اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای روحانی مواظب کوپن داران تقلبی باش!



اخبار,اخبارسیاسی,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی -  آقای روحانی مواظب کوپن داران تقلبی باش!

 

بی شک انتخاب دکتر حسن روحانی از بین نامزد‌های متعدد اصولگرا معنایی فراتر از تقسیمات سیاسی مرسوم داشت. انتخاب او پاسخ به ناکار آمدی‌های موجود بود. مردم در این دوره با سرخوردگی ناشی از ناکارآمدی جریان مدعی اصولگرا گم شده خود را در گفتمان کار آمدی جستجو می‌کردند گوش مردم از شعار‌های عدالت طلبانه و مبارزه جویانه در مقابل فساد و رشوه و.... پر بود.

در هشت سال گذشته به اندازه هشتصد سال شعار وادعا طرح شد ولی واقعیت‌های صحنه همواره خلافش را نشان داد. دولتی که خود را برآمده از روحیه ی عدالت طلبی مردم می‌پنداشت و با انگشت گذاشتن روی این احساس توانست از نردبان اعتماد آنان بالا رود در انتها مطابق آمار پرونده‌ها ی کشف شده، یکی از بد نام ترین دولت‌ها در مبارزه با فساد و رشوه لقب گرفت.

 

مردم در هشت سال پیش سرنوشت خود را بدست محمود احمدی نژاد سپردند تا شاید از او کار آمدی در میدان نیازهایشان ببینند اما در نهایت معلوم شد که پُر در آمد ترین دولت به بدهکارترین دولت در جمهوری اسلامی تبدیل شده است و درنتیجه ناکارآمدی، خزانه دولت خالی، نرخ تورم بالای 40درصد،نرخ رشد اقتصادی منفی حدود 6 درصد و نرخ بیکاری بالای 30 درصد گردید.

 

خوب است بدانیم مطابق آمار بانک مرکزی آقای احمدی نژاد آن روز که دولت را ازاقای خاتمی تحویل گرفت نرخ تورم حدود 11 درصد و نرخ بیکاری حدود 9 درصد بود ولی به دنبال جنجال رسانه ای که در آن ایام در گرفت این حقایق در درون گرد وغبار‌های مرسوم کتمان شد و مردم به گمان روزهای بهتر به احمدی نژاد پناه آوردند و زمام امورکشور را به امید وضع بهتر و کار آمدی بالاتر به دستش سپردند. حال آمارها نشان می‌دهد که مردم گرفتار سراب شدند.

 

در پس این آزمون و خطا بود که مردم تصمیم گرفتند آزموده را آزمودنی دوباره خطاست و به روحانی اعتماد کردند. اعتماد کردند تا شاید کار آمدی را در بستر اعتدال ببینند. بر این اساس روزهای سختی در پیش روی دولت تدبیر است. روحانی فرصت زیادی برای اثبات حقانیت خود و حُسن اعتماد مردم ندارد.


رئیس جمهور باید تکلیف را ابتدا با خود روشن کند آنگاه مهندسی را صورت دهد. او باید روشن کند که با کدام منش و با کدامین تیم قادر به پاسخگویی انتظارات شکل گرفته و امید‌های ایجاد، شده خواهد بود.

آقای روحانی در ابتدای ریاست جمهوری خود اعلام داشت که بنا ندارد داس باشد ولی حتماً سوار شده‌های بدون کوپن را پیاده خواهد کرد اما این به تنهایی کافی نیست. گاهی بدون کوپن‌ها از قطار دولت پیاده می‌شوند ولی کوپن داران تقلبی به جای آنان سوار می‌شوند.

 

خطر کوپن داران تقلبی بیش از بدون کوپن‌ها می‌باشد. کسانی که با چتر بازی توان لابی در دولت‌های مختلف را دارند و شاخک‌های فرصت طلبی شان آنان را (فراتر از گفتمانها ی مرسوم )بر مصدر و مناصب پُر آب و نان می‌رساند بسیاری با کوپن بدلی اصلاحات وارد می‌شوند ولی هیچ منش و نسبتی با اصلاحات ندارند و به اقتضای جایگاه و میز و صندلی خود وارد معامله می‌شوند.

 

ورودشان با کوپن اصلاح طلبی و یا اعتدال گرایی است ولی بقایشان با فراز از نماد‌ها و نشان‌های اصلاح طلبی می‌باشد. جالب است که این دسته از (فرصت طلبان و کوپن داران تقلبی ) این رویکرد را اقتضای اعتدال گرایی می‌دانند و برای خود مجوز شرافتمندانه صادر می‌کنند.

 

بی شک این دسته قادر به پاسخگویی انتظارات نیستند. اینان فرصت و منابع را صرف بده بستانهای نامبارک خواهند کرد و سهم مردم در این بده بستان‌ها و بدست این جماعت به هدر خواهد رفت. تکیه کردن بر این قبیله موجب هدر دادن سرمایه هاست و مصداق بارز فرصت سوزی است.

هیچ دولتی با آدم‌های خاکستری قادر به پاسخگویی نیست. در جامعه سیاسی ایران آدم‌ها بخصوص در مناصب مهم کشور باید شناسنامه مشخص داشته باشند.

 

چتر بازان بی شناسنامه با هر دولتی یک شناسنامه دارند و به تعداد دولت‌ها برای خود شناسنامه ای ساخته اند. اینان نه اهل هزینه دادن هستند و نه مرد رزم می‌باشند بلکه هنرمند تمام عیار بزم هستند که کاسبی در خونشان و اندیشه ای به جز سود و زیان ندارند.

 

به هیچ مسلکی به جز منافع و مناصب پایبند نیستند. به هر روی عملکرد دولت با شاخص‌های ذکر شده قابل ارزیابی و اجمالا قابل نقد است ولی امید وتدبیر فعلا مانع ذکر مصادیق است.
اخبار سیاسی - ابتکار

 

 


ویدیو مرتبط :
مواظب باش !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواظب باش كسی نیاد +18 !/کاریکاتور


 مواظب باش كسی نیاد +18!