اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای وزیر! 10 هزار بیمار صعب العلاج فرهنگی داریم؟



ابلاغ بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد

آقای وزیر! 10 هزار بیمار صعب العلاج فرهنگی داریم؟

بیماری های صعب العلاج به بیماری هایی گفته می شوند که یا علاج ناپذیرند و یا درمان آنان زمان زیادی را طلب می کند و ممکن است شخص بیمار نه تنها قادر به انجام زندگی روزمره نباشد بلکه نیازمند مراقبت باشد.

 حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با اذعان به وجود 10 هزار بیمار صعب العلاج  در وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان تا هفته آینده به استان ها ابلاغ می‌شود که به موجب آن بیماران صعب العلاج فرهنگی بازنشسته خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صراط، آقای وزیر در آمار خود اشاره ای به بیماری معلمان فوق نکرده و تعریفی از بیمار صعب العلاج ارایه نداده است.

این نکته که آموزش و پرورش جمهوری اسلامی 10 هزار بیمار لاعلاج دارد در نوع خود جالب توجه بوده و باید دید تعریف بیماری های صعب العلاج از نظر مسئول ارشد وزارتخانه آموزش و پرورش چیست؟ با این وجود اگر بزرگترین نهاد آموزشی کشور دارای این تعداد بیمار لاعلاج است این آمار در کل کشور چقدر خواهد بود؟

اگر این آمار در حوزه آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم صحیح باشد می توان اوضاع کنونی کشور را در حالت هشدار دانست.

شایان ذکر است، بیماری های صعب العلاج به بیماری هایی گفته می شوند که یا علاج ناپذیرند و یا درمان آنان زمان زیادی را طلب می کند و ممکن است شخص بیمار نه تنها قادر به انجام زندگی روزمره نباشد بلکه نیازمند مراقبت باشد.

این نوع بیماران از بیماری های ناشناخته و سرطان گرفته تا بیماران روانی مزمن را شامل می شوند . جالب اینجاست که بیماری ایدز هم در مجموعه صعب العلاج ها قرار دارد .  هرچند ممکن است منظور وزیر محترم آموزش و پرورش از بازنشستگی 10هزار فرهنگی دارای بیماری صعب العلاج ، فرهنگیان مبتلا به امراض قلبی، ریوی و کلیوی هم باشند اما دقت نظر در اظهارات عالی ترین مقام این وزارتخانه نکته ای است که باعث انحراف اذهان شده است . به نظر می رسد این خبر بازخورد مناسبی در افکار عمومی به ویژه در میان فرهنگیان نداشته باشد../صراط نیوز


ویدیو مرتبط :
جشن شکرگزاری سلامت 800 بیمار صعب العلاج و سرطانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال 90 افزایش می‌یابد معاون وزیر بهداشت



 

 


بودجه حمایتی

 

 

 

 

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال آینده خبر داد.

دكتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده 10 درصد درآمد خالص هدفمندی یارانه‌ها به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

وی با بیان این كه افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای سال 90 خواهد بود، ادامه داد: این افزایش بودجه باید در قانون برنامه بودجه سال آینده لحاظ شود. به این ترتیب بیماران خاص و صعب‌العلاج از بودجه حمایتی بهتری برخوردار خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در مجموع تا زمان تصویب قانون برنامه بودجه در مجلس، اعداد و ارقام افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشخص نخواهد شد.

به گفته امامی رضوی در حال حاضر حدود 60 میلیارد تومان بودجه بابت حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد..../تحلیل:ایسنا