اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای قالیباف! لطفا به جای تبلیغات زودهنگام به فکر جان مردم باشید



اخبار سیاسی - قابل اعتماد بودن آتش‌نشانی؛ ابتدایی‌ترین خواسته شهروندان/
آقای قالیباف! لطفا به جای تبلیغات زودهنگام به فکر جان مردم باشید

بدیهی است که مردم تهران برای نمایندگی واقعی و پیگیری امورات شهری به این افراد رای داده‌اند و انتظار دارند که اگر هم شهردار تهران در کار خود سستی نشان می‌دهند، آن‌ها با نظارت دقیق مدیر مربوطه را به انجام وظایف خود سوق دهند.

 در خبرهای آمده که ۲ زن در حادثه آتش‌سوزی یک کارگاه پوشاک در خیابان جمهوری تهران جان باختند. کشته و زخمی شدن انسان‌ها در حوادث آتش‌سوزی اتفاق جدیدی نیست و حریق هر روز در گوشه و کنار دنیا جان انسان‌ها را می‌گیرد. اما به لطف پیشرفت تمدن بشری و توسعه امکانات کشور‌ها، سعی شده که تا حد زیادی از تلفات جلوگیری شود. تا جایی که جلوگیری از تلفات از دست انسان و ابزارهایش خارج باشد، می‌توان آن را پذیرفت اما اگر به خاطر سوء مدیریت و کم‌کاری سازمان مسئول، انسان‌ها کشته شوند قابل قبول نیست.

 

اخبار ,اخبار سیاسی,حوادث آتش‌سوزی در جمهوری

 
تاکنون گزارش‌ها و اخبار زیادی که از حادثه تاثربرانگیز خیابان جمهوری منتشر شدند، موید این امر بودند که این دو جان باخته امروز می‌توانستند زنده و سالم و در جمع خانواده خود باشند. اما نقص فنی در نردبام هیدرولیک ماشین آتش نشانی باعث شد تا این دو شهروند جانشان را از دست بدهند. دو زنی که در ساختمان در حال سوختن گرفتار شده بودند، برای نجات از خفگی از پنجره طبقه پنجم آویزان شده بودند که به علت باز نشدن نردبام آتش‌نشانی، به پائین سقوط کردند.

کشته شدگان نمی‌توانند معذرت‌خواهی کنند
جای تاسف فراوان دارد که در قرن بیست و یکم و در مرکز پایتخت یک کشور که داعیه توسعه را دارد، شهروندی به خاطر خراب بودن نردبام(!) کشته شود. قسمت ناگوار‌تر ماجرا نیز آنجاست که مسئولین آتش‌نشانی به جای پذیرش تقصیر خود، دست پیش گرفته و به نوعی جانباختگان را مقصر اعلام کرده‌اند. سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این رابطه گفت: در‌‌ همان لحظه یکی از نردبام‌های هیدرولیکی در پایین ساختمان مستقر و جک نردبام زده شد اما به دلیل اشکالات فنی در قطعات کامپیوتری متاسفانه پله‌های نردبام باز نشد. وی ادامه داد: جایگزین کردن نردبام دیگر حدود ۲ دقیقه زمان نیاز داشت که در همین حین یکی از زن‌ها خود را به پایین پرتاب کرد. آتش نشانان بلافاصله نردبام را باز کرده اما نفر دوم نیز خود را به پایین انداخت.

 

اخبار ,اخبار سیاسی,حوادث آتش‌سوزی در جمهوری

 
اشتباهات انسانی و مدیریتی ناممکن نیستند، اما وقتی مسئولی به جای پذیرش اشتباه خود و تلاش برای جبران آن و حداقل تسلی دادن به بازماندگان کشته‌شدگان، سعی در توجیه اشتباه کند، ماجرا دردناک‌تر می‌شود. شاید اگر مدیر این سازمان شهرداری جسارت بیشتری به خرج می‌داد، حتی ادعا می‌کرد که کشته‌شدگان بایستی از آتش‌نشانی عذرخواهی هم بکنند(!)

اخبار ,اخبار سیاسی,حوادث آتش‌سوزی در جمهوری

 
سازمان آتش نشانی تهران که از مهم‌ترین سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری است، با بودجه کافی وظیفه دارد که در همین مواقع جان شهروندان را نجات دهد و نه آنکه به گونه‌ای سخن بگوید که گویی جان‌باختگان خودشان خودکشی کرده‌اند.

بدیهی است که مدیران منصوب در شهرداری تهران به واقع وظیفه دارند که به شهروندان خدمت کنند. حتی حقوقی که این مدیران دریافت می‌کنند نیز از بودجه عمومی و بعبارتی از پول مردم است. «پاسخگو بودن» اولین انتظاری است که شهروندان از مدیران شهرداری تهران دارند.

برنامه شهرداری در آن سوی تهران
اما همزمان با این اتفاق ناگوار، در گوشه‌ای دیگر از تهران، شهرداری ترتیب یک شوی تبلیغاتی را برای خود داده بود. آنچه که در رستوران گردان برج میلاد برای پذیرایی از چند تازه عروس و داماد ترتیب داده شده بود، چیزی نبود که گره‌ای از مشکل ازدواج جوانان باز کند و در بهترین حالت می‌توان آن را یک شوی تبلیغاتی برای آقای شهردار دانست. کاش حداقل رسانه‌های زنجیره‌ای نزدیک به آقای قالیباف همانطور که این برنامه را پوشش خبری و تصویری ویژه دادند، اشاره‌ای هم به دسته گل سازمان آتش نشانی تهران در مرکز پایتخت می‌کردند.

اخبار ,اخبار سیاسی,حوادث آتش‌سوزی در جمهوری

 
به گزارش سلام نو، فرمانده سابق نیروی انتظامی در آخرین باری که برای شهرداری تهران خود را کاندیدا کرد، تعهد داده بود که از امکانات شهرداری استفاده تبلیغاتی نکند و فقط به شهروندان خدمت کند. شاید بهتر باشد که آقای قالیباف به جای آنکه تبلیغات انتخاباتی خود را از حالا کلید بزند، کمی هم به فکر وظایف اصلی شهرداری باشد که حفظ جان شهروندان از اهم آن است.

شورای شهر تهران مسئولیت خود را فراموش نکند
در این میان می‌توان نشانه نقد را به سمت اعضای شورای شهر تهران و حتی اعضای اصلاح‌طلب آن نیز گرفت. چرا که در هر حال شورای شهر تهران است که بایستی به عملکرد شهردار نظارت کند. اصلاح‌طلبان شورای شهر که با وارد کردن الهه راستگو به نام اصلاح‌طلبی به شورای شهر باعث شدند تا محمدباقر قالیباف باز هم مدیریت شهری پایتخت را در دست گیرد، بایستی از‌‌ همان جا دقت خود را بیشتر می‌کردند تا شهردار تهران اینچنین نسبت به وظایف خود کم توجهی نکند.

همچنین شاید بد نبود اگر اصلاح‌طلبان شورای شهر که نیمی از ترکیب این شورا را تشکیل می‌دهند به نحوی عمل می‌کردند که حداقل قالیباف هم مثل حسن روحانی ترکیب مدیران خود را از بهترین‌های جناح‌های مختلف سیاسی انتخاب می‌کرد. وقتی به خاطر نظارت ضعیف شورای شهر، شهردار تهران فقط با نگاه سیاسی مدیران خود را انتخاب کند و صرفا نیروهای ستاد انتخاباتی خود را به شهرداری وارد کند، طبیعتا بایستی انتظار اتفاقات ناگوار اینچنینی هم داشت. 

 

اخبار ,اخبار سیاسی,حوادث آتش‌سوزی در جمهوری

 
جدای از ضعف مدیریت شهری پایتخت، انتظاری که از اصلاح‌طلبان شورای شهر می‌رود این است که اگر هم نمی‌توانند شهردار را مقید به حفظ جان شهروندان کنند، حداقل یک حسابرسی مالی دقیق از شهرداری انجام دهند. با گذشت چند ماه از شروع به کار شورای شهر جدید تهران، هنوز هیچ گزارش مالی شفافی از شهرداری به مردم ارائه نشده است. بدیهی است که مردم تهران برای نمایندگی واقعی و پیگیری امورات شهری به این افراد رای داده‌اند و انتظار دارند که اگر هم شهردار تهران در کار خود سستی نشان می‌دهند، آن‌ها با نظارت دقیق مدیر مربوطه را به انجام وظایف خود سوق دهند. 

اخبار سیاسی- سلام نو

 


ویدیو مرتبط :
وقتی که بیت المال را صرف تبلیغات قالیباف میکنند...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سو قصد به جان آقای خاص



 

سو قصد به جان آقای خاص

 

 

سرمربی تیم فوتبال رئال مادید از سو قصد جان سالم به در برد.ژوزه مورینیو در فرودگاه لاکرونیا از سوی یک شخص ناشناس مورد حمله قرار گرفت که محافظ شخصی وی با ضربه چاقو مجروح شد تا مربی پرتغالی از این سو قصد جان سالم به در ببرد.

 

مورینیو در فرودگاه لاکرونیا مشغول دادن امضای یادگاری به یک هوادار بود که یک مرد ناشناس به او نزدیک شد و قصد داشت با چاقو به او حمله کند. محافظ شخصی مورینیو در این سو قصد مجروح شد و فرد ناشناس به داخل جمعیت فرار کرد.

پلیس تحقیقاتش را درباره این پرونده آغازکرد و قصد دارد با استفاده از دوربین های مدار بسته درفرودگاه ضارب را شناسایی و دستگیر کند.

باشگاه رئال مادرید اعلام کرد فرد ضارب، مورینیو را در شلوغی اشتباه گرفته و ضربه چاقویش را به بازوی محافظ او زده است..../خبرگزارى ایسنا