اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای ضرغامی! ارتباطی هست بین روحانی و پخش مستقیم فوتبال؟



بازپس گیری زمین‌های نمایشگاه بین المللی از ضرغامی

آقای ضرغامی! ارتباطی هست بین روحانی و پخش مستقیم فوتبال؟

آیا رسانه ملی در خصوص بازپس گیری زمین‌های نمایشگاه بین المللی، همچنان عصبی است و می‌خواهد کار خود را به شکل دیگری پیش ببرد و به نوعی با این تخفیف در پخش برنامه‌های مختص رییس جمهور قصد قدرت نمایی و معرکه‌گیری برای خود را دارد؟

عصرایران - اهمیت پخش یک برنامه در تلویزیون را همواره از کنداکتور پخش می‌سنجند و از سوی دیگر ساعت پخش و همزمانی با پخش یک برنامه دیگر نیز در دیده شدن یا دیده نشدن آن برنامه بسیار مهم است.

رسانه ملی نشان داده که هر زمان قصد نشاندن مردم پای جعبه جادو را داشته باشد، این کار را به انحاء مختلف حتی رفتار غیرقانونی و غیر عرفی همچون نمایش نسخه غیر اورجینال فیلم در حال اکران روی پرده آمریکا را نیز انجام داده است و یا پخش پشت سر هم 5 فیلم روز دنیا از 5 شبکه به شکل متوالی.

  اینکه رسانه ملی بعد از انتخابات دچار همان اشتباه استراتژیک برخی اصولگرایان شده و از نتیجه حاصله زیاد رضایت ندارد، قابل بررسی است اما اینکه در سه نمونه رفتاری، پخش سخنان مهم رییس دولت را با فوتبال مستقیم همراه کرده است؛ آن هم در شرایطی که برنامه ضبط شده در اختیار رسانه ملی بوده، تأمل برانگیز است.

رفتار رسانه‌ای تلویزیون در قبال پخش سخنرانی‌ها و گفتگوهای دکتر روحانی در همین ابتدای کار دولت تدبیر و امید، نشانه‌های غیر مطلوبی از بی اعتنایی به دیپلماسی فعال و البته مورد حمایت و تایید رهبر انقلاب هم دارد.

اینکه رسانه ملی مهم ترین سخنان رییس جمهور آن هم در فضای پرسوء تفاهم امروز با وجود رسانه‌های مختلف و تحلیل‌های پیش از انتشار خبر را چند روز بعد از واقعه و همزمان با برنامه‌های پربیننده‌ای از رسانه ملی پخش می‌کند، جز کمرنگ کردن تاثیر سخنان رییس جمهور پس از فضای خاص غالب شده رسانه‌ای در کشور، چه معنا و مفهومی دارد؟

 آیا غیر از این است که خوشبینانه بگوییم تلویزیون نسبت به پخش به هنگام و موثر سخنان رییس جمهور کوتاهی می‌کند؟ و یا با تکرار این رفتار، قصد زورآزمایی و نشان‌دادن قدرت خود در بحث اطلاع‌رسانی را دارد؟

برای نمونه، گفتگوی بسیار مهم رییس جمهور با شبکه ان بی سی در ساعتی پخش شد که بازی پرسپولیس و سپاهان در حال برگزاری بود.
و یا مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که حاوی مهمترین مواضع کشور و دولت در خصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک بود، چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی حساس استقلال و اف سی سئول کره از تلویزیون پخش شد.

این روند گویا به شیوه مرسوم تلویزیون تبدیل شده و دیشب نیز سخنان دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از چند روز تاخیر، همزمان با برنامه پربیننده نود روی آنتن رفت تا دوستان بی طرف در رسانه ملی(!) ، خیال شان از بابت کم شدن مخاطبان رئیس جمهور ملت ایران آسوده باشد.

آیا باید با خوش‌بینی این رفتار رسانه ملی را نوعی بی دقتی در تنظیم کنداکتور دانست و یا پشت پرده این همزمانی‌ها و تاخیرها چیز دیگری است؟

آیا رسانه ملی در خصوص بازپس گیری زمین‌های نمایشگاه بین المللی، همچنان عصبی است و می‌خواهد کار خود را به شکل دیگری پیش ببرد و به نوعی با این تخفیف در پخش برنامه‌های مختص رییس جمهور قصد قدرت نمایی و معرکه‌گیری برای خود را دارد؟

آیا مدیران ارشد رسانه ملی، پیام انتخابات و انتخاب ملت را آن طور که باید نشنیده‌اند و یا می‌خواهند خود را به نشنیدن بزنند؟! /عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ آقای ضرغامی به اظهارات دکتر روحانی در روز دانشجو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پخش مستقیم هولوکاست تهران / آقای استاندار! یک سال و یک روز گذشت ؛‌ پس چه شد؟



 

پخش مستقیم هولوکاست تهران / آقای استاندار! یک سال و یک روز گذشت ؛‌ پس چه شد؟

 

آذر سال گذشته که آلودگی هوا مانند سال قبل ترش و امسال -و لابد سال های آینده - تشدید و موتور وعده و وعیدهای مسوولان درباره برنامه های مبارزه با آن داغ شده بود ، استاندار آلوده ترین استان کشور - از نظر هوا - گفت:

هفته آینده در نشستی خبری عملکرد متخلفان آلودگی هوای تهران را افشا می کنم. آنهایی که مردم تهران را در آلودگی هوای تهران تنها گذاشتند باید معرفی و در پیشگاه مردم محاکمه شوند و برای این ادعا اسناد و مدارک دارم. (رسانه ها - 22 آذر 1389)

اینک دقیقاً یک سال و یک روز از آن وعده یک هفته ای استاندار تهران می گذرد و نه مقصران آلودگی هوا معرفی شده اند و نه کسی در این باره محاکمه شده است! تنها محکومان قطعی این ماجرا مردم هستند که لحظه به لحظه عمرشان را ذرات معلق و سرب و مونواکسید کرین و سایر گازهای سمی را استنشاق می کنند ، عمرشان کوتاه تر می شود و به هزار درد بی درمان عصبی و سکته و سرطان دچار می آیند.

آلودگی هوا

هر چند که همه ما 75 میلیون ایرانی عصر حاضر عادت کرده ایم به بدعهدی و خلف وعده مسوولان ،‌اما این دلیل نمی شود که از آقای استاندار نپرسیم آیا این یک هفته شما تمام نشد؟ این متخلفانی که دارند مردم را رسماً خفه می کنند کیانند؟ و کجاست آن اسناد و مدارکی که مدعی اش بودید و چه خبر از محاکمه آنان؟!

آیا مطالبه هوای سالم فقط برای زنده ماندن ، چیز زیادی است؟

سال گذشته وقتی در همین عصرایران از بنزین های غیراستاندارد و نقش آن در آلودگی هوا نوشتیم ،‌ مسوولان وقت وزارت نفت عصرایران را به همنوایی با دشمن و صهیونیسم و فتنه انگیزی و ... متهم کردند و جالب اینجاست که در ماه های اخیر نفتی ها اجرای پروژه هایی برای استانداردسازی بنزین را از اولویت های کاری خود شمرده اند.

احتمالاً‌ از نظر مسوولان ، اگر آلودگی هوا مقصری دارد ، همین چند رسانه معدود مستقل هستند که صدایی در نقد و اعتراض بلند می کنند و نیز  آحاد مردم که بخاری روشن می کنند یا با خودروهای شخصی به سر کار می روند!

حتی یادمان می آید سال گذشته رئیس جمهور نفس کشیدن مردم را هم از دلایل آلودگی هوا بر شمرد و به جای پرداختن به قاصران و مقصران اصلی این فاجعه از دم و بازدم مردم گفت:‌" اگر خودرویی هم در خیابان‌ها حركت نكند، بازدم هشت میلیون انسان كه طی آن منواكسیدكربن و سایر گازها منتشر می‌شود، آلودگی ایجاد می‌كند و جریان هوا برقرار نمی‌شود."(خبرگزاری ها - 9 آذر 1389 در کنفرانس مطبوعاتی)

اگر رئیس جمهور محترم ما معتقد است که اتاق های گاز در ماجرای هولوکاست ، زاده تخیل و توطئه صهیونیست هاست ، لااقل این را  بپذیرد که درست در همین لحظه ، تهران و برخی شهرهای ایران به اتاق گازهایی بزرگ تبدیل شده اند و یک "هولوکاست پخش مستقیم" را شاهد هستند ،‌هولوکاستی که برخی از قربانیانش در گورستان های اطراف این شهرها به استخوان تبدیل شده اند.

استاندارسازی سوخت و خودرو ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تغییر سیستم انرژی شهرهای بزرگ از گاز به برق ، کارهای چندان شاقی نیستند که برای عدم انجام آنها از سوی مسوولان عذر و بهانه ای پذیرفته شود.../عصرایران