اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای صالحی! اگر عربستان خانه شماست چرا وزیر خارجه ایران شدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نعمتی در تذکر شفاهی:

آقای صالحی! اگر عربستان خانه شماست چرا وزیر خارجه ایران شدید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اسدآباد ‌گفت: ‌آقای صالحی! شما که می‌گویید عربستان خانه من است، ‌چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شدید؟

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مکه، اظهار داشت: آقای صالحی طی سخنانی گفته که عربستان خانه من است و من در اینجا احساس آرامش می‌کنم؛

آقای صالحی! اگر عربستان خانه شماست، پس چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شدید؟

وی افزود: عربستان در طول 33 سال گذشته همواره مقابل آرمان‌های امام و شهدا قد علم کرده و در برخی مواضع مبارزه‌ای جدی با کشور ما داشته است.

نماینده مردم اسدآباد خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در زمانی که عربستان چنین موضع‌گیری‌های را در خصوص مردم مظلوم سوریه اتخاذ می‌کند، آیا اظهار این سخنان شما خردمندانه است؟

نعمتی در پایان به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد عدم نظارت بر قیمت‌ها تذکر داد و گفت: قیمت‌ها به طور وحشتناکی در حال افزایش بوده و دلیل هم این است که ‌‌هیچ‌گونه نظارتی روی قیمت‌ها وجود ندارد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تهدید ایران توسط وزیر خارجه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید وزیر خارجه از عربستان و قطر در ارتباط با ایران و سوریه



اخبار ,اخبار بین الملل ,انتقاد  وزیر خارجه از عربستان و قطر در ارتباط با ایران و سوریه

اخبار بین الملل - انتقاد شدید وزیر خارجه از عربستان و قطر در ارتباط با ایران و سوریه

روزنامه عرب الیوم، چاپ امان در گزارشی با اشاره به اجلاس اخیر وزیران خارجه شورای همکاری نوشت، وزیر خارجه عمان ضمن انتقاد شدید از عربستان و قطر گفت: کشور متبوعش قصد نداشته در این اجلاس شرکت کند چون شورای همکاری به مرحله فروپاشی رسیده و اجلاس ما سودی ندارد و تا یک بحران حل نشده، بحران دیگری ظهور می‌کند.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی با اشاره به اختلاف در مواضع سیاسی عمان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس افزود، حافظ اسد با تهران هم‌پیمان بود اما هرگز در مسائل خلیج فارس دخالت و یا از تعهدات خود کوتاهی نکرد، به همین لحاظ ملک فهد در پاسخ به شبهه و انتقاد شیخ جابر علیه اسد گفت، روابط سوریه و ایران در راستای منافع شورای همکاری است و سوریه پل ارتباطی ما و ایران است.

 

به گفته او اعلان جنگ علیه سوریه هیچ نفعی برای شورای همکاری نداشته و شما می‌خواهید داعش و النصره در پایتخت‌های خلیج فارس حضور یابند؟

 

وی افزود حمایت شما از داعش در عراق و تروریست‌ها در صحرای سینا چه نفعی داشته است؟

 

بن علوی اقتدار مصر و سوریه را به نفع شورای همکاری دانست.

 

او تصریح کرد عمان برخلاف بقیه اعضای شورا از آمریکا نظرخواهی نکرده بلکه فقط اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

به گفته وی آمریکا وقتی تصمیم گرفت با ایران وارد مذاکره شود به سراغ ما آمد و از ما خواست موضوع سربسته بماند و ما به هیچ کشور خلیج فارس خبر ندادیم.

 

ین علوی افزود: برخی کشورهای خلیج فارس فکر می‌کنند آمریکا و ناتو با اشاره آن‌ها دست به اقدام می‌زنند و همین تفکر شورای همکاری را به این مرحله از سقوط رسانده زیرا آن‌ها درک نمی‌کنند که آمریکا دنبال منافع خود است و توجهی به منافع ما ندارد، بنابراین زمانی که کار سیاسی با ایران را شروع کردند از ما سوال نکردند.

 

به نوشته روزنامه عرب الیوم، سعود الفیصل با شنیدن این سخنان متشنج شد. 

اخبار بین الملل - ایسنا