) و حال این که برخورد قانونی با این افراد ، عین عدالت است.

واقعاً اگر ظلمی به ستار بهشتی نشده بود ، چرا فرمانده خاطی برکنار شد و چرا بقیه متهمان تحت تعقیب اند؟متأسفانه همین قبیل دیدگاه هاست که مسائلی مانند فاجعه کهریزک و کوی دانشگاه و مرگ ستار بهشتی را رقم می زنند و علاوه بر تضییع حقوق مردم ، حیثیت نظام را به خطر می اندازند.

واقعاً این درد را به که باید گفت که متهمی در بازداشتگاه می میرد و فرمانده پلیس هم با مسوولیت پذیری ، مسوول مربوطه را برکنار و قوه قضاییه هم عاملان حادثه را تحت تعقیب قرار می دهد ولی "وکیل مردم" ، با خیال راحت می گوید که ظلمی نشده است.

بهشتی ، تنها یک متهم بود و اگر دادگاه حکمی صادر می کرد ، حداکثر مدتی به زندان می رفت ولی هرگز شایسته مرگ نبود ولی کوثری می گوید: هر كسی كه برخلاف امنیت كشور كاری را انجام می‌دهد باید مجازات آن را هم بچشد.گیریم که بهشتی خلاف امنیت کشور کاری کرده بود ، آیا مجازاتش مرگ بود که کوثری این گونه به راحتی می گوید که هر کس خلاف امنیت کاری کرد باید مجازاتش را بچشد؟

ای کاش این سخنان را هر کس دیگری می گفت جز کسی که خود را وکیل مردم می داند./عصرایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هر گلی زدید به سر خودتان زدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر فرزند آقای وزیر هم یکی از قربانیان کهریزک بود، باز هم به همین نحو عمل می کرد؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

توکلی در نطق استیضاح مرتضوی:

اگر فرزند آقای وزیر هم یکی از قربانیان کهریزک بود، باز هم به همین نحو عمل می کرد؟

نماینده مردم تهران گفت: اگر فرزند دانشجوی آقای وزیر هم یکی از قربانیان کهریزک بود، باز هم به همین نحو عمل می کرد؟ آقای وزیر اگر بخواهد زمینی بخرد یا حتی خودروی خود را عوض کند بیش از این تحقیق می کند، اینطور نیست؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی روز یکشنبه در بررسی طرح استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان امضاء کننده این طرح طی سخنانی اظهار داشت: ما همه در ابتدای دوره مجلس در برابر قرآن کریم سوگند خوردیم که حقوق مردم را حفظ کنیم و همواره مصالح مردم را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: ما امروز به همین قصد استیضاح را انجام می دهیم. بنده ابتداعا و مختصرا علت استیضاح و بعد سیر ماجرا را تقدیم می کنم بدین ترتیب معلوم خواهد شد که چرا با ادامه کار آقای وزیر مصالح مردم و اقشار زحمتکش و سختکوش کارگری در میان مدت و بلندمدت آسیب خواهد دید.

توکلی ادامه داد: با شرح سیر ماجرا نیز حقانیت ادعای مذکور آشکار تر می شود.

نماینده تهران گفت: سازمان یا صندوق تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای کشور است. در عین حال با 280 شرکت تولیدی و خدماتی، صاحب چندصد هزار میلیارد تومان ثروت است که به شکل 8 مادر شرکت بزرگ در شستا گرد هم آمده اند. این دو ویژگی این نهاد را به بزرگترین نهاد اجتماعی - اقتصادی تبدیل کرده که هم اکنون با حداقل نیمی از جمعیت کشور از اقشار متوسط به پایین سروکار دارد که خود و بیمه شدگان آینده مالک این ثروت هستند.

وی ادامه داد: حرف ما این بود که این سازمان پیچیده اجتماعی - اقتصادی را به فردی نمی توان سپرد که نه تنها تخصص و تجربه مذکور در قانون را ندارد بلکه به اتهامات مختلف از سوء استفاده از قدرت گرفته تا معاونت در قتل متهم است و نه تنها از کار اصلی اش برکنار شده بلکه از قضاوتش معلق گشته است.

توکلی گفت: حرف ما این است که نصب چنین فردی به دست وزیر کار هم غیر قانونی ، هم غیر اخلاقی و هم زیانبار برای ثروت سازمانی است که به کارگران با شرافت این مملکت تعلق دارد و نمی توانستیم شاهد این واقعیت تلخ و زیانبار باشیم که خدای ناکرده در هیات مدیره صدها شرکت این سازمان با چنین مدیرعاملی به تدریج کسانی جا خوش کنند که به همه چیز فکر کنند جز منافع کارگران.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: اما سیر ماجرا بدین قرار است: اوایل اسفند پارسال خبر رسید که آقای وزیر کار می خواهد آقای سعید مرتضوی را به مدیرعاملی تامین اجتماعی بگمارد. در اولین قدم در 15 اسفند جمعی از نمایندگان مجلس هشتم که از آنها آقایان کوثری، مصباحی مقدم، نوباوه آشتیانی، دهقان، نادران، شهریاری، خانم رهبر و بنده که هنوز در خدمت هستیم به دولت تذکر دادیم. 3 - 2 روز بعد آقای مرتضوی به دفترم آمد و گفت که این مسئولیت را پذیرفته و توقع حمایت داشت نصیحتش کردم که نصب شما نه قانونی است و نه به مصلحت آن سازمان. چون با این کار مخالفت جدی وجود دارد آبرویت بیشتر آسیب می بیند. خیرخواهی من موثر واقع نشد.

وی گفت: روز 27 اسفند قبل از انجام معارفه، تلفنی نصیحت را تکرار کردم پاسخ داد که کار تمام است و الان آماده رفتن به سالن هستم.

توکلی گفت: آقای شیخ الاسلامی می دانست که او متهم چند پرونده مهم است که یکی از آنها پرونده جنایت کهریزک است که آن سان مایه درد و رنج رهبری و مردم شد. آقای وزیر می دانست که از اولین اقدامات رئیس قوه قضائیه عزل دادستان تهران بود آیا نباید به خود زحمت تماس با آیت الله لاریجانی را می داد که چطور آقای مرتضوی را با ادعای آن همه خدمت عزل کردید؟ اگر فرزند دانشجوی آقای وزیر هم یکی از قربانیان کهریزک بود، باز هم به همین نحو عمل می کرد؟ آقای وزیر اگر بخواهد زمینی بخرد یا حتی خودروی خود را عوض کند بیش از این تحقیق می کند، اینطور نیست؟

وی ادامه داد: ما استیضاح را امضا کردیم اما سعی کردیم قبل از اعلام وصول رسمی، مسیر غیر رسمی برای لغو حکم را پی بگیریم. در این راه همه تشکل های دانشجویی با گرایش های متفاوت حامی ما بودند. کثیری از مردم، اصحاب رسانه و اکثریت مجلس نیز با ما بودند.

وی ادامه داد: البته کسانی هم از اعضای کمیسیون امنیت ملی و اجتماعی مجلس هشتم بودند که از آقای مرتضوی دفاع کردند و در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شدند و مزد حمایت از آقای مرتضوی را گرفتند و به استانداری یا مدیریت در سازمان تامین اجتماعی رسیدند./مهر